Tehnološki velikani se pripravljajo na strožja pravila EU
Velika tehnološka podjetja se pripravljajo na strožje predpise v Evropski uniji. Zakon EU o digitalnih trgih (DMA) od velikih tehnoloških podjetij zahteva, da na svojih platformah omogočijo večjo konkurenco. Če tega ne bodo upoštevali, bodo morali plačati visoke globe. Evropska komisija bo za izvajanje DMA kmalu določila nekatere prevladujoče digitalne “vratarje”. Ta podjetja bodo morala spoštovati pravila DMA, ki so namenjena preprečevanju protikonkurenčnih praks.
Nekatere ključne omejitve za te vratarje vključujejo ponujanje brezplačnih posodobitev oglaševalcem in to, da od uporabnikov za dostop do njihovih storitev ne smejo zahtevati določenih vrst računov. Tukaj je kratek pregled novih močnih predpisov EU, ki bi lahko spremenili naš način interakcije s priljubljenimi platformami.
Delovanje agencije DMA bo imelo vpliv tudi zunaj EU.
Komisija je v ospredju prizadevanj za spodbujanje konkurenčnega tehnološkega okolja za potrošnike in podjetja po vsem svetu, ne le v Evropi. Na digitalnem vrhu v Talinu je udeležence nagovoril evropski komisar za notranji trg Thierry Breton. Poudaril je, da svetovna skupnost z velikim zanimanjem opazuje dogajanje. Še posebej pozorna je na strategijo EU za ureditev velikih tehnoloških podjetij.
V preteklosti so protimonopolni organi v Bruslju težko omejili tržno moč velikanov, kot sta Microsoft in Google. DMA pa predstavlja močnejšo pobudo za zagotavljanje poštenosti na spletu. Breton je poudaril, da je pomembno, da Evropa proaktivno določa svoja pravila in se ne zanaša na “dolgotrajne in pogosto neučinkovite protimonopolne preiskave”.
Damien Geradin, ustanovni partner podjetja Geradin Partners, je za POLITICO povedal, da DMA obravnava dolgotrajna vprašanja v tehnološkem sektorju. Zlasti številne zaveze DMA imajo veliko težo. Geradinovo podjetje se zavzema za manjša tehnološka podjetja proti velikanom, kot je Apple.
Glede na velikost evropskega trga se bodo vodilna tehnološka podjetja težko izognila DMA. Ta skladnost bo nedvomno imela globalne posledice. Države, kot je Združeno kraljestvo, trenutno oblikujejo svoje predpise. Medtem druge države opazujejo napredek Evropske unije na področju DMA. Prizadevajo si pridobiti nova spoznanja in jih vključiti v svoje zakonodajne okvire.
Ključni so vratarji
Cilj agencije DMA je urediti podjetja, ki prevladujejo v digitalnem gospodarstvu. Sem spadajo podjetja, kot so platforme družbenih medijev, iskalniki, spletne tržnice, aplikacije za izmenjavo videoposnetkov in storitve sporočanja. Za ta podjetja, ki bodo kmalu znana kot “vratarji”, bodo veljali predpisi DMA.
Da bi bilo podjetje v EU imenovano za “vratarja”, mora izpolnjevati več meril. Prvič, imeti mora vsaj 45 milijonov mesečnih aktivnih uporabnikov in 100 000 letnih poslovnih uporabnikov v Evropski uniji. Poleg tega mora imeti podjetje v zadnjih treh letih več kot 7,5 milijarde evrov prometa ali več kot 75 milijard evrov tržne kapitalizacije. Komisija lahko platforme določi za vratarje, tudi če ne izpolnjujejo teh meril, če imajo močan in trajen položaj na svojem trgu.
Julija sta bila Apple in Google med sedmimi podjetji, ki so se opredelila za vratarje. Platforme, kot so Googlov iskalnik, Microsoftovi operacijski sistemi, Applova trgovina App Store in Metin Instagram, se bodo morale prilagoditi pravilom DMA.
Breton bo uradni seznam vratarjev in ciljnih platform objavil prek svojega računa na X (prej znanem kot Twitter).
Časa bo manj
Zakon o digitalnih trgih (DMA) imenovanim vratarjem preprečuje, da bi uporabnikom omejevali dostop do svojih ekskluzivnih platform in izdelkov. Prav tako omejuje možnost tehnoloških velikanov, da s spremljanjem uporabnikov na spletu zbirajo osebne podatke za oglaševanje.
Od srede naprej bodo morali varuhi spoštovati ta pravila do marca 2024. Vendar je Geradin omenil, da bodo nekateri zaradi nujnih razlogov, kot so tekoče protimonopolne preiskave EU, morda izpolnili zahteve že prej.
Vratarji morajo zdaj od uporabnikov pridobiti jasno soglasje za spremljanje njihovih spletnih dejavnosti za namene oglaševanja. Prav tako morajo poslovnim uporabnikom omogočiti dostop do vseh zbranih uporabniških podatkov.
Interoperabilnost je ključni… več na Biznis24
Foto: Pexels