Tesla in BMW zaradi naraščajočih carin na električna vozila tožita EU
BMW in Tesla Shanghai sta se pridružila vse večjemu številu proizvajalcev, ki izražajo nezadovoljstvo z uvedenimi carinami Evropske unije na uvoz električnih vozil iz Kitajske. Poleg Tesle in BMW-ja so med prizadetimi podjetji tudi kitajski proizvajalci, kot so BYD, Geely in SAIC. Obe podjetji sta vložili tožbo na Sodišče Evropske unije, vendar podrobnosti glede primera niso bile razkrite.
Lani uvedene tarife vključujejo 7,8-odstotno carino na električna vozila Tesle, izdelana na Kitajskem, medtem ko so BMW-jeva vozila izpostavljena precej višji 20,7-odstotni carini, navaja Euronews. Kitajski proizvajalci, kot je Geely, so obremenjeni s carino v višini 18,8 odstotka. Carine za BYD so 17 odstotne, SAIC pa celo 35,3 odstotne. Poleg tega EU na vse avtomobile uvaja tudi običajno 10-odstotno carino.
Pritožbe glede škodljivega vpliva carin na evropski trg
BMW je v izjavi poudaril, da carine ne krepijo konkurenčnosti evropskih proizvajalcev, temveč otežujejo dostopnost električnih vozil za evropske potrošnike. Predstavnik BMW-ja je za The Wall Street Journal dejal: “Izravnalne dajatve škodujejo poslovnemu modelu globalno aktivnih podjetij, omejujejo dobavo e-avtomobilov evropskim kupcem in lahko zato celo upočasnijo razogljičenje v prometnem sektorju.”
Podjetje je kljub temu izpostavilo odprtost za pogajanja in pozvalo k preprečevanju trgovinskih konfliktov med ključnimi globalnimi akterji, saj ti po njihovih besedah povzročajo škodo na vseh straneh. Evropska komisija je v odzivu poudarila, da ostaja odprta za pogajanja, vendar le, če bo rešitev upoštevala ugotovitve preiskav o nelojalni konkurenci.
Naraščajoča konkurenca kitajskih proizvajalcev
Eden glavnih razlogov za uvedbo carin so subvencije, ki jih kitajska vlada zagotavlja domačim proizvajalcem. Subvencija jim omogoča prodajo vozil po nizkih cenah na evropskem trgu. Med ključnimi subvencijami, ki jih je odkrila EU, so cenejša zemljišča, ugodnejša posojila in subvencije za dobavitelje, kot so jeklarji.
Kitajski proizvajalci se zaradi tarif vse bolj osredotočajo na hibridna vozila, ki niso zajeta v trenutnih dajatvah. To pa med evropskimi proizvajalci povzroča dodatne skrbi glede učinkovitosti uvedenih ukrepov.
Evropski proizvajalci avtomobilov so vse bolj izpostavljeni konkurenci kitajskih podjetij, ki ponujajo cenovno dostopnejša vozila z naprednimi funkcijami in privlačnim dizajnom. Kriza življenjskih stroškov v Evropi prispeva k počasnejšim nakupnim odločitvam potrošnikov, ki iščejo bolj ugodne ponudbe.
Portal24; Foto: Pixabay/fotografija je simbolna