Test 50 letnih pnevmatik, tukaj so najboljše

ByAna Koren

23. februarja, 2023

Test 50 letnih pnevmatik na testu, tukaj so najboljše

Objavljamo test kar 50-ih letnih pnevmatik v najbolj priljubljeni dimenziji na trgu 205/55 R16. Evropski avtoklubi ob velikem jubileju, 50-letnici objave prvih testov avtomobilskih gum, prinašajo največji test letnih gum doslej.

Strogim testom so podvrgli kar 50 različnih letnih gum. Kot je bilo pričakovano, je izbrana dimenzija današnji zlati standard, 205/55 R16, najbolj priljubljena na trgu in bo tako ostala, dokler ne bodo prevladali crossoverji in SUV-ji. 

Nova merila testiranja

Z letošnjim letom so novosti pri samem testiranju, torej pri načinu testiranja in merilih točkovanja, skupna ocena pa se po novem izračunava na podlagi rezultatov v dveh velikih kategorijah.

Tako sedaj varnost vožnje nosi 70 odstotkov točk, t.i ekološko ravnovesje preostalih 30 odstotkov. Varnost vožnje sestavljata dve že znani podkategoriji, obnašanje na suhi (40 odstotkov) in mokri (60 odstotkov) podlagi, ekološko ravnovesje pa pričakovano prevoženi kilometri (40 odstotkov), vzdržljivost (20 odstotkov), poraba goriva (20 odstotkov), hrup (10 odstotkov) in primarno – trajnost (10 odstotkov). 

Z ekološkega vidika – v nobeni od testiranih gum niso našli sledi nevarnih onesnaževalcev.

Najboljši in najslabši

Čeprav je bila testirana skoraj celotna paleta pnevmatik, niti en izdelek ni prejel najvišje ocene “odlično”. Zato imamo 10 ‘zelo priporočljivo’, 21 ‘priporočljivo’, 12 ‘delno priporočljivo’. Sedem pnevmatik je ‘odsvetovanih’, predvsem zaradi resnih okvar na mokri podlagi.

Ko govorimo o najboljših pnevmatikah, sta nedvomno dve najboljši, Goodyear Efficient Grip Performance 2 in Continental PremiumContact 6 . 

Čeprav sta imeli skupno oceno enako, je treba poudariti, da je bila pnevmatika Goodyear na področju okoljskega ravnovesja boljša. Pnevmatika Continental je bila medtem bolj dominantna na področju varnosti vožnje. Takoj zadaj z minimalnim zaostankom na tretjem mestu je Michelin Primacy 4+ . 

Če pogledamo dno lestvice in seznam pnevmatik, ki jih zaradi večjih okvar, in sicer zaradi zmogljivosti na mokri podlagi, odsvetujemo, so to manj znane znamke: Rotalla RH 01, Berlin Tires Summer UHP 1 G2 , Lassa Driveways, Evergreen EH 226, Riken Road Performance, DoubleCoin DC99 in Premiorri Solazo.

V praksi to pomeni, da se na mestu, kjer se vozilo s pnevmatikami Continental popolnoma ustav, vozilo s pnevmatikami Premiorri še vedno premika s hitrostjo več kot 40 km/h. Posledice mokre površine so še bolj uničujoče. Na mestu, kjer se Continental ustavi, se je vozilo z gumami DoubleCoin s 100 km/h uspelo ustaviti na vsega 52 km/h.

Voznikom dajejo zelo malo povratnih informacij z volanom, reagirajo z obotavljanjem in kažejo močno namero, da bi ob nenadnih manevrih, da bi se izognili oviram, pretiravali.

Najboljši v segmentih

Na suhi podlagi so najboljše pnevmatike Falken Ziex ZE310 EcoRun, na mokri podlagi pa je najboljši Continental PremiumContact 6. Ekološko je najboljši Michelin ePremacy, a je hkrati imela resne pomanjkljivosti tako na suhi kot mokre površine. 

Mokra blazinica naredi razliko

Za zaključek lahko še enkrat ponovimo, da dobra guma glavo varuje. Ob tem so največje razlike na mokri podlagi, kjer se najslabše odnese najcenejša pnevmatika. Vsak uporabnik ne potrebuje najdražje in najboljše pnevmatike. Gotovo je tudi, da varnost nima cene, zato je priporočljivo, da se izbira zmogljivih pnevmatik ujema z voznikovim stilom vožnje. 


Gume – prednosti in slabosti

Goodyear Efficient Grip Performance 2

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem, varna na mokrem, zelo visoka pričakovana kilometrina, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake pri akvaplaningu

Continental PremiumContact 6

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem, najboljša na testu na mokrem, visoka pričakovana kilometrina, nizka poraba goriva

– manjše napake pri akvaplaningu, nekoliko težja guma

Michelin Primacy 4+

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem pri vožnji na omejitvi, varna na mokrem, zelo visoka pričakovana kilometrina, majhna teža in poraba goriva

– manjše pomanjkljivosti pri udobju vožnje po suhem

Bridgestone Turanza T005

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem, varna na mokrem, še vedno dobra pričakovana kilometrina, zelo nizka teža in poraba goriva

– manjše napake pri prečnem akvaplaningu, nekoliko hrupnejša guma

Pnevmatike Nokian Wetproof

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem, varna na mokrem, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake pri prečnem akvaplaningu, povprečna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Falken Ziex ZE310 EcoRun

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, zelo varna na suhem, varna na mokrem, dobra pričakovana kilometrina, zelo nizka poraba goriva

– manjše napake pri prečnem akvaplaningu, nekoliko težja guma

Continental UltraContact

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, dobra tudi na suhem, zelo dobra predvidena kilometrina, zelo vzdržljiva, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake pri vzdolžnem akvaplaningu, napake pri prečnem akvaplaningu

Kumho Ecsta HS52

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, še vedno varna na suhem, ko vozite na omejitvi, varna na mokrem, dobra pričakovana kilometrina, malo vzdržljiva, zelo nizka poraba goriva

– manjše napake pri udobju vožnje po suhem, manjše napake pri prečnem akvaplaningu, nekoliko težja guma

Hankook Ventus Prime4

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, še vedno varna na suhem pri vožnji na omejitvi, varna na mokrem, dobra pričakovana kilometrina, vzdržljiva pnevmatika, nizka poraba goriva

– manjše napake pri udobju vožnje po suhem, manjše napake pri akvaplaningu, nekoliko težja guma

Nexen N’Fera Primus

zelo priporočljivo

+ enotna pnevmatika, varna na suhem, varna na mokrem, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake v mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, manjše napake v vzdržljivosti

Kenda Kenetica Pro KR210

je priporočljivo

+ varen na suhem, še boljši na mokrem, nizka poraba goriva

– povprečna pričakovana kilometrina, manjše pomanjkljivosti v vzdržljivosti

Kleber Dynaxer HP4

je priporočljivo

+ dobra pričakovana kilometrina, visoka vzdržljivost, nizka poraba goriva

– manjše napake na suhem, manjše napake na mokrem, nekoliko težja guma

Fulda EcoControl HP2

je priporočljivo

+ še vedno varen na suhem, dobra pričakovana kilometrina, zelo vzdržljiva pnevmatika, majhna teža in poraba goriva

– manjše pomanjkljivosti pri udobju vožnje v suhem, manjše pomanjkljivosti v mokrem

Toyo Proxes Comfort

je priporočljivo

+ še vedno varen na suhem, dobra pričakovana kilometrina, zelo vzdržljiva pnevmatika, majhna teža in poraba goriva

– manjše pomanjkljivosti pri udobju vožnje v suhem, manjše pomanjkljivosti v mokrem

Debica Presto HP 2

je priporočljivo

+ dobra pričakovana kilometrina, zelo vzdržljiva pnevmatika, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake na suhem, manjše napake na mokrem

Dunlop Sport BluResponse

je priporočljivo

+ varen na suhem, izjemno vzdržljiv, zelo nizka teža in poraba goriva

– manjše okvare na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina

Pirelli Cinturato P7 C2

je priporočljivo

+ varno na suhem, še vedno dobra pričakovana kilometrina, majhna poraba

– manjše napake v mokrem, manjše napake v vzdržljivosti

Sava Intensa HP2

je priporočljivo

+ še vedno dobra pričakovana kilometrina, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake na suhem, manjše napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, manjše napake v vzdržljivosti

Semperit Speed-Life 3

je priporočljivo

+ varen v mokrem, še vedno dobra pričakovana kilometrina, malo vzdržljiv, majhna teža in poraba goriva

– manjše napake na suhi, nekoliko hrupnejši gumi

Firestone Roadhawk

je priporočljivo

+ varna v suhih razmerah, zelo vzdržljiva, najlažja pnevmatika na testu, nizka poraba goriva

– manjše napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, hrupna guma

BF Goodrich Advantage

je priporočljivo

+ varen na suhem, zelo vzdržljiv, nizka poraba goriva

– napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, hrupna pnevmatika

GT Radial FE2

je priporočljivo

+ varno na suhem, majhna poraba goriva

– napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina

ESA+TECAR Spirit Pro

je priporočljivo

+ varen v mokrem, dobra predvidena kilometrina, zelo vzdržljiv, nizka teža in poraba goriva

– napake na suhem

Barum Bravuris 5HM

je priporočljivo

+ majhna teža in poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina, hrupna pnevmatika

Viking Protech Newgen

je priporočljivo

+

še vedno dobra predvidena kilometrina, malo vzdržljiv, majhna teža in poraba goriva

– napake na suhem, napake na mokrem

Norauto Prevensys 4

je priporočljivo

+ varen v mokrem, nizka teža in poraba goriva

– suhe napake, povprečna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Apollo Alnac 4G

je priporočljivo

+ majhna teža in poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, nekoliko manjša pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Splošna pnevmatika Altimax One S

je priporočljivo

+ dobra pričakovana kilometrina, mejna vzdržljivost, majhna teža in poraba goriva

– napake na suhem, napake na mokrem

Giti GitiSynergy H2

je priporočljivo

+ varen na suhem, malo vzdržljiv, nizka poraba goriva

– pomanjkljivosti na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, srednja teža pnevmatike

Petlas Imperium PT515

je priporočljivo

+ dobra pričakovana kilometrina, zelo vzdržljiv, še vedno nizka poraba goriva

– suhe napake, mokre napake, srednje težka pnevmatika, hrupna pnevmatika

Uniroyal RainSport 5

je priporočljivo

+ varen v mokrem, še vedno nizka teža in poraba goriva

– napake v suhih razmerah, povprečna pričakovana kilometrina

Hifly HF 201

delno priporočljivo

+ zelo vzdržljiv, nizka teža in poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina

Cooper ZEON CS8

delno priporočljivo

+ varen v mokrem, še vedno nizka poraba goriva

– suhe napake, povprečna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost, težka pnevmatika

Westlake Z-107

delno priporočljivo

+ še boljši v suhih razmerah, še manjša teža in poraba goriva

– manjše napake na mokrem, nizka pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Minerva F 209

delno priporočljivo

+ zelo vzdržljiv, nizka teža in poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina

King Meiler Sport1

delno priporočljivo

+ obnovljena pnevmatika, malo vzdržljiva, zelo nizka poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina, srednja teža pnevmatike

Tomket Šport

delno priporočljivo

+ malo vzdržljiva, najlažja pnevmatika na testu, nizka poraba goriva

– napake v suhih pogojih, napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina

Michelin e.Primacy

delno priporočljivo

+ najboljša okolju prijazna pnevmatika, največ predvidenih kilometrov na testu, najbolj vzdržljiva pnevmatika na testu, majhna teža, zelo nizka poraba

– napake na suhem, napake na mokrem

Laufenn S Fit EQ+

delno priporočljivo

+ majhna teža in poraba goriva

– manjše okvare na suhem, okvare na mokrem, majhna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Delinte DH 2

delno priporočljivo

+ majhna teža in poraba goriva

– napake na suhem, napake na mokrem, majhna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost

Zeetex ZT 1000

delno priporočljivo

+ nizka poraba goriva

– napake na suhem, napake na mokrem, nizka pričakovana kilometrina, nizka vzdržljivost

Avon ZV7

delno priporočljivo

+ nizka poraba goriva

– napake na suhem, manjše napake na mokrem, majhna pričakovana kilometrina, nizka vzdržljivost, srednje težka pnevmatika

Radar RPX 800

delno priporočljivo

+ nizka poraba goriva

– napake na suhem, napake na mokrem, majhna pričakovana kilometrina, srednja vzdržljivost, srednje težka pnevmatika

Rotalla RH 01

ni priporočljivo

+ vzdržljiva pnevmatika, majhna teža in poraba goriva

– napake v suhih pogojih, večje napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina

Letne gume Berlin UHP 1 G2

ni priporočljivo

+ izjemno vzdržljiv, nizka poraba goriva

– napake na suhem, velike napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, srednja guma

Dovozi Lassa

ni priporočljivo

+ trpežna guma, nizka poraba goriva

– napake v suhih razmerah, večje napake v mokrih pogojih, povprečna pričakovana kilometrina, srednje težka pnevmatika, hrupna pnevmatika

Evergreen EH 226

ni priporočljivo

+ še vedno dobra pričakovana kilometrina, vzdržljiva guma, majhna poraba goriva

– napake na suhem, velike napake na mokrem, srednje težka pnevmatika

Riken Road Performance

ni priporočljivo

+ vzdržljiva pnevmatika, majhna teža in poraba goriva

– napake na suhem, večje napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, hrupna pnevmatika

DoubleCoin DC99

ni priporočljivo

+ zelo visoka pričakovana kilometrina, zelo visoka vzdržljivost, zelo nizka poraba goriva

– napake na suhem, večje napake na mokrem, najdaljše zavorno območje na mokrem v testu, srednje težka pnevmatika

Premiorri Solazo

ni priporočljivo

+ zelo trpežna, nizka poraba goriva

– napake na suhem, večje napake na mokrem, povprečna pričakovana kilometrina, najtežja pnevmatika na testu

vir Foto: Pexels

Ne spreglejte…

Consumer Reports: BMW ima najboljše avtomobile. Kdo izdeluje najslabše?

BMW se je prvič v zgodovini raziskave povzpel na prvo mesto. Gre za seznam najboljših proizvajalcev, ki ga vsako leto objavi Consumer Reports.

V raziskavo je vključenih 32 avtomobilskih znamk razvrščenih glede na rezultate testov posameznih modelov avtomobilov ter testov zanesljivosti, varnosti in zadovoljstva obstoječih lastnikov. 

Letos se je zgodilo kar nekaj presenečenj, najbolj odmeven bo zagotovo skok BMW-ja… več tukaj.