Testne vožnje z Leapmotor C10 Range-Extended EV: Strah glede dosega je končno zgodovina
V Španiji je potekala mednarodna medijska premiera električnega vozila Leapmotor C10 Range-Extended EV (REEV), ki je pritegnila 100 novinarjev z vsega sveta. Dogodek je vključeval 500-kilometrsko testno vožnjo med Barcelono in Valencio ob sredozemski obali, kjer so udeleženci lahko na lastni koži preizkusili zmogljivosti tega inovativnega modela. Leapmotor C10 REEV združuje prednosti električne vožnje z izjemnim dosegom več kot 970 kilometrov, nizkimi emisijami CO₂ in konkurenčno ceno 37.400 evrov v Evropi, kar ga postavlja v ospredje trajnostne mobilnosti.
Leapmotor C10 REEV je zasnovan za voznike, ki cenijo okolju prijazno vožnjo, a potrebujejo zanesljivo rešitev za dolge razdalje. Vozilo poganja električni motor z močjo 158 kW (215 KM), podprt z baterijo kapacitete 28,4 kWh, ki zagotavlja 145 km električnega dosega po standardu WLTP. Ko se baterija izprazni, 1,5-litrski motor z notranjim zgorevanjem deluje kot generator, ki proizvaja elektriko za nadaljevanje vožnje. Skupni doseg presega 970 km, emisije CO₂ pa znašajo zgolj 10 g/km, kar je bistveno manj kot pri tradicionalnih bencinskih vozilih. Poraba goriva v kombiniranem načinu znaša le 0,4 l/100 km, kar dokazuje visoko učinkovitost sistema.
C10 REEV ponuja tri načine polnjenja – hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC), polnjenje z izmeničnim tokom (AC) in vgrajeni generator goriva. S 65 kW DC polnjenjem lahko vozilo v 18 minutah povrne polovico električnega dosega, kar omogoča nemotena daljša potovanja. Vozniki lahko prek zaslona izberejo energijski način, ki optimizira zmogljivost glede na njihove potrebe, bodisi za čisto električno vožnjo ali večjo moč.
Tehnološka inovacija z dokazanim uspehom
Tehnologija električnih vozil s podaljšanim dosegom (REEV) je na Kitajskem v vzponu že od leta 2020, kjer je leta 2023 prodaja narasla za več kot 166 %, leta 2024 pa je presegla milijon prodanih enot. Tržne raziskave, kot je študija JD Power 2023, kažejo, da je več kot 90 % kupcev zadovoljnih z REEV vozili zaradi kombinacije električne izkušnje in zanesljivosti rezervnega vira energije. Leapmotor je vodilni na tem področju, saj njegova tehnologija odpravlja tesnobo glede dosega, značilno za klasična električna vozila (BEV), hkrati pa presega tradicionalne priključne hibride (PHEV) z večjo baterijo in naprednejšo elektronsko arhitekturo.
Visoko učinkovit generatorski sistem je ključni del C10 REEV. Z 8-slojnim navijanjem dosega 96,5-odstotno učinkovitost, neposredna povezava motorja in generatorja pa zmanjša težo za 8 kg. Sistem optimizira pretvorbo energije z izkoristkom 0,3 l/kWh, kar zagotavlja minimalno porabo goriva. Motor z notranjim zgorevanjem je usklajen z optimalnim območjem delovanja, kar dodatno povečuje učinkovitost.
Užitek v vožnji brez kompromisov
Poleg tehničnih dosežkov Leapmotor stavi tudi na udobje in vozno izkušnjo. C10 REEV je zasnovan z mislijo na zmanjšanje hrupa, vibracij in grobosti (NVH). Motor ima visoko togost za manj tresljajev, sistem dušilnih jermenic pa zagotavlja tišino. Po besedah proizvajalca 1,5-litrski motor presega povprečne standarde NVH, kar potrjujejo podatki baze AVL. Rezultat je prefinjena in tiha vožnja, primerna tako za mestne ulice kot avtoceste.
Generalni direktor Leapmotor International Tianshu Xin je poudaril: »C10 REEV je idealen za pogoste voznike, ki želijo združiti električno vožnjo s praktičnostjo. V času, ko razvoj e-mobilnosti ni enakomeren povsod po svetu, nam ta model daje prodajni zagon. Pričakujemo, da bo polovica prodanih C10 v Evropi opremljena s podaljševalnikom dosega.«
Vstop na evropski trg
Svetovna premiera C10 REEV je potekala januarja na avtomobilskem salonu v Bruslju, kjer je Leapmotor prvič predstavil svojo tehnologijo evropski javnosti. Naročila so se začela takoj, dobave pa so stekle marca 2025. Z začetno ceno 37.400 evrov je vozilo cenovno dostopno, hkrati pa ponuja vrhunsko tehnologijo in prilagodljivost.
Leapmotor s tem modelom krepi svojo prisotnost v Evropi prek skupnega podjetja Leapmotor International (51 % Stellantis, 49 % Leapmotor), ki je začelo delovati jeseni 2024. Podjetje cilja na prodajo 500.000 vozil v letu 2025, kar je znatna rast v primerjavi s 300.000 prodanimi enotami v letu 2024. Na Kitajskem je Leapmotor že uveljavljen med tremi vodilnimi novimi znamkami vozil na električni pogon, v Evropi pa želi ponoviti ta uspeh.
C10 Range-Extended EV je več kot le vozilo – je dokaz, da je mogoče združiti trajnost, praktičnost in užitek v vožnji. S tem modelom Leapmotor postavlja nov standard v svetu elektrificirane mobilnosti, ki obljublja svetlo prihodnost za voznike po vsem svetu.
Portal24; Foto: Leapmotor/Stellantis media