To so avtomobilske znamke, ki bi lahko izginile

Fiat [Foto: Pixabay]

To so avtomobilske znamke, ki bi lahko izginile

Avtomobilska industrija se sooča s pomembnimi izzivi, saj se konkurenca za tržne deleže zaostruje. Kljub temu, da konkurenca spodbuja inovacije, rast in večjo produktivnost, lahko prekomerno rivalstvo privede do upada dobičkonosnosti in posledičnega propada nekaterih znamk. Avtomobilski strokovnjak Doug DeMuro je za GOBankingRates izpostavil šest avtomobilskih znamk, ki se trenutno soočajo z velikimi težavami, ter celo namignil na možnost propada še ene.

Fiat: simbol šarma, a z negotovo prihodnostjo

Fiat, ki ga mnogi poznajo po modelu Fiat 500, ikoničnem subkompaktnem avtomobilu, se je spopadel z izzivi na ameriškem trgu. Čeprav je novi električni model 500e simbol prehoda k trajnostni mobilnosti, Doug DeMuro opozarja, da ta avtomobil preprosto ni dovolj prepričljiv za množice. Ob tem, da se Stellantis že osredotoča na hibridne različice za leto 2025, se kljub temu zdi, da prihodnost te znamke ostaja negotova.

Chrysler: nekdanji gigant na robu propada

Chrysler je v zadnjih letih izgubil svojo pozicijo v industriji. Njegova ponudba je zdaj omejena na model Pacifica, ki pa se slabo odreže pri zadovoljstvu kupcev. Še posebej zaskrbljujoča je hibridna različica, ki je prejela najnižje ocene pri zanesljivosti, kar ogroža ugled znamke. DeMuro je Chrysler označil za “mrtvo breme” za matično podjetje Stellantis.

Buick: močan na Kitajskem, a šibek doma

Medtem ko je Buick na kitajskem trgu še vedno uspešen, je njegovo delovanje v ZDA precej manj impresivno. General Motors načrtuje, da bo prihodnje modele te znamke predstavil pod imenom “Elektra”, kar nakazuje popoln prehod na električna vozila. Vendar pa Doug DeMuro opozarja, da Buick potrebuje resne spremembe, če želi preživeti v konkurenčnem okolju.

Mitsubishi: nekoč uspešen, danes v senci konkurence

Čeprav je bil Mitsubishi nekoč pomemben igralec na ameriškem trgu, so njegovi trenutni modeli, kot je Outlander, označeni za “večno drugo izbiro” za kupce SUV-jev. Mirage, eden njihovih bolj dostopnih avtomobilov, ki je bil dolgo časa priljubljen, bo po modelnem letu 2024 ukinjen. To dodatno otežuje prihodnost te znamke.

Alfa Romeo: ikona italijanskega dizajna z negotovim statusom

Alfa Romeo, znamka z bogato zgodovino, se že leta spopada s težavami na ameriškem trgu. Doug DeMuro meni, da Stellantis ne kaže zadostnega interesa za oživitev te znamke. Brez podpore matičnega podjetja se Alfa Romeo težko kosa z veljaki, kot je BMW.

Infiniti: luksuz, ki ne prepriča

Infiniti, luksuzna znamka podjetja Nissan, že leta izgublja bitko z rivali, kot so Lexus, Genesis in BMW. Po mnenju DeMura Nissan ne kaže zadostne zavezanosti za preobrat te znamke, kar bi lahko vodilo v njen propad.

Mini: ali je na obzorju še en propad?

Čeprav Mini še vedno velja za ljubljeno blagovno znamko, se tudi ta sooča z negotovostmi. DeMuro poudarja, da je Mini kot retro znamka dosegel mejo svoje inovativnosti. Njegova večja in dražja vozila ne privabljajo več kupcev, kar pomeni, da mora znamka hitro prilagoditi svojo strategijo.

Doug DeMuro zaključuje, da se avtomobilski proizvajalci ne morejo izogniti prilagajanju novim razmeram, če želijo ostati konkurenčni. Elektrifikacija, izboljšanje zanesljivosti in osredotočenost na zadovoljstvo kupcev so ključni dejavniki za preživetje v tej zahtevni industriji.

Portal24; Foto: Fiat