To so električna vozila s katerimi so lastniki najbolj zadovoljni!
Svetovalno podjetje Uscale je izvedlo obsežno raziskavo, v kateri je sodelovalo skoraj 5000 lastnikov in uporabnikov električnih avtomobilov iz Nemčije, Avstrije in Švice. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kako zadovoljni so uporabniki s svojimi električnimi vozili ter katere znamke in modeli so med uporabniki najbolj priljubljeni. Rezultati so razkrili zanimive vpoglede v trg električnih vozil in razliko v zadovoljstvu med lastniki različnih znamk.
Tesla, Porsche in BMW vodijo po zadovoljstvu
Rezultati študije so pokazali, da so lastniki električnih avtomobilov Tesla, Porsche in BMW najbolj zadovoljni s svojimi vozili. Tesla je na vrhu seznama, saj kar 71 odstotkov njenih lastnikov svoje vozilo priporoča tudi drugim. Le 5 odstotkov pa jih ne bi ponovno izbralo iste znamke. Podobno visok odstotek priporočil je zabeležil tudi Porsche, kjer bi 64 odstotkov lastnikov svoje vozilo priporočilo, 5 odstotkov pa ne. BMW se je z 62 odstotkov priporočil uvrstil na tretje mesto. 10 odstotkov pa jih ne bi ponovno izbralo tega proizvajalca.
Na dnu lestvice Stellantisove znamke
Medtem ko so Tesla, Porsche in BMW izstopali po pozitivnem odzivu lastnikov, pa so se na drugi strani lestvice znašle znamke iz skupine Stellantis, kamor spadajo Peugeot, Citroen, Opel in Fiat. Te znamke so dosegle zelo nizke odstotke priporočil med svojimi uporabniki. Le 3 odstotki lastnikov vozil Peugeot bi svoje vozilo priporočilo drugim. Kar 62 odstotkov pa jih je izrazilo nezadovoljstvo. Citroen se je odrezal le malenkost bolje, saj bi ga priporočilo 4 odstotke lastnikov, 59 odstotkov pa jih ne bi. Opel je zabeležil 10 odstotkov priporočil in 54 odklonilnih mnenj odklonilnih mnenj. Tudi MG, ki sicer ni del skupine Stellantis, se je znašel pri dnu lestvice, in sicer z 17 odstotki priporočil in 35 odstotki negativnih ocen.
Prednosti in slabosti glede na znamko
Raziskava Uscale je razkrila tudi specifične prednosti in slabosti različnih znamk električnih avtomobilov. Tesla je med anketiranci navdušila na več področjih, ki so ključna za električna vozila, kot so doseg, poraba energije in zmogljivost polnjenja. Poleg tega je bila Tesla pohvaljena tudi za svojo programsko opremo. Slednje pa je pomemben dejavnik pri električnih vozilih. Kljub temu pa so nekateri uporabniki poročali o težavah s kakovostjo izdelave, funkcionalnostmi in kakovostjo zvoka v svojih Teslah.
Hyundai, Kia in Genesis so izstopali po visoki zmogljivosti polnjenja, vendar so bili nekoliko manj uspešni pri načrtovanju poti, kar je lahko pomemben dejavnik za daljša potovanja. BMW in Mercedes sta bila pohvaljena za svojo programsko opremo, povezljivost in splošno delovanje, vendar sta uporabnike razočarala pri dosegu in zmogljivosti polnjenja. Zanimivo je, da sta nova modela BMW i5 in i7 dosegla boljše ocene. Manjši modeli BMW-ja pa so bili deležni manj pohval.
Težave z novimi modeli in programsko oprem
Študija je razkrila tudi nekatere izzive, s katerimi se soočajo lastniki novih električnih vozil. Na primer, Polestar in Volvo sta bila pohvaljena za načrtovanje poti in navigacijo, zahvaljujoč integraciji Google Maps. Lastniki so sicer izrazili nezadovoljstvo zaradi visoke porabe energije. Posebej problematičen je bil novi Volvo EX30, ki je imel težave z napakami v programski opremi, kar je privedlo do odpoklica vseh primerkov tega modela, saj je zaslon na dotik prešel v testni način ob zagonu vozila.
Znamke, ki sodijo pod Volkswagen, kot so Audi, VW, Škoda, Cupra in Porsche, so imele po mnenju uporabnikov težave s programsko opremo in nezadostno polnilno močjo. Izjema pri tem je bil Porsche, ki je znan po svoji 800 V arhitekturi v modelu Taycan, kar omogoča hitrejše polnjenje. Audi pa je bil deležen kritik, saj 37 odstotkov voznikov ne bi priporočalo njihovega električnega modela.
Novinci na trgu
V študiji je bil posebej izpostavljen tudi BYD, ki se šele uveljavlja na evropskem trgu. Uporabniki so izpostavili, da BYD ponuja premalo moči polnjenja, vendar so pohvalili aplikacijo Connect, ki omogoča dobro povezljivost in uporabniško izkušnjo. Vozniki Renaulta in Dacie pa so se pritoževali nad šibko polnilno močjo, kar vodi do daljših časov polnjenja, medtem ko so vozniki MG, kljub prepričljivemu dosegu vozila, opozarjali na pomanjkljivosti pri programski opremi in načrtovanju poti.
[Vir: Auto klub]; Portal24; Foto: Pexels