To so stavki, ki bi jih moral poznati vsak starš
Maria Montessori je bila vzgojiteljica, ki je po mnenju mnogih izboljšala naš način razmišljanja o vzgoji otrok. Italijanka je znana po oblikovanju modrih in učinkovitih pravil, ki lahko vsakemu staršu pomagajo vzgojiti srečnega otroka. Vzgoja Montessori po Montessori v gibanju temelji na odnosu med staršem in otrokom, ki temelji na zaupanju in vključuje določene stavke, ki bi jih moral pri vzgoji uporabljati vsak starš.
Izvajanje pravil Montessori doma je veliko več kot določeni materiali ali igrače, s katerimi se otroci igrajo. Otroka je videti kot celovito osebo, ki si zasluži spoštovanje, in kakšen je boljši način, da otroku pokažete, da ga poslušate in spoštujete, kot z ustrezno komunikacijo?
Predstavljamo vam stavke, ki jih Montessori učitelji redno uporabljajo in jih priporočajo vsem staršem.
“Trenutno ni na voljo”
To je eden najpogosteje uporabljenih stavkov v domu staršev, ki upoštevajo pravila Montessori, saj navaja jasno, nevtralno mejo, ki jo otroci resnično potrebujejo. Na ta način starš otroku razloži, da se z igračo, ki med večerjo ni na voljo, lahko igra, ko poje.
Vidim, da …, ki mu sledi: Zanima me, zakaj
Te stavke lahko uporabite, da otroka naučite prepoznati potrebe ali želje druge osebe. Na primer: “Vidim, da beži od tebe. Sprašujem se, zakaj.” To je pravi trenutek, da se ustavite in preverite, ali se otrok odzove, in če ne, ga lahko usmerite k težavi tako, da rečete: “Zdi se, da potrebuje več prostora, ker zdaj ne želi igrati.”
Stavek “Vidim, da …” se lahko uporabi tudi, ko mora otrok nekaj narediti brez neposrednega ukaza. Z besedami “Vidim, da so tvoji čevlji pred vrati” otroku daste možnost, da jih pospravi, ne da bi mu neposredno povedali, kaj naj naredi, saj zaradi tega pogosto samo želi takoj zavrniti vaše naročilo.
“Roke na hrbet, prosim.”
Včasih je otrokova želja, da bi se česa dotaknil, zlasti ko je še majhen, premočna, če ima proste roke, če pa jih da za hrbet, bo imel medtem, ko čaka, občutek, da nekaj počne. Ta stavek je idealen za uporabo med kuhanjem, ko obstaja nevarnost, da se otrok opeče, poškoduje ali zaužije hrano, ki zanj ni varna, pojasnjujejo strokovnjaki.
“Te lahko objamem?”
Prositi za dovoljenje, da se dotaknete druge osebe, je ena najpomembnejših življenjskih lekcij, ki bi se jih moral naučiti vsak otrok. Vedno spoštujte njegovo odločitev, če reče, da ne želi, da ga objemate ali poljubljate.
Pomembno je, da se otrok nauči povedati, kako, kdaj in koliko bi rad, da se ga dotikamo.
“Si v redu? Ti lahko kaj pomagam?”
V izobraževalnih ustanovah Montessori se uporablja tako imenovani “registracijski sistem”. Če otrok noče ničesar poročati, lahko modelirate vedenje tako, da ga prosite, naj to stori sam.
“Vidim, da imaš na roki oteklino, ali lahko kaj storimo, da bi se počutil bolje?” Včasih poškodovani otrok potrebuje pomoč pri iskanju možnosti.
Prostor, objem, poljub, ledeni vložek, prigrizek ali opravičilo. Vse to so možnosti, ki jih otrok morda potrebuje. Metoda pomaga modelirati njegovo empatijo in odgovornost.
“S čim želiš, da ti pomagam?”
Ta stavek pomaga otroku, da sam zaprosi za vašo pomoč in hkrati spodbuja njegovo samostojnost. Na primer: “Vidim, da je zapenjanje tega plašča frustrirajoče. Pri katerem delu oblačenja potrebujete pomoč?” Otroku lahko pomagate povezati oba dela zadrge in nato pustite, da on naredi ostalo.
“Kje bi ga lahko iskal?”
To je idealen Montessori odgovor na otrokovo pritožbo, da ne more najti čevljev, srajce ali igrače. Strokovnjaki pojasnjujejo, da ta stavek spodbuja njegovo kritično mišljenje in samostojnost.
“Tako trdo si delal na tem!”
Ta stavek se osredotoča na proces, ne na končni izdelek. To je veliko bolje kot beseda bravo. Prav tako se priporoča uporaba stavkov, kot sta “kateri je tvoj najljubši del” ali “mi lahko poveš več o tem”.
”Kako naj rešimo problem? Potrebujemo ideje!”
Ta pristop uči otroka, da so njegove ideje dragocene in mu daje prakso boljšega reševanja problemov. Otroku pomaga tudi prevzeti odgovornost za nastalo težavo, zaradi česar je bolj verjetno, da bo poskušal najti rešitev, so pokazale raziskave.
“Te je to presenetilo?”
Tudi to je tudi eden od stavkov, ki ga pri vzgoji priporoča Montessori, saj otroku omogoča, prepoznati in razumeti čustvo, ki ga čuti, in da je pripravljen priznati, da ga je presenetilo.
“Kako si se zaradi tega počutil?”
Namesto da domnevate, zakaj je vaš otrok vznemirjen in označujete ta občutek, strokovnjaki svetujejo, da postavljate vprašanja o tem, kako se počuti glede tega, kar se mu je pravkar zgodilo. Tako bo bolje razumel lastna notranja razmišljanja in občutke, hkrati pa bo vedel, da vam je mar za njegova čustva.
Tri lastnosti, ki jih otroci podedujejo izključno po očetu
Raziskava je pokazala, da otrok inteligenco podeduje po materi, kaj pa njegove druge lastnosti? Je kaj, kar bo vaš malček podedoval izključno po očetu? Če vprašate genetike, res obstaja. Kot poroča Family Education, obstajajo kar tri stvari, ki jih otrok dokazano podeduje po očetu, genetičarka Dana Bressette pa je razkrila, katere so te lastnosti… več tukaj.
[vir: Montessori motion]; Portal24; Foto: Pexels