Site icon Portal24

Toyota predstavlja popolnoma novi Hilux – prvič tudi kot električni pickup

TOYOTA Hilux BEV HERO 2, letnik 2026 [Foto: Toyota]

Toyota je uradno razkrila popolnoma novi Hilux, deveto generacijo svojega legendarnega pickupa, ki prvič v zgodovini prinaša tudi baterijsko električno različico (BEV). Novi model je v celoti zasnovan po Toyotini filozofiji večpotja, ki kupcem omogoča izbiro med različnimi pogonskimi možnostmi glede na potrebe in lokalne razmere.

„Predstavitev novega Hiluxa pomeni vstop v novo obdobje elektrificirane moči,“ so poudarili pri Toyoti. Dodali so, da „vozilo ostaja zvesto vrednotam, zaradi katerih je postalo svetovna ikona zanesljivosti, kakovosti in trpežnosti“.

V Evropi bo Toyota ponudila Hilux Hybrid 48V, ki bo postal osrednji model na zahodnoevropskem trgu. Poganjal ga bo 2,8-litrski motor, podprt s 48-voltno litij-ionsko baterijo, elektromotor-generatorjem in pretvornikom enosmernega toka. Sistem omogoča „gladko, tiho in prefinjeno delovanje na cesti in izven nje“, so pojasnili pri proizvajalcu.

Za vzhodnoevropske trge ostajajo na voljo dizelski in bencinski motorji z notranjim zgorevanjem, medtem ko Toyota potrjuje, da bo leta 2028 predstavila tudi Hilux na vodikove gorivne celice.

„Hilux bo imel več pogonskih različic kot katerikoli drug Toyotin model doslej,“ so poudarili. Cilj znamke je, da novi Hilux ostane sinonim za trpežnost, hkrati pa odgovori na globalni prehod k elektrifikaciji.

Robustna zunanjost in digitalna notranjost

Oblikovno novi Hilux sledi temi „trd in okreten“, z mogočnim sprednjim delom, ozkimi žarometi in prečno letvijo z napisom TOYOTA. Električni model BEV ima zaprto aerodinamično masko in posebna platišča iz lahke litine.

Za lažji dostop so dodali novo stopnico na zadnjem delu in preoblikovali stransko stopnico. Vsi modeli imajo karoserijo z dvojno kabino ter standardno štirikolesni pogon.

Notranjost sledi oblikovalskim smernicam novega Land Cruiserja. Vozniku je namenjen 12,3-palčni digitalni merilnik in osrednji multimedijski zaslon z enako diagonalo. Upravljanje štirikolesnega pogona in terenskih funkcij je združeno na osrednji konzoli. Novi Hilux ima brezžično polnjenje, dodatna USB vrata ter možnost povezave prek aplikacije MyToyota, ki voznikom in voznim parkom omogoča nadzor nad podatki o vozilu v realnem času.

Električni servo volan in varnostni sistemi

Prvič je Hilux opremljen z električnim servo volanom (EPS), ki zagotavlja bolj neposredno upravljanje in večjo natančnost pri manevriranju, zlasti na zahtevnem terenu. Na vzhodnih trgih bo Toyota ohranila hidravlični sistem.

Varnostni sistem Toyota T-Mate je bil znatno nadgrajen in vključuje razširjeno različico Toyota Safety Sense. Ta prinaša funkcije, kot so preprečevanje nenamernega pospeševanja pri nizki hitrosti, proaktivno pomoč pri vožnji in sistem za zaustavitev v sili. Na voljo so tudi nadzor mrtvega kota, kamera za nadzor voznika, pomoč pri varnem izstopu ter posodobitve prek omrežja (OTA).

„Z novo generacijo Hilux dviguje standarde varnosti in uporabniške izkušnje,“ so poudarili pri Toyoti.

Električni Hilux BEV: trpežen in brez emisij

Hilux BEV, modelno leto 2026, prinaša prelomno točko v zgodovini modela. Opremljen je z litij-ionsko baterijo kapacitete 59,2 kWh ter sprednjim in zadnjim eAxle pogonom, ki skupaj zagotavljata štirikolesni pogon in skupni navor 473,6 Nm.

Predhodni podatki kažejo na nosilnost 715 kilogramov, vlečno zmogljivost 1.600 kilogramov in doseg do 240 kilometrov po ciklu WLTP. Toyota ob tem obljublja „najboljše zmogljivosti polnjenja v svojem razredu“.

Model ohranja osnovno konstrukcijo karoserije na šasiji ter zaščitne ukrepe za baterijo pred poškodbami in vdorom vode, s čimer se ohranja enaka globina brodenja kot pri različici z motorjem z notranjim zgorevanjem.

„Električni Hilux združuje zmogljivost brez emisij z legendarno zanesljivostjo, zaradi katere je postal svetovni simbol trpežnosti,“ so navedli pri Toyoti.

Hibridni Hilux 48V: uspešnica za evropski trg

Serijski Hilux Hybrid 48V, ki bo v novi generaciji najprodajnejši v Evropi, v kombinaciji z 2,8-litrskim motorjem omogoča vlečno zmogljivost do 3.500 kilogramov in koristno obremenitev do ene tone.

„Kakovost vožnje je najbolj opazna pri speljevanju in pospeševanju,“ so pojasnili pri proizvajalcu. Komponente hibridnega sistema so zasnovane za odpornost na težke pogoje, motor-generator pa je nameščen visoko, da vozilo ohranja 700 milimetrov zmogljivosti brodenja.

Za zahtevne terenske razmere sta na voljo sistema Multi-Terrain Select in Multi-Terrain Monitor, ki vozniku pomagata pri prilagoditvi zmogljivosti ter pozicioniranju vozila na neravnih površinah.

Toyota je potrdila, da bo leta 2028 na trg poslala še Hilux na gorivne celice, kar bo po navedbah podjetja „naslednji korak v uresničevanju potenciala vodika kot čistega vira energije“.

Hilux FCEV bo del širše strategije Toyote za pospešitev razvoja vodikovih ekosistemov in infrastrukture v Evropi. „Naš cilj je zagotoviti vozila, ki omogočajo trajnostno mobilnost brez kompromisov,“ so poudarili pri proizvajalcu.

Prodaja novega Hiluxa, vključno z različico BEV, se bo začela decembra 2025.

Anja Kadič

Foto: TOYOTA

Exit mobile version