Turkizna revolucija: Mercedes testira luči za avtonomna vozila
Nemški avtomobilski velikan Mercedes-Benz je dosegel pomemben mejnik na področju avtomatizirane vožnje. Podjetje je kot prvi proizvajalec avtomobilov v Nemčiji pridobilo odobritev za testiranje posebnih označevalnih luči, ki bodo drugim udeležencem v prometu sporočale, da je vozilo v načinu pogojno avtomatizirane vožnje. Odobritev, ki jo je izdal deželni svet Stuttgarta, velja po vsej državi in je za zdaj omejena na testno obdobje do julija 2028. Nemčija s tem potrjuje svojo vodilno vlogo v Evropi na področju naprednih avtomobilskih tehnologij, saj je že leta 2021 postala prva država, ki je dovolila pogojno avtomatizirano vožnjo na ravni SAE-Level 3. Mercedes-Benz je takrat izkoristil priložnost in z DRIVE PILOT sistemom pridobil prvo mednarodno veljavno odobritev za tovrstno tehnologijo.
Posebne označevalne luči, ki jih zdaj testirajo, so vgrajene v sprednje in zadnje luči ter stranske smernike v zunanjih ogledalih vozila. Ko je sistem DRIVE PILOT aktiviran, te luči neprekinjeno svetijo v turkizni barvi, ki jo Mercedes-Benz promovira kot prepoznavni znak avtomatizirane vožnje. Namen luči je jasen: olajšati prepoznavanje stanja vozila drugim voznikom, pešcem, prometnim organom in policiji ter s tem povečati varnost in zaupanje v tehnologijo.
Turkizna barva kot simbol prihodnosti vožnje
Zakaj prav turkizna? Mercedes-Benz je izbral to barvo zaradi njene edinstvenosti in vidnosti. Turkizna se jasno razlikuje od obstoječih barv luči na vozilih, kot so bela, rdeča ali rumena, pa tudi od prometnih signalov, kot so semaforji ali modre luči reševalnih vozil. Študije so pokazale, da je turkizna idealna izbira tako z vidika fiziološke zaznave kot psihološkega učinka na opazovalce, saj omogoča hitro in zanesljivo prepoznavanje. Barva je že vključena v več mednarodnih standardov, kot so SAE J3134, predpisi UNECE in kitajsko certificiranje, kar nakazuje, da bi lahko postala globalni simbol avtomatizirane vožnje.
Markus Schäfer, glavni tehnološki direktor Mercedes-Benz Group AG, je ob tem izpostavil: »Uporaba označevalnih luči pomeni pomemben korak v komunikaciji med vozilom in okolico. Ta odobritev je potrditev našega celostnega pristopa k razvoju avtomatizirane vožnje, ki ga gradimo z mislijo na prihodnost in širšo uporabo te tehnologije.«
DRIVE PILOT: Najhitrejši sistem 3. stopnje na svetu
Mercedes-Benz je konec leta 2024 predstavil nadgrajeno različico sistema DRIVE PILOT, ki omogoča pogojno avtomatizirano vožnjo s hitrostjo do 95 km/h na desnem pasu nemških avtocest. S tem je sistem postal najhitrejši na svetu med serijskimi vozili na ravni 3, kar pomeni, da lahko voznik v določenih pogojih povsem prepusti nadzor vozilu in se posveti drugim dejavnostim, kot je delo ali sproščanje. Testiranje označevalnih luči bo potekalo z uporabo testnih vozil, pridobljene izkušnje pa bodo ključne za oblikovanje prihodnjih pravnih okvirov, ki bodo omogočili serijsko proizvodnjo.
Nemčija ni edina, ki prepoznava potencial te tehnologije. Konec leta 2023 sta ameriški zvezni državi Nevada in Kalifornija prav tako odobrili testiranje podobnih označevalnih luči, kjer Mercedes-Benz že izvaja poskuse na cestah.
Portal24; Foto: Mercedes-Benz Group
