Učinkoviti naravni načini za preprečevanje sivih las

ByA.K.

3. januarja, 2024 , ,
Foto: Freepik

Učinkoviti naravni načini za preprečevanje sivih las

V družbi, kjer se močno poudarja mladosten videz, je sprejemanje sivih las s samozavestjo vsekakor lepo in samozavestno dejanje, primerno za vse življenjske dobe. Vendar pa niste edini, če si želite ohraniti svojo naravno barvo čim dlje. Nedavno so v študiji ugotovili, da se kar 72 odstotkov žensk ‘boji sivih las’. Menijo namreč, da sivi lasje postarajo bolj kot karkoli drugega.

Če se sprašujete, kako preprečiti prezgodnje sive lase, je zdravnica naturopatinja Janine Bowring razložila tri preproste ključne metode. Bowring opozarja, da lahko barvanje las dejansko pospeši proces sivenja, hkrati pa prikrije tudi naravno barvo.

Do sivenja las pride tudi zaradi naravnih sprememb, ki se čez čas pojavijo na laseh in lasišču. Do tega procesa pride zaradi pomanjkanja melanina, ki ga povzroči kopičenje vodikovega peroksida v lasnih mešičkih. To je pogosto posledica stresa in oksidativnega stresa, ki poškodujejo melanocitne celice, odgovorne za proizvodnjo pigmenta v koži in laseh. Bowring za upočasnitev tega procesa predlaga naslednje tri korake:

Zagotovite zadosten vnos vitamina D

Prva stvar, ki jo vaše melanocitne celice potrebujejo za nadaljnjo proizvodnjo pigmenta, je vitamin D. Bolj naravna izpostavljenost sončni svetlobi bo torej pomagala preprečiti sivenje las. Poleg tega vitamina, ki ga vaše telo naravno proizvaja po izpostavljenosti soncu, ga lahko dobite tudi iz hrane, kot so losos, postrv, gobe, jajca, obogatena žita, mleko in sokovi. V primeru dvoma se posvetujte s svojim zdravnikom, preden razmislite o prehranskih dopolnilih.

Poskrbite za zadosten vnos mineralov

Naslednji ključni korak za preprečevanje prezgodnje sivih las uživanje hrane, bogate z določenimi minerali, kot so magnezij, baker, cink, železo in kalcij, ki so pomembni za zdravje melanocitov. Večino teh bistvenih mineralov lahko vključite v svojo prehrano z uživanjem raznolike hrane, ki vključuje sadje, zelenjavo, cela zrna, puste beljakovine in mlečne izdelke. V nekaterih primerih pa morda ne boste mogli zadostiti potrebam po kalciju in magneziju s prehrano, zato se lahko posvetujete z zdravnikom glede možnosti prehranskih dopolnil.

Vitamin B iz naravnih virov hrane

Poudariti je treba tudi pomen zadostnega vnosa vitaminov B. Priporoča se jemanje sintetičnih vitaminov B – kar pa zdravnici ni všeč. “Vedno si prizadevajte za naravne vire in naravne vire hrane,” pravi. Pomembno je vedeti, da obstaja več različnih vrst vitaminov B, zato boste morda morali vključiti različne vrste hrane v svojo prehrano, da zagotovite zadosten vnos teh vitaminov. Na primer, tiamin (vitamin B1) lahko dobite iz graha, oreščkov, svežega sadja in jeter, medtem ko je piridoksin (vitamin B6) prisoten v perutnini, svinjini, soji, ovsu, mleku itd.

vir; Foto: Freepik; Portal24