V evropskih pristaniščih se kopičijo e-avtomobili

Foto: Freepik

V evropskih pristaniščih se kopičijo e-avtomobili

V evropskih pristaniščih, ki so specializirana za prevoz avtomobilov, opažajo pomembno spremembo v razmerju med uvoženimi in izvoženimi vozili, kar ustvarja pritisk na razpoložljive kapacitete za shranjevanje. Medtem ko avtomobili niso tako obsežni kot nekateri industrijski stroji, njihova velikost in občutljivost zahtevata veliko prostora za shranjevanje, kar za pristanišča po vsej Evropi postaja vse večji izziv.

V nemškem pristanišču Emden, ki je osrednje pristanišče za koncern Volkswagen, in v še večjem pristanišču Bremerhaven, enem od največjih tovrstnih pristanišč na svetu, vsako leto pristane več kot 1000 “CarCarrierjev”. Julia Wagner iz BLG Logistics Group v Bremerhavnu je pojasnila, da pristanišče vsako leto sprejme več kot 1,7 milijona vozil, s parkiriščem, ki lahko sprejme do 70 tisoč vozil.

Vendar se v zadnjem času opaža sprememba v dinamiki pretovarjanja vozil. Kjer je bilo prejšnja leta razmerje med izvoženimi in uvoženimi vozili 80 proti 20, je zdaj to razmerje bolj uravnoteženo, približno 50 proti 50. Elke Verbeelen iz pristanišča Antwerpen/Bruges je opozorila, da problem ni le v količini uvoženih vozil, temveč predvsem v njihovem počasnem odvozu iz pristanišč.

Podobna situacija je opazna tudi v drugih evropskih pristaniščih, kot je belgijsko pristanišče Zeebrugge, kjer se prav tako soočajo s povečanim številom avtomobilov, ki čakajo na nadaljnji transport.

e-avtomobili v Nemčiji težje najdejo kupca

Tudi Julia Wagner iz pristanišča v Bremerhavnu ugotavlja, da e-avtomobili v Nemčiji težje najdejo kupca in daljše obdobje ostajajo v pristaniščih, kar je posledica odprave državnih subvencij za njihov nakup. Elke Verbeeln iz pristanišča Zeebrugge pa dodaja, da poleg tega spreminjanje prodajnih strategij, kot je prehod na neposredno prodajo vozil končnim kupcem, dodatno prispeva k zadrževanju vozil v pristaniščih namesto v salonih.

Zaradi omenjenih sprememb in pomanjkanja voznikov za kopenski transport, pristanišča beležijo zastoje in povečano število vozil, ki čakajo na nadaljnji transport. To obdobje je sicer manj obremenjujoče kot vrhunec pandemije COVID-19, a še vedno ne dosegajo predpandemičnih ravni.

Zaradi naštetih težav se uveljavljajo tudi precej inovativni načini, kot na primer projekt AutoLog v pristanišču Emden, ki ga financira nemško ministrstvo za promet in naj bi trajal do leta 2026. Projekt temelji na uporabi avtonomne tehnologije v vozilih za samostojno premikanje avtomobilov na ladje, kar bi lahko zmanjšalo potrebo po ročnem delu in povečalo učinkovitost pretovarjanja. Uspeh tega projekta bi lahko omogočil znatne prihranke delovnih mest in spremenil distribucijski proces od tovarne do razstavnih salonov.

[Vir: Deutsche Welle]; Portal24; Foto: Freepik