Velika Britanija razmišlja o podaljšanju roka za prodajo bencinskih in dizelskih avtomobilov
Velika Britanija razmišlja o možnosti odložitve prepovedi prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov do leta 2035. Torej pet let pozneje od prvotno načrtovanega datuma 2030. Cilj, ki je bil postavljen leta 2020, je bil osrednji del načrtov takratnega premierja Borisa Johnsona za “zeleno revolucijo”.
Minister Michael Gove je še julija potrdil, da vlada ostaja zavezana tej politiki. V prvotnem predlogu je bilo navedeno, da bo prodaja hibridnih avtomobilov, ki kombinirajo motor z notranjim zgorevanjem in električni motor, dovoljena do leta 2034, če bodo imeli “znatno zmogljivost brez emisij”. Vendar predlog ni jasno opredelil, kaj točno to pomeni.
Zanimivo je, da je datum 2030 bolj ambiciozen od smernic Evropske unije, ki od novih avtomobilov po letu 2035 zahteva ničelne emisije.
Premier Rishi Sunak naj bi imel v prihodnjih dneh govor, v katerem naj bi omilil več vladnih politik glede zmanjšanja emisij toplogrednih plinov. Pričakuje se sicer, da ne bo odstopil od glavnega cilja, zastavljenega leta 2019, da do leta 2050 doseže neto ničelne emisije.
Sunakov urad zaenkrat špekulacij ne komentira. Kljub temu je tiskovni predstavnik vlade poudaril, da je “Združeno kraljestvo zmanjšalo emisije hitreje kot katera koli druga država G7.”
Zaskrbljenost, da bi Velika Britanija pod vodstvom Sunaka lahko zmanjšala svoje prizadevanja za izvajanje ključnih podnebnih politik pred prihajajočimi volitvami pa medtem narašča. Sunak, ki je poudaril “sorazmeren pristop” do podnebnih sprememb, je zavrnil kritike. Britanski premier je pri tem izpostavil britanski uspeh pri zmanjševanju emisij ogljika. V svojem prihodnjem govoru naj bi druge države pozval k večjemu prispevku k boju proti podnebnim spremembam.
vir Foto: Pexels