Verjetnost odpisa električnega avtomobila je lahko zaradi visokih stroškov popravil baterij večja

ByAna Koren

17. aprila, 2023
Foto: Pexels

Odpisi električnih avtomobilov so lahko zaradi visokih stroškov popravil baterij večji

Zaradi visokih stroškov popravila in pomanjkanja izmenjave podatkov med proizvajalci in servisi je verjetnost odpisa električnega avtomobila, če je baterija poškodovana, večja. Lastniki električnih vozil so bili opozorjeni, da bi lahko njihove avtomobile po manjši nesreči, če je baterija poškodovana, kar odpisali.

Glede na poročilo v Daily Telegraphu je dražbena stran Copart rešila številna odpisana električna vozila z malo prevoženimi kilometri. Približno polovica omenjenih avtomobilov je utrpela le manjše poškodbe baterije.

Časopis je objavil anonimni citat visokega člana zavarovalniške industrije. V zapisu je trdil, da proizvajalci vozil ne delijo diagnostičnih podatkov. Zaskrbljeni naj bi bili, da neodvisne delavnice ne bodo izvajale popravil.

Strokovnjak je potrdil, da so videli električna vozila, ki so bila po manjših nesrečah zaradi težav v zvezi z baterijskim sklopom poslana na odpad. Električni avtomobili torej niso dragi le ob nakupu, drago je tudi popravilo. Jonathan Fong, višji politični svetovalec pri Združenju britanskih zavarovalnic, je za Telegraph povedal, da je za delo na električnih vozilih potrebno veliko več usposabljanja mehanikov.

Mnenje je ponovil Chris Payne, vodja inženiringa pri avtomobilski zavarovalnici LV. Payne je dejal, da ” v Združenem Kraljestvu baterijo odstrani le nekaj usposobljenih tehnikov, kaj šele da bi jo popravili.”

Baterija predstavlja do polovico vrednosti

Ker baterije včasih predstavljajo do polovico vrednosti EV in so popravila tako draga, zapletena in dolgotrajna, je najpreprostejša možnost pač odpis avtomobila.

Matt Cleevely, generalni direktor neodvisne specializirane delavnice za električna vozila Cleevely Electric Vehicles v Gloucestershiru, meni, da težava ni tako pogosta, kot nekateri mislijo.

Za Auto Express je povedal: “Ko govorite o baterijah, ki potrebujejo popravilo po nesreči, je to dokaj redka stvar. Ko je po nesreči prišel VW ID.3, ker je v akumulatorju pregorela varovalka, ker so se sprožile zračne blazine, je bilo treba to zamenjati in programirati. Niti ne glavni trgovec, ampak tovarna. Torej je bilo popravilo precej drago.”

Cleevely pravi, da to ni problem, ki bi voznike moral odvračati od prehoda na električna vozila. Dodal je: “Frustrirajoč del vsake neodvisne delavnice je, ko se mora avto vrniti k prodajalcu ali proizvajalcu.  V tem primeru bi lahko zamenjali varovalko, vendar popravila nismo mogli dokončati zaradi programske opreme, ki je bila potrebna za to. To ni težava le pri električnih vozilih, ampak vpliva tudi na bencinske in dizelske modele.”

vir Foto: Pexels

Ne spreglejte…

Ko se pokvari električni avtomobil, se ga lahko vleče?

Pokvarjen električni avtomobil se, podobno kot pokvarjen avtomobil z notranjim zgorevanjem, praviloma lahko vleče, ni pa priporočljivo. Obstajajo namreč okoliščine, ki jih je pri vleki električnega avtomobila treba upoštevati.

Najprej je treba upoštevati težo električnega avtomobila. Električni avtomobili zaradi velike mase baterij, ki napajajo električni pogon običajno tehtajo več kot avtomobili z notranjim zgorevanjem. To lahko vpliva na izbiro vozila za vleko, saj boste potrebovali vozilo, ki je dovolj močno, da lahko težo pokvarjenega električnega avtomobila sploh vleče… več tukaj.