Vitamin B9: Znaki, vzroki in preprečevanje pomanjkanja folatov

Banane [Foto: Freepik]

Vitamin B9: Znaki, vzroki in preprečevanje pomanjkanja folatov

Folat, znan tudi kot vitamin B9, je pomemben vitamin, ki ga najdemo v številnih naravnih živilih, kot so goveja jetra, temno zelena listnata zelenjava (npr. brokoli in špinača), jajca, fižol, grah in določeno sadje (npr. banane in avokado). Poleg tega se sintetična oblika folata, imenovana folna kislina, dodaja nekaterim živilom, kot so kruh in kosmiči, da jih obogati.

Simptomi pomanjkanja folatov

Pomanjkanje folatov se pojavi, ko telo nima dovolj vitamina B9. To lahko vodi do različnih simptomov, vključno z:

  • Utrujenostjo in šibkostjo
  • Razdražljivostjo in možgansko meglo
  • Drisko
  • Gladkim in bolečim jezikom
  • Prezgodaj sivimi lasmi
  • Glavoboli in srčnimi palpitacijami
  • Zasoplostjo in spremembami kože, las ali nohtov

Vzroki za pomanjkanje folatov

Pomanjkanje folatov se lahko pojavi zaradi pomanjkanja ustrezne prehrane ali težav z absorpcijo folata v telesu. To lahko povzročijo prebavne motnje, čezmerno uživanje alkohola, spremembe v prehrani ali stranski učinki nekaterih zdravil. Nosečnice potrebujejo več folne kisline kot običajno, zato imajo večje tveganje za razvoj pomanjkanja folatov.

Dejavniki tveganja… več na Senior24

Portal24; Foto: Freepik