Site icon Portal24

Vlada potrdila akcijski načrt za varstvo potrošnikov

https://www.freepik.com/free-photo/blur-shopping-mall_3983856.htm#fromView=search&page=1&position=24&uuid=f8497316-3fb1-4184-90bd-c2b44fe1f0ea&query=cosmetics+products+store

[Foto: Freepik/fotografija je simbolna]

Vlada potrdila akcijski načrt za varstvo potrošnikov

Vlada je sprejela akcijski načrt za izvajanje Resolucije o Nacionalnem programu varstva potrošnikov za obdobje 2024–2029. Dokument, ki ga je lani junija potrdil Državni zbor, zdaj prehaja v fazo konkretne izvedbe.

Za uresničevanje ukrepov v letih 2025 in 2026 je iz državnega proračuna zagotovljenih 51,8 milijona evrov. Akcijski načrt opredeljuje prednostne naloge, ki jih bodo izvajala različna ministrstva, institucije in drugi deležniki, z namenom krepitve pravic in položaja potrošnikov na trgu.

Celostni pristop in trajnostna potrošnja

Akcijski načrt stremi k vključevanju varstva potrošnikov v različne politike, ki vplivajo na vsakdanje življenje ljudi. »Poseben poudarek akcijski načrt namenja vključevanju varstva potrošnikov v vse politike, ki vplivajo na njihova vsakdanja življenja – od okoljskih in gospodarskih do socialnih in digitalnih politik,« poudarjajo na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport.

Država želi tako zagotoviti sistemsko podporo potrošnikom, ki so pogosto v neenakem položaju nasproti ponudnikom izdelkov in storitev. Pomemben cilj je spodbujanje trajnostne potrošnje.

Ukrepi so usmerjeni v ozaveščanje potrošnikov o pomenu izbire okolju prijaznih izdelkov in storitev, zmanjševanje vpliva potrošnje na okolje ter spodbujanje odgovornega ravnanja. Država želi s tem prispevati k bolj trajnostno naravnani družbi, kjer potrošniki z informiranimi odločitvami aktivno podpirajo okoljske cilje.

Digitalna varnost in zaščita pravic

V ospredju akcijskega načrta so tudi izzivi digitalnega okolja. »Raba digitalizacije v korist potrošnikov bo usmerjena v boljšo dostopnost informacij, večjo varnost pri spletnih nakupih in učinkovitejše uveljavljanje pravic v digitalnem okolju,« navajajo na ministrstvu.

Posebna pozornost je namenjena varstvu potrošnikov pri finančnih storitvah, kjer so pogosto izpostavljeni nepreglednim ponudbam. Ukrepi predvidevajo boljše informiranje, preglednejše trženje in okrepljeno svetovanje, da bi potrošniki lažje sprejemali premišljene odločitve.

Poleg tega akcijski načrt obravnava varnost in kakovost proizvodov ter storitev na globaliziranem trgu, kjer se povečujejo tveganja za zdravje in varnost potrošnikov. Prav tako bo država podpirala ukrepe za preprečevanje nepoštenih poslovnih praks in krepila vlogo organizacij za varstvo potrošnikov.

Izboljšan bo tudi dostop do pravnega varstva, kar bo potrošnikom omogočilo učinkovitejše uveljavljanje njihovih pravic. Na ministrstvu izpostavljajo, da je akcijski načrt plod širokega medresorskega sodelovanja.

»Na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport poudarjajo, da je akcijski načrt rezultat širokega sodelovanja in medresorskega usklajevanja ter da predstavlja pomemben korak k bolj vključujoči, pregledni in pravični potrošniški politiki,« so še dodali.

Miha D. Kovač

Portal24; Foto: Freepik

Exit mobile version