Vodja Toyote: večina dvomi o prihodnosti le za električna vozila

Predsednik Toyote pravi, da “tiha večina” dvomi, da je prihodnost samo v električnih vozilih. Predsednik Toyote Motor Corporation Akio Toyoda je dejal, da je med tiho večino v avtomobilski industriji, ki se sprašuje, ali naj preide izključno na elektriko. Slednje odraža vse večjo nelagodje glede tega, kako hitro lahko avtomobilska podjetja opravijo prehod na električno energijo.

Proizvajalci avtomobilov veliko stavijo na popolnoma električna vozila. Tovrstne naložbe spodbuja veliko povpraševanje po omejenem številu modelov, ki so zdaj na voljo.

Tiha večina

Kljub temu se izzivi povečujejo. Zlasti pri zagotavljanju delov in surovin za baterije. Nekateri proizvajalci avtomobilov so izrazili zaskrbljenost glede tega, kako hitro bodo kupci zamenjali, predvsem glede na to, da so se cene električnih vozil letos dvignile.

“Ljudje, vključeni v avtomobilsko industrijo, so večinoma tiha večina. Ta tiha večina se sprašuje, ali so električna vozila res edina možnost. A mislijo, da je to trend, zato tega ne morejo povedati na glas,” je Toyoda med obiskom Tajske povedal novinarjem.

Medtem, ko so veliki tekmeci, vključno z General Motors in Honda Motor, določili datume, ko bodo svoje proizvodne linije prevedli na izključno električni pogon, je Toyota vztrajala pri strategiji vlaganja v raznoliko linijo vozil, ki vključuje avtomobile s pogonom na vodik in hibride, ki združujejo baterije s konvencionalnimi motorji.

Največji proizvajalec avtomobilov na svetu je dejal, da vidi hibride, tehnologijo, ki je debitirala s Toyoto Prius v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, kot pomembno možnost v razmerah, ko so električna vozila draga in se infrastruktura za polnjenje še vedno razvija v mnogih delih sveta. Razvija tudi vozila na vodik brez emisij.

“Ker je natančen odgovor še vedno nejasen, se ne bi smeli omejiti samo na eno možnost,” je dejal Toyoda. V zadnjih nekaj letih je poskušal prenesti idejo zainteresiranim stranem v avtomobilski industriji in vladnim uradnikom. Poudarja, da ni vedno naletel na razumevanje.

Globalna avtomobilska podjetja so se v zadnjih letih močno obrnila na električna vozila. Deloma tudi zaradi uspeha proizvajalca povsem električnih vozil Tesla.

Tradicionalni proizvajalci avtomobilov, kot so Toyota, Ford in GM, se soočajo tudi z novo konkurenco startupov, kot sta Rivian Automotive in Lucid Group, ki izdelujeta popolnoma električna vozila in sta v zadnjih letih prevzela Wall Street.

Tradicionalni proizvajalci imajo širšo bazo strank

Obenem imajo tradicionalni proizvajalci avtomobilov veliko širšo bazo strank, vključno s številnimi, ki živijo na podeželju in v gospodarstvih v razvoju z nezanesljivo oskrbo z električno energijo.
Njihova prodaja vozil s klasičnimi motorji še vedno prinaša glavnino dobička, potrebnega za financiranje dragega prehoda na električna vozila, ki zahteva ne le razvoj novih modelov, temveč tudi gradnjo novih objektov in tovarn baterij.

Infrastruktura za polnjenje električnih vozil v ZDA in mnogih drugih delih sveta je še vedno neustrezna, zaradi česar je lastništvo električnega avtomobila še vedno izziv za mnoge potrošnike.

Po podatkih JD Powerja je tržni delež električnih vozil v ZDA v zadnjih nekaj letih hitro narasel. Oktobra je znašal okoli 6,5 % celotnega trga novih avtomobilov, so sporočili iz družbe.

Toda to je predvsem zato, ker prodaja električnih vozil raste hitreje na območjih, kot je Kalifornija, kjer je več možnosti in večja pripravljenost med kupci za zamenjavo, pravijo analitiki JD Power. Cene električnih vozil so se letos dvignile zaradi vedno višjih cen baterijskih materialov, kar marsikaterega interesenta odvrne od nakupa.

Prodor električnih avtomobilov bo še nekaj časa neenakomeren

Vodstvo avtomobilskih podjetij pravi, da bo prodor električnih vozil še nekaj časa neenakomeren in da bodo modeli s konvencionalnim pogonom, skupaj s hibridi in priključnimi hibridi, prisotni še vrsto let.

“Obalna območja, vzhodna obala in zahodna obala, se elektrificirajo veliko hitreje kot notranjost države,” je dejal Jim Rowan, izvršni direktor Volvo Cars of Sweden. Rowan je dejal, da so priključni hibridi namenjeni temu, da strankam ponudijo možnosti, če niso pripravljene na izključno elektriko. A so pomembni, da jih zanima električna tehnologija.

Ryan Gremore, prodajalec avtomobilov s sedežem v Illinoisu, ki ima v lasti več različnih franšiz, je dejal, da veliko strank povprašuje o električnih vozilih, vendar je ponudba omejena.

To bi lahko dalo vtis velikega povpraševanja, vendar ni jasno, ali se bo to uresničilo, ko se bodo ravni zalog v razstavnih prostorih normalizirale. “Ali obstaja zanimanje za električna vozila? Da. Je to več kot 10 do 15 odstotkov naše baze strank? Nikakor,” je dejal Gremore.

Dvomi o električni prihodnosti

Toyodin dolgoletni skepticizem glede popolnoma električne prihodnosti delijo tudi drugi v japonski avtomobilski industriji.

Vodstvo Mazde je nekoč opozorilo na dejstvo, da je čistejša energija v električnih vozilih v veliki meri odvisna od tega, kje se elektrika proizvaja. Skrbelo jih je tudi, da so bile baterije prevelike in predrage, da bi nadomestile modele s konvencionalnim pogonom. Meni, da so bolj primerne za manjša vozila, ki jih Američani niso želeli.

Nissan, ki je pred več kot desetletjem lansiral povsem električnega Leafa, je bil do nedavnega bolj previden glede električnih vozil. Vodstveni delavci so dejali, da čakajo, ali se bo povpraševanje uresničilo.

Generalni direktor Nissana Makoto Uchida pravi, da je bilo podjetje sprva preveč agresivno z Leafom. V zadnjem času povpraševanje po električnih vozilih raste hitreje, kot so mnogi sprva pričakovali. Nissan je lani napovedal, da bo za uvedbo novih električnih modelov porabil približno 14,7 milijarde dolarjev. Uchida je rekel, da bo morda moral porabiti še več.

Uchida pravi, da bi nacionalni predpisi in državne subvencije na svetovni ravni lahko pospešili prehod na električno energijo, a tudi to morda ne bo dovolj.

Toyoda trdi, da popolnoma električni modeli niso edini način za zmanjšanje emisij ogljika. Poudarja, da imajo lahko hibridna vozila za množični trg tudi kratkoročni učinek.

Toyotin previden ton do električnih vozil je povzročil nekaj zaskrbljenosti med vlagatelji in potrošniki, ki menijo, da Toyota morda zaostaja v tekmi električnih vozil.

Toyota je bila počasnejša od tekmecev pri uvajanju povsem električnih modelov na večjih trgih, kot so ZDA, njen električni SUV bZ4X pa je bil v začetku tega leta odpoklican zaradi morebitnih varnostnih težav.

Toyoda je dejal, da njegovo podjetje vse vrste vozil jemlje resno, vključno z električnimi. Konec leta 2021 je Toyota napovedala, da bo do leta 2030 porabila do 35 milijard dolarjev za svojo ponudbo električnih vozil. Od takrat je Toyota napovedala znatne naložbe v zmogljivosti proizvodnje električnih vozil v ZDA.

Šef Toyote je dejal, da so alternative električnim vozilom, kot so vozila na vodikov pogon, začele prejemati toplejši sprejem s strani vladnih uradnikov, medijev in drugih, ki sodelujejo v avtomobilski industriji.

“Pred dvema letoma sem bil edini, ki je dajal takšne izjave,” je dejal Toyoda.

Vir: The Wall Street Journal. Foto: Pexels

Ne spreglejte…

Nemške sanje o električnih avtomobilih so v težavah

Nemške sanje o električnih avtomobilih so v težavah. Optimistični cilj vlade, da bo do konca desetletja na cestah 15 milijonov električnih vozil, se zdi nedosegljiv, pravijo raziskovalci.

Berlin se je pred enim letom zavezal, da bo imel do leta 2030 15 milijonov vozil z baterijskimi vgrajenimi baterijami. Zadanega cilja verjetno ne bo dosegel., Vsaj glede na strokovnjake, ki opozarjajo, da bodo zmanjšane subvencije in ozka grla v proizvodnji upočasnili prodajo… več tukaj.

By A.K.

One thought on “Vodja Toyote: tiha večina dvomi o prihodnosti le za električna vozila”
  1. […] Predsednik Toyote pravi, da “tiha večina” dvomi, da je prihodnost samo v električnih vozilih. Predsednik Toyote Motor Corporation Akio Toyoda je dejal, da je med tiho večino v avtomobilski industriji, ki se sprašuje, ali naj preide izključno na elektriko. Slednje odraža vse večjo nelagodje glede tega, kako hitro lahko avtomobilska podjetja opravijo prehod na električno energijo… več tukaj. […]

Komentar: