Lancia se vrača tja, kjer je nekoč blestela – v svet relija. A to ni zgolj nostalgičen obrat, temveč strateška poteza, usmerjena v prihodnost. “Z dirkalnikom Ypsilon HF Racing želimo enkrat za vselej odpraviti ovire za vstop v cestne dirke in ponuditi mešanico visoke zmogljivosti, varnosti in nizkih obratovalnih stroškov,” poudarja Luca Napolitano, izvršni direktor Lancie.
Novi Ypsilon HF Racing, ki dopolnjuje predstavitev električnega Ypsilona HF s 280 konjskimi močmi, je zasnovan za tiste, ki šele vstopajo v svet relija – in to s pravo mero vznemirjenja, dinamike in dostopnosti.
Lancia je ob premieri poudarila, da novi model ni samo razširitev linije, temveč simbol ponovnega rojstva znamke v motošportu. “Zdaj, po premieri Ypsilon Rally4 in vznemirljivega Trofeo Lancia, je znamka naredila še korak naprej s predstavitvijo Ypsilon HF Racing – vozila, zasnovanega za razširitev dostopa do relija na lokalni ravni,” so navedli pri Lancii.
Zato ni presenetljivo, da so novi HF Racing predstavili na legendarnem poligonu Balocco, kjer je med dinamično demonstracijo svojo moč pokazal tudi Ypsilon HF z 280 KM. Dogodek je bil tudi priložnost, da Lancia znova izpostavi svojo športno identiteto – kot del renesanse znamke, ki se ne boji korenito pogledati v prihodnost, ob tem pa ostaja zvesta svoji dediščini.
Ypsilon HF Racing – pripravljena raketa za reli začetnike
Novi Ypsilon HF Racing je homologiran za kategorijo Rally6 – torej za vstopno raven FIA-jeve piramide, namenjene mladim voznikom. Avto temelji na platformi Ypsilona Rally4, vendar z nekoliko zmanjšano močjo in še večjim poudarkom na dostopnosti.
Pod pokrovom se skriva 1,2-litrski trivaljnik s turbopolnilnikom, ki razvije 145 KM in 240 Nm navora. Povezan je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom s kratkimi prestavnimi razmerji in mehanskim diferencialom, kar pomeni izjemno recimo-odzivnost pri nizkih hitrostih, kot jih zahteva reli vožnja.
Tehnični podatki – Ypsilon HF Racing | Vrednosti |
Motor | 1.2 Turbo, 3-valjni |
Moč | 145 KM |
Navor | 240 Nm |
Menjalnik | 6-stopenjski ročni, kratka razmerja |
Diferencial | Mehanski |
Zavore (spredaj/zadaj) | 302 mm / 290 mm |
Homologacija | FIA Rally6 |
Cena (brez DDV) | 38.900 € |
Poleg mehanske ročne zavore, homologiranega varnostnega loka in FIA skladnih varnostnih sistemov, je avtomobil opremljen z enako armaturo in vzmetenjem kot njegov močnejši brat Rally4. To pomeni, da mladi vozniki že od prve vožnje naprej občutijo pristno in profesionalno dirkaško izkušnjo.
Motošport kot strateški laboratorij
Lancia ni skrivala ambicij. Kot pravijo, želijo motošport postaviti v središče strategije za prihodnost: “Naš cilj je, da motošport ponovno postane resnična priložnost za mlade – kraj, kjer lahko talenti uspevajo in rastejo,” je poudaril Napolitano.
Zato HF Racing ni osamljen projekt, temveč del širše slike. Z že obstoječim Ypsilonom Rally4 in zdaj HF Racingom Lancia gradi platformo, na kateri mladi vozniki lahko rastejo. Še več – vključitev modela v pokal Trofeo Lancia (enoznamčna dirkalna serija) odpira vrata tudi za sodelovanje na mednarodni ravni.
Ikonični logotip HF se je znova pojavil na pokrovu motorja. Tisti z rdečim slonom – simbolom neustrašnosti in hitrosti – bo po napovedih Lancie postal stalnica na vseh visokozmogljivih modelih znamke v prihodnosti. “Ponovna predstavitev zgodovinskega logotipa HF se prav tako ujema s tem kontekstom,” so poudarili pri Lancii. HF bo torej prisoten ne le na Ypsilonu, temveč tudi na prihajajočih modelih Gamma in Delta, ki ju pričakujemo do leta 2026 – oba z oznako »HF Integrale«.
Ypsilon Rally4, že predstavljeni starejši brat HF Racinga, s 212 konjskimi močmi, petstopenjskim SADEV menjalnikom in vrhunskimi amortizerji, že nastopa na relijih – tudi pod vodstvom legende Mikija Biasiona, ki je pomagal pri razvoju. S tem Lancia ustvarja sinergijo med izkušnjami preteklosti in pogumom prihodnosti.
Primerjava modelov Ypsilon Rally4 in HF Racing | Ypsilon Rally4 | HF Racing |
Moč | 212 KM | 145 KM |
Menjalnik | 5-stopenjski SADEV | 6-stopenjski ročni |
Namen | Profesionalne ekipe, FIA Rally4 | Mladinci, vstopna kategorija FIA Rally6 |
Cena | ~50.000 € | 38.900 € (brez DDV) |
HF Racing je zasnovan s ciljem: narediti reli dostopnejši. Cena 38.900 evrov (brez DDV) je presenetljivo konkurenčna, še posebej če upoštevamo, da je vozilo že pripravljeno za dirke. Lancia s tem upa, da bo ustvarila “vključujočo in progresivno kulturo motošporta”, kot pravijo.
Prve dobave modela so predvidene po poletju 2025, naročila pa so že odprta prek platforme
S takšnim pristopom Lancia ne oživlja le svojega športnega duha, temveč dejansko ustvarja prostor, kjer bodo talenti nove generacije imeli priložnost voziti, tekmovati in zmagovati – prav tako kot so nekoč vozniki Lancie Delta Integrale. HF ni več le spomin – postal je vozilo prihodnosti.
Foto: Lancia/Stellantis media