Vsa tveganja pri nakupu rabljenega električnega avtomobila

Foto: Pexels [Fotografija je simbolna]

Vsa tveganja pri nakupu rabljenega električnega avtomobila

Ali poznate tveganja, ki na vas prežijo pri nakupu rabljenega električnega avtomobila? Elektromobilnost je namreč eden najpomembnejših trendov v avtomobilski industriji, a tudi tisti, ki bo oblikoval osebni cestni promet v prihodnosti.

Priljubljenost električnih avtomobilov nedvomno raste, zato so v nekaterih državah že naredili težjo pot in svoj delež povečali s stopnje statistične napake na status najbolj priljubljenega pogona. V takšnem ozračju je neizogibno, da bodo električni avtomobili vse bolj priljubljeni na trgu rabljenih avtomobilov. 

Zbijanje kilometrov

Ker je cena rabljenega avtomobila v veliki meri odvisna od stanja akumulatorja, je vsakomur jasno, da električna vozila niso imuna na poskuse goljufij na trgu rabljenih vozil. Tako kot pri osebnih vozilih je tudi tukaj najpogostejša in hujša goljufija povezana s prevoženimi kilometri. Več kilometrov pomeni več ciklov polnjenja, zato je tudi ob skrbnem vzdrževanju baterija nagnjena k sorazmerni izgubi nazivnih lastnosti. 

Po raziskavi platforme CarVertical je ponarejanje stanja digitalnega števca kilometrov v električnih vozilih zelo pogosto. Po njihovih podatkih ima 15,6 odstotka vseh vozil v Evropi, ponarejeno stanje prevoženih kilometrov. Delež slednjega je pri električnih vozilih podoben, in sicer 13,4 odstotka. To nakazuje, da se tako kupci rabljenih električnih vozil kot kupci vozil na fosilna goriva soočajo s skoraj enakim tveganjem goljufij glede števila prevoženih kilometrov.

Večina proizvajalcev električnih vozil daje garancijo na baterije vsaj 100.000 km, praksa pa kaže, da pogosto zdržijo tudi trikrat dlje. Če torej upoštevamo dejstvo, da so akumulatorji najdražji del avtomobila, je izjemno pomembno vedeti, v kakšnem stanju je akumulator.

Zaradi goljufije lahko cenejši stroški lastništva električnega vozila hitro poskočijo v nebo in vam zagrenijo življenje. 

Udeležba v prometni nesreči

Vsak drugi rabljen avto v Evropi je bil udeležen v nesreči, pri električnih vozilih je bilo v nesreči udeleženih tudi 43,6 odstotka rabljenih avtomobilov. Poleg tega se električna vozila večinoma uporabljajo za mestno vožnjo, zato se bo s staranjem voznega parka električnih vozil število nesreč verjetno povečalo.

Vir Foto: Pexels