Vse kar morate vedeti o tednih mode 

ByAnja Kadič

12. septembra, 2022 , ,

Tedni mode so se vrnili veliki kot vedno.

Vse kar morate vedeti o tednih mode 


Čeprav se je teden mode teoretično vrnil že pred letom dni, je zaradi dolgotrajnih posledic Covid-19 peščica oblikovalcev še naprej ostajala na varnostni razdalji.

Bodisi zaradi pravil o karanteni v svojih državah, bodisi zato, ker psihično niso bili pripravljeni na vrnitev. 

Zdaj so vaši družbeni kanali spet polni posnetkov z modnih stez in zvezdnikov iz prvih vrst modnega sveta.

Ceste New Yorka, Londona, Milana in Pariza so polne članov potujočega modnega cirkusa in njihovih črnih avtomobilov. Zagotovo pa so vas že preplavili predlogi, kako se naslednjič obleči.

Kaj morate vedeti, da boste vse to lažje razumeli? 

Igra glasbenih mest je spet v polnem teku.

Vse te želje po potovanjih, ki so poleti preplavile letališča in povzročile skokovit dvig cen, občutijo tudi modne blagovne znamke.

Fendi je prvi dan newyorškega tedna mode začel z odo Baguette. Celotno revijo in kolekcijo je namenil počastitvi 25. obletnice originalne torbice It. 


It torbica

Naslednji dan ji je sledil Marni, ki je na Manhattan prinesel svoj patentirani ustvarjalni kaos.

Marnijevo mesto v Milanu bo zasedel britanski pletarski duhovnik Matty Bovan.

Ta je London zamenjal za Italijo zaradi sponzorstva podjetja Dolce & Gabbana.

Od Londona se je poslovila tudi Victoria Beckham, ki se odpravlja v Pariz na svojo prvo modno revijo po februarju 2020. 

Japonci so se vrnili.

Po dveh letih, ko Rei Kawakubo iz Comme des Garçons, Junya Watanabe in Kei Ninomiya iz Noir niso mogli potovati zaradi karantenskih ukrepov, so se na pariški urnik sedaj vrnili.

Podobno velja za Driesa Van Notena, ki od začetka pandemije svoje razstave prireja digitalno ali s predstavitvijo za omejen krog ljudi.

Ker je vseh pet oblikovalcev med največjimi modnimi konceptualisti, pričakujte vizualni ognjemet.

V Londonu se na glavni spored vrača tudi Burberry. Podjetje je v zadnjih sezonah prirejalo razstave izven prizorišč. S tem bo tednu dodal svoj finančni in zvezdniški prizvok.

V New Yorku pa se Tommy Hilfiger prvič po treh letih vrača domov s svojim karnevalom “see now, buy now”, ki ga dopolnjuje s sodobnim metaverse šovom.

Kljub temu je nekaj imen, za katera se zdi, da ni poti nazaj.

Med njimi Ralph Lauren in Sarah Burton iz Alexandra McQueena, ki bosta po koncu uradnega dogajanja predstavila svoji kolekciji v Kaliforniji oziroma Londonu.

Prav tako so iz tega izpadli Oscar de la Renta in Marc Jacobs.

Pri Oscarju je postalo normalno, da namesto skrbi za pripravo revije na modni stezi, stranke nagovarja neposredno.

To pomeni več prostora za nove blagovne znamke, zlasti v New Yorku, zato bodite pozorni na morebitne nosilce sprememb.

Med oblikovalci, ki jih je treba spremljati, so Raul Lopez iz podjetja Luar, Elena Velez, Edvin Thompson iz podjetja Theophilio.

Ne spreglejte tudi Everard Best ter Téla D’Amore iz podjetja Who Decides War.

Prišlo je nekaj velikih prvencev.
Maximilian Davis

V Milanu so bili kar trije.

Maximilian Davis, 27-letni Britanec, ki je svojo istoimensko blagovno znamko predstavil šele leta 2020. Prevzel je vodilno mesto v podjetju Ferragamo, kjer je moral v znamenito italijansko blagovno znamko vnesti dozo sodobnega elana.

Le nekaj let starejši Rhuigi Villaseñor je predstavil svojo prvo kolekcijo za Bally. Na modno stezo je postavil švicarsko blagovno znamko.

Modni mojster Marco de Vincenzo pa je postal prvi nečlan družine, ki bo oblikoval kolekcijo blagovne znamke Etro, od njene ustanovitve leta 1968.

Ko že govorimo o prvencih: Ekipa Off-White bo predstavila svojo prvo razstavo, odkar je Ib Kamara po smrti Virgila Abloha decembra 2021 prevzel mesto umetniškega in oblikovnega direktorja.

Trendi: NFT in nekaj politike.

Ljubezen mode do tehnologije ni zamrla. Obratno, razvila se je. Večina blagovnih znamk se zdaj osredotoča na metaverse, kriptovalute in potencial NFT (non-fungible token).

Doseči želijo, da izdelki ne delujejo samo kot zbirateljski predmeti, temveč kot gesla in znaki skupnosti. To ideje namreč preizkušajo v tej sezoni.

Jason Wu, Prada, Markarian, Rebecca Minkoff in Kim Shui so vezali nakupe na NFT z možnostjo, da kupci osvojijo sedeže na njihovih predstavitvah.

V prejšnji sezoni je Vladimir Putin napadel Ukrajino ravno v času, ko so se začele milanske razstave.

Skrajni razkorak med vojno in lahkotnostjo garderobe je bilo nemogoče spregledati in težko uskladiti.

V letošnji sezoni je ta razkorak bolje opazen. Več je namreč govora o trajnosti. 

Vir slik: The New York Times