Xiaomi predstavil svoj prvi električni avtomobil SU7
Kitajski proizvajalec pametnih telefonov Xiaomi je z odmevno potezo vstopil tudi na področje avtomobilizma. Predstavili so svoj prvi avtomobil, imenovan SU7. Ta avto je že na prvi pogled precej prepoznaven, zlasti zaradi svoje značilne sprednje maske.
Xiaomi je s tem korakom prehitel tehnološkega velikana Apple, ki se že nekaj časa poigrava z idejo izdelave avtomobila, a ga še vedno nismo dočakali. SU7 se na prvi pogled zdi kot elegantna limuzinska različica McLarna 720S, kar zagotovo pritegne pozornost avtomobilskih navdušencev.
Po navedbah Ministrstva za industrijo in informacijsko tehnologijo (MIIT), ki jih povzema CarNewsChina, meri limuzina Xiaomi EV impresivnih 5 metrov v dolžino, skoraj dva metra (195cm) v širino in 145 cm v višino, kar je primerljivo s priljubljenim Tesla Model S. Vendar pa se Xiaomi SU7 glede na možnosti električnega pogona bolj približuje Teslinemu modelu 3.
Motor
Xiaomi SU7 je na voljo v različicah s pogonom na zadnja kolesa (RWD) in s pogonom na vsa kolesa (AWD). Prvi doseže 295 konjskih moči z uporabo baterijskega paketa BYD, medtem ko drugi ponuja impresivnih 664 KM z uporabo akumulatorskega sklopa CATL, istega dobavitelja za Tesla EV.
Tehnično gledano je SU7 opremljen z LiDAR-jem, nameščenim za vetrobranskim steklom, kar pripomore k napredni voznikovi asistenci. Prav tako lahko pričakujemo funkcijo odklepanja s prepoznavanjem obraza, ki temelji na kameri, opaženi na B stebričku. Kot se za blagovno znamko Xiaomi spodobi, bo operacijski sistem HyperOS proizvajalca telefona poganjal sistem v avtomobilu kitajskega električnega vozila.
Oblikovno se sprednja maska izrazito zgleduje po McLarnovih superšportnikih, a ko odstranimo ta element, opazimo silhueto, ki nas spominja na Porsche Taycan. Kitajski proizvajalci avtomobilov so že prej znani po cenovno dostopnih kopijah priznanih modelov, a Xiaomi SU7 kaže na lastno identiteto. Avto bo na voljo s kompletom petkrakih platišč v velikostih 48 cm in 50 cm.
Apple je nedavno izgubil prvo mesto na kitajskem trgu pametnih telefonov, zato bi lahko Xiaomijev prodor na področju avtomobilizma še dodatno vplival na njihovo konkurenčnost. Vendar pa ostaja vprašanje, ali se bo projekt Apple EV nadaljeval, saj naj bi množična proizvodnja Xiaomijevega SU7 že naslednji mesec stekla v tovarni BAIC v Pekingu. To bo nedvomno zanimivo spremljati, saj se obetajo zanimive spremembe na trgu električnih avtomobilov.
Foto: MIIT Kitajska