Site icon Portal24

Začela se je nacionalna kampanja za trajnostno potrošnjo „Nasvet za lep svet!“

Otvoritev kampanje je potekala na Čopovi ulici v Ljubljani, kjer je bila postavljena instalacija »Obešalnik zgodb« [Foto: LA production/MOPE RS/GOV.si]

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je danes zagnalo nacionalno kampanjo „Nasvet za lep svet!“, s katero želi prebivalce spodbuditi k pametnejši, odgovorni in bolj trajnostni potrošnji. Na ministrstvu poudarjajo, da trajnost ni odrekanje, temveč nova oblika udobja – tista, ki koristi človeku, skupnosti in okolju.

Otvoritev kampanje je potekala na Čopovi ulici v Ljubljani, kjer je bila postavljena instalacija „Obešalnik zgodb“. Instalacija je nakupovalno ulico za en dan spremenila v prostor razmisleka o vrednosti stvari. Oblačila, ki nosijo zgodbe svojih lastnikov, opozarjajo na problem prekomerne potrošnje in vabijo k ponovni uporabi, popravilom ter bolj premišljenim nakupom.

Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer je ob otvoritvi poudaril pomen osebne odgovornosti pri vsakodnevnih odločitvah posameznika.

„Trajnostna potrošnja se začne pri vsakodnevnih odločitvah posameznika. S kampanjo ‘Nasvet za lep svet’ želimo pokazati, da trajnost ni odrekanje, temveč nova oblika odgovornosti – do sebe, do okolja in do družbe,“ je dejal minister.

Ob tem je dodal, da gre za miselnost, ki jo lahko živimo vsak dan. „Z majhnimi, a premišljenimi koraki. Tudi sam bom od danes naprej še bolj pozoren – preden kupim, bom preveril, ali lahko popravim,“ je poudaril.

Dogodek je podprl tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković, ob njem pa je podžupan Boštjan Koritnik izpostavil pomen sodelovanja mesta v tovrstnih projektih.

„Ljubljana že dolgo spodbuja okolju prijazne navade in številne trajnostne ukrepe. Z veseljem podpiramo tudi ta dogodek, ki združuje trajnost, kulturo in vsakdanje življenje. Instalacija ‘Obešalnik zgodb’ na Čopovi ulici je odlična priložnost, da skozi kreativnost in simboliko spodbudimo ljudi k razmisleku o svojih potrošniških navadah,“ je dejal Koritnik.

Kampanja, ki ne moralizira, ampak svetuje

Kampanja „Nasvet za lep svet!“ je zasnovana kot vključujoča komunikacijska pobuda, ki se izogiba moraliziranju in namesto tega ponuja konkretne nasvete za odgovorno ravnanje s stvarmi. S sporočilom, da „imeti manj pomeni imeti več“ – več prostora, več kakovosti in več miru v življenju – želi kampanja spodbuditi premik iz kulture količine v kulturo kakovosti.

Na ministrstvu so pojasnili, da kampanja poudarja pomen podaljševanja življenjske dobe izdelkov, zmanjševanja odpadkov ter podpore popravilom in ponovni uporabi. Sporočila kampanje bodo v prihodnjih mesecih, vse do marca 2026, prisotna v spletnih medijih, tisku in na zunanjih oglasnih površinah po vsej Sloveniji.

„Obešalnik zgodb“ kot simbol premišljene potrošnje

Instalacija „Obešalnik zgodb“ je sestavljena iz stojal z oblačili, ki nosijo zgodbe namišljenih lastnikov in konkretne nasvete v duhu kampanje. Vsaka etiketa na oblačilih spominja, da ima vsak kos svojo zgodbo – in da je ponovno nošenje ali podarjanje boljša odločitev kot nov nakup. V postavitev so vključeni tudi povečani napisi s ključnimi sporočili kampanje in podatki o potrošnji.

Vsa oblačila so bila zbrana od donatorjev in bodo po končanem dogodku podarjena izbrani humanitarni organizaciji, so pojasnili na ministrstvu.

Slovenci se zavedajo vpliva potrošnje, a pogosto ravnajo impulzivno

Kampanja temelji na predhodni analizi slovenskega potrošniškega okolja. Po uradnih podatkih posameznik v Sloveniji v povprečju zavrže 12,3 kilograma oblačil na leto.

Rezultati raziskave, ki je zajela 800 prebivalcev, kažejo, da kar 88,6 odstotka vprašanih meni, da ima posameznik vpliv na količino odpadkov in na okolje. Le 7 odstotkov vprašanih je skeptičnih glede vpliva potrošnje, kar po navedbah ministrstva predstavlja močno izhodišče za spremembo navad.

Kljub temu večina prebivalcev še vedno pogosto kupuje nove izdelke, čeprav se 43 odstotkov teh zaveda prekomerne potrošnje. Med razlogi za nakup prevladujejo zamenjava dotrajanih izdelkov, cenovna ugodnost in sledenje trendom.

Raziskava kaže tudi, da se moški izkazujejo kot bolj trajnostni potrošniki, saj nakupujejo redkeje in pogosteje izbirajo kakovostnejše izdelke. Vendar tudi med njimi ostaja delež zavrženih, še uporabnih izdelkov visok.

Na ministrstvu so poudarili, da „so vrednote, kot so popravila, dolgotrajna raba in ponovna uporaba, v naši družbi pozitivno sprejete, zato je osnovni namen kampanje spodbuditi spremembo miselnosti in prehod iz družbe količine v družbo kakovosti“.

Nosilec kampanje je Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ki jo izvaja izbrana komunikacijska agencija v sodelovanju s partnerji. Glavni cilj kampanje je spreminjanje vedenja potrošnikov z osredotočanjem na osebne koristi trajnostnih odločitev – finančne, časovne in čustvene.

Na ministrstvu so poudarili, da trajnostni pristop ne pomeni odrekanja, ampak pridobivanje. „Trajnost je nova oblika udobja – tista, ki koristi človeku, skupnosti in okolju,“ so dodali.

Miha D. Kovač

Foto: Otvoritev kampanje je potekala na Čopovi ulici v Ljubljani, kjer je bila postavljena instalacija »Obešalnik zgodb« Foto: LA production/MOPE RS/GOV.si

Exit mobile version