Site icon Portal24

Začetek proizvodnje Gen6: Steyr postaja osrčje električnih pogonov BMW

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0446493EN/high-tech-in-production:-bmw-group-enables-automated-driving-for-new-vehicles

BMW proizvodnja [Foto: BMW Group (BMW press)/fotografija je simbolna]

V avstrijskem Steyrju je BMW Group začel serijsko proizvodnjo novega električnega motorja za vozila Neue Klasse. Gre za prvo proizvodno lokacijo, kjer nastaja popolnoma električni pogonski sklop šeste generacije BMW eDrive (Gen6).

“Postavljamo temelje za prihodnost skupine BMW,” je poudaril Milan Nedeljković, član upravnega odbora BMW AG, odgovoren za proizvodnjo. Ob tem je izpostavil, da bo Steyr postal ključno vozlišče za celotno globalno proizvodno mrežo prihodnjih električnih modelov.

Motorji Gen6, ki bodo proizvedeni v Steyrju, bodo od tam dobavljeni v proizvodne obrate po vsem svetu, kjer bodo poganjali novo generacijo električnih modelov BMW.

V preteklih treh letih je BMW Steyr sistematično preoblikoval v center znanja za elektrifikacijo. Podjetje namerava do leta 2030 v razvoj in širitev zmogljivosti na tej lokaciji vložiti več kot milijardo evrov.

“Kar danes tukaj začenjamo, je več kot le povečanje proizvodnje. Gre za trdno zavezo Evropi, tehnologiji in prihodnosti,” je izjavil Klaus von Moltke, direktor tovarne in višji podpredsednik za proizvodnjo motorjev pri BMW AG.

Steyr že več kot 40 let proizvaja motorje z notranjim zgorevanjem za znamki BMW in MINI. Nova elektrifikacijska faza ne pomeni opustitve obstoječe tehnologije – dizelski in bencinski motorji bodo še naprej izdelovani vzporedno z električnimi.

“Odprtost tehnologije je naša moč – daje nam potrebno fleksibilnost za zagotavljanje dolgoročnih delovnih mest,” je poudaril von Moltke in dodal, da bo do leta 2030 lahko polovica vseh zaposlenih v Steyrju delala izključno na področju električne mobilnosti.

Lastna izdelava vseh ključnih komponent pogona

V Steyrju bodo izdelovali vse ključne komponente novega električnega pogona – rotor, stator, menjalnik in razsmernik. Ohišje motorja bodo ulili v aluminijasti livarni v Landshutu, nato pa ga bodo mehansko obdelali v Steyrju. Razsmernik, ki bo nameščen v posebnem okolju s čistimi prostori, označuje vstop BMW Steyr tudi na področje visoke elektrotehnike.

Komponente električnega pogona bodo sestavljali na dveh novih montažnih linijah. Celoten proizvodni proces temelji na modularnem sistemu, ki omogoča prilagodljivo proizvodnjo različnih izvedb električnih motorjev znotraj iste arhitekture. Tako bo mogoče pokriti raznolike modele Neue Klasse, ne da bi se odpovedali učinkovitosti in ekonomiji obsega.

Gen6 prinaša več dosega, manj izgube in nižje stroške

Električni motor šeste generacije je bil temeljito prenovljen. Rotor, stator in pretvornik so zasnovani za novo 800-voltno električno arhitekturo, kar omogoča maksimalno zmogljivost in učinkovitost pogonskega sistema. Pretvornik uporablja tehnologijo silicijevega karbida (SiC) in je popolnoma integriran v ohišje elektromotorja. Njegova naloga je pretvorba enosmernega toka iz visokonapetostne baterije v izmenični tok za pogon vozila.

Rezultati nadgradenj so konkretni. V primerjavi s prejšnjo generacijo pogona, kot ga najdemo v BMW iX3 xDrive pete generacije, se je izguba energije zmanjšala za 40 odstotkov, proizvodni stroški so nižji za 20 odstotkov, masa pogonskega sklopa pa za 10 odstotkov. Skupna učinkovitost vozila se je tako povečala za približno 20 odstotkov.

“Učinkovita zasnova pogonskega sklopa skupaj z visoko energijsko vsebnostjo baterije omogoča povsem novo izkušnjo – in postavlja standarde za prihodnost električne vožnje,” pojasnjuje Martin Kaufmann, višji podpredsednik za globalni razvoj pogonskih sklopov pri BMW AG.

Prihodnji BMW iX3 50 xDrive, ki bo prvi model nove generacije Neue Klasse, bo z novim pogonskim sklopom Gen6 omogočal doseg do 800 kilometrov po standardu WLTP.

Z začetkom proizvodnje v Steyrju BMW potrjuje svojo zavezanost evropski industrijski bazi in visoko tehnološkemu razvoju. Nova generacija električnih motorjev ni zgolj inženirski dosežek, temveč tudi jasen znak, da želi bavarski proizvajalec ostati konkurenčen v prihodnosti, ki bo vse bolj električna.

“Steyr bo ostal središče našega strokovnega znanja na področju pogonskih sklopov – tako za motorje z notranjim zgorevanjem kot za elektromobilnost,” je sklenil von Moltke.

Miha D. Kovač

BMW proizvodnja [Foto: BMW Group (BMW press)/fotografija je simbolna]

Exit mobile version