Zakaj je pozimi težje spati – in kako izboljšati kakovost spanja?

Mnogi med nami uživajo v mirnem poletnem spanju, še posebej, ko klimatska naprava naredi svoje. Ko pa je tukaj zima in se temperature spustijo, marsikdo ne more zaspati. Če se tudi vam zadnje čase spanje naglo slabša in spite manj kot običajno, niste sami. Težava zimske sezone, torej nespečnost je že dolgo znana. Zakaj je temu tako, in kako lahko izboljšati kakovost spanja?

Julia Siemen, certificirana trenerka znanosti o spanju pri Sleep Advisor, pojasnjuje, da je eden glavnih razlogov za težave s spanjem v zimskih mesecih krajši dnevni svetlobni cikel. “Pozimi krajši dnevi in manjša izpostavljenost soncu motita naravni cikel spanja telesa,” pravi. Pomanjkanje sončne svetlobe lahko še posebej vpliva na melatonin, pomemben hormon, ki uravnava vaš cirkadiani ritem in spanje.

Dr. Jade Wu, strokovnjakinja za vedenjsko spanje, pa pravi, da za optimalno cirkadiano delovanje potrebujemo velik kontrast med dnevno in nočno svetlobo. To pomeni, da bi morali čez dan čim več časa preživeti na prostem, zvečer pa omejiti izpostavljenost svetlim zaslonom, kar je še posebej pomembno pozimi, ko je naravna svetloba omejena.

Pomanjkanje svetlobe ni edini dejavnik

Pomanjkanje svetlobe ni edini dejavnik, ki vpliva na spanec pozimi. Dr. Michael Breus, ustanovitelj The Sleep Doctor, opozarja, da sprememba letnih časov lahko vodi do tega, da ljudje prilagodijo temperaturo v spalnicah. Optimalna temperatura spanja za večino ljudi je okoli 20 do 22 stopinj Celzija, vendar pozimi mnogi zvišajo temperaturo v spalnicah.

“Preveč odej in tople pižame lahko zlahka privedejo do pregretosti kar je velik vzrok težav s spanjem,” pravi Breus. “Naša telesa se med spanjem sama ohlajajo. Preveč odej ali pižama pa lahko moti ta pomemben padec telesne temperature in vas tako ohranja budne. Proizvodnjo melatonina lahko pospešuje tudi pretopla spalnica, kar prispeva k nespečnosti.” Breus priporoča, da spalnico ohranjate zmerno toplo, na primer z naravnimi in zračnimi tkaninami, ki omogočajo kroženje zraka.

Poleg naštetega lahko k nespečnosti prispevajo tudi suh zrak, počitnice in pomanjkanje telesne dejavnosti pozimi. Suh zrak lahko povzroči dihalne težave, počitniški stres in neredni urniki motijo običajne vzorce spanja, pomanjkanje gibanja pa lahko prispeva k težavam s spanjem. Da bi izboljšali spanec pozimi, poskrbite za ustrezno vlažnost zraka, sprostite se pred počitnicami ter ostanite aktivni, kar bo pozitivno vplivalo na kakovost vašega spanca, ne le pozimi, ampak tudi v prihodnosti.

vir; Foto: Pexels; Portal24