Zakaj se ponoči zbujamo in kako lahko spet zaspimo? 

ByAna Koren

9. marca, 2023

Zakaj se ponoči zbujamo in kako lahko spet zaspimo? 

Vsi smo že večkrat doživeli zbujanje ob treh ponoči brez pravega razloga. Medtem, ko nekateri ljudje po prebujanju nimajo težav z nespečnostjo, lahko drugi preostanek noči preživijo budni. Grozljivo spoznanje, da boste morali čez nekaj ur vstati, situacijo močno poslabša.

Zakaj se torej ponoči zbujate in kako lahko spet zaspite? Strokovnjaki pravijo, da gremo med spanjem skozi več 90-minutnih ciklov. Ti cikli vsebujejo različne faze spanja. V drugem delu vstopite v lažji spanec.

Strokovnjak za spanje dr. Neil Stanley, nekdanji predsednik British Sleep Society je povedal, da se ponoči vsi zbujamo. Zbudimo se ob najmanjšem dražljaju, kot je avtomobil, ki pelje zunaj, ali rahlo premikanje našega partnerja. Zjutraj je malo verjetno, da se bomo spomnili, da smo se ponoči zbudili. Toda za nekaj nesrečnežev se ni tako enostavno kar obrniti in nadaljevati s spanjem.

Greg Murray, profesor in direktor Centra za duševno zdravje na Tehnološki univerzi Swinburne, je pojasnil, da se ponoči običajno zbujamo okoli 3. in 4. ure zjutraj.

“Ko se telo pripravlja na jutro, začnejo telesna temperatura in hormoni budnosti naraščati, želja po spanju pa se zmanjša,” pojasnjuje. “Vsemu temu dodajte nekaj stresa in obstaja velika verjetnost, da bo prebujanje postalo stanje, ki se ga popolnoma zavedate.”

Povedal je, da je v urah pred zoro večja verjetnost, da se zbudimo in takoj zaspimo, predvsem zato, ker je temno in nas nihče in nič ne moti.

Tukaj je nekaj nasvetov strokovnjakov za spanje, ki vam bodo pomagali zaspati takoj po tem, ko se zbudite:

  • izogibajte se odhodu na stranišče
  • nehajte preverjati, koliko je ura
  • ne uživajte alkohola pred spanjem
  • prostor, kjer spite, dovolj ohladite
  • umirite svoj um.

Foto: Pexels

Ne spreglejte…

Za boljši spanec pred spanjem jejte ta sadeža

Zdravstveno stanje in stresen vsakdanjik, lahko resno ogrozi vaš spanec. Na srečo je to težavo mogoče ublažiti z nekaj preprostimi spremembami. Nekateri strokovnjaki za daljši in kakovostnejši spanec priporočajo sadje. Za najbolj koristne pri izboljšanju učinkovitosti spanja so se izkazali kivi in višnje.

Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition je prednosti kivija za spanje poudaril prvi. Po raziskavi, ki jo je objavila revija, kivi vsebuje številne spojine, med drugim antioksidante in serotonin, ki ugodno vplivajo na zdravljenje motenj spanja… več tukaj.