Izraz je v najboljšem primeru netočen, v najslabšem pa arhaičen.
Zakaj se vračamo k Old Lady parfumom?
Pravijo, da z leti postanemo modrejši. Toda očitno ne želimo tako tudi dišati. Poimenovanje klasične dišave z Old Lady je postalo tako običajno, da se zdi neškodljivo.
Izraz je v najboljšem primeru netočen, v najslabšem pa arhaičen. Prodajalci nas prepričujejo, da naj ne kupimo te ali one stare dišave, ker je preveč pudrasta, premočna itd. Zmeraj je nečesa preveč. Izraz lahko zasledimo v uvodnikih, ki nas obveščajo o najnovejših novih parfumih. Zraven pa običajno kot opozorilo zapišejo: “Brez skrbi, novi parfum ni kot Old Lady.”
Vedno, ko nekaj poimenujemo z Old Lady, se zdi, da je pomen negativen. Nihče ne govori o tem, da najbolj vroče nove izdaje parfumov dišijo po tej dišavi.
Kaj točno je parfum Old Lady?

Izraz se na splošno uporablja za parfume, ki so bili na trg lansirani med dvajsetimi in osemdesetimi leti prejšnjega stoletja. Čeprav dišave, ki spadajo pod okrilje Old Lady niso enake, imajo nekaj skupnih značilnosti.
Najbolj znan parfum Old Lady je verjetno klasični parfum Chanel št. 5, ki je bil na trg lansiran pred sto leti. Glavne sestavine te kultne mešanice so sintetični aldehidi, ki so bili leta 1921 revolucionarni.
Guerlain Shalimar, Yves Saint Laurent Opium in Nina Ricci L’Air du Temps imajo podoben profil.
Shalimar in Opium oddajata pudrasto jantarno esenco, medtem ko ima L’Air du Temps noto nageljnov, ki diši po milu. Tudi za te dišave se pogosto uporablja izraz “Old Lady parfumi”.

Druga skupna lastnost parfumov Old Lady je, da se je dišava v svojem prvotnem obdobju povzpela do najvišjega statusa, ki ga parfum lahko ima.
To pomeni, da je parfum postal tako razširjen, da so ga širili tudi izven svoje kategorije. Dodajali so ga v sveče, osvežilce zraka, mila, detergente in druga gospodinjska čistila. V nekaterih primerih je ta vonj celo določil vonj generacije. Želite dišati kot v osemdesetih letih? Kupite Spritz Opium.
Danes
Današnji parfumi Old Lady so Baccarat Rouge 540 Maison Francis Kurkdjian, Tom Ford Lost Cherrys in Glossier Yous.
Zlasti Baccarat Rouge je na dobri poti, da postane profil vonja, saj ga kopirajo v svečah ter izdelkih za kopel in telo za množični trg. Ali je to slabo? Mogoče, mogoče ne.
Chanel No. 5 je še vedno najbolje prodajana dišava na svetu.
Medtem se je spremenilo govorjenje o staranju na splošno. Ali smo še vedno proti staranju ali lahko končno priznamo, da je staranje pravzaprav cilj?
Delamo vse, kar je v naši moči, da bi živeli dlje. Od sokov in prehranskih dopolnil do vsakodnevnih ur pilatesa. K sreči se tudi jezik trženja izdelkov za nego kože v veliki meri spreminja. Od čudežnega brisanja drobnih gubic in dvigovanja povešenih čeljustnih linij k bolj realističnim pričakovanjem. To je le začetek, vendar upamo, da bo stigma staranja postala manj aktualna.

Trženje dišav kot mladih, novih, se lahko tudi maščuje. Prestižna blagovna znamka KILIAN Paris je pred kratkim v trgovini Sephora predstavila mlajšo različico svoje luksuzne linije.
Imena so bila dolga in neumna, steklenice pa so bile obrnjene navzdol, kar je povzročalo puščanje. Bili so cenovno dostopni za mlade. Vsekakor pa niso bili poceni, saj so stali več kot 100 evrov za kos. Čeprav so se dobro prodajali, je blagovna znamka na koncu spremenila obliko embalaže v bolj tradicionalno steklenico.
Dišave so globoko povezane s spomini in nostalgijo, kar morda pojasnjuje, zakaj se toliko žensk še vedno zateka k svojemu najljubšemu parfumu Chanel No. 5.
Če je bila stvar ustvarjena pred desetletji, to še ne pomeni, da nima več vrednosti. Poglejte samo modni svet, kjer so vintage izdelki pogosto najbolj zaželeni.
Dišave so globoko povezane s spomini in nostalgijo, kar morda pojasnjuje, zakaj toliko žensk še vedno uporablja svoj najljubši parfum No. 5 ali Shalimar.
Pustite jih. Nekega dne boste morda tudi vi ena izmed njih.
Vir slik: Harper’s Bazzar