Zakaj smo pozimi bolj zaspani? To so razlogi!

ByI.M.

20. februarja, 2024 ,
Foto: Freepik Foto: Freepik ženska, knjiga, branje, kavč

Zakaj smo pozimi bolj zaspani? To so razlogi!

Pozimi je manj dnevne svetlobe kot v drugih letnih časih. Zimska zaspanost je naravni pojav v hladnih dneh, ko se mnogi zjutraj soočajo z izzivi vstajanja. Knjiga, topli napitek in udobna postelja postanejo v teh mesecih še privlačnejši, kar nas sili k razmisleku – zakaj je zimska zaspanost tako pogosta?

1. Potreba po več spanja pozimi

Znanstvene raziskave kažejo, da človek pozimi res potrebuje več spanca. Čeprav v drugih letnih časih zadostuje približno 7-9 ur nočnega spanca, pozimi potrebujemo vsaj eno uro več, da bi ohranili energijo in se počutili sveže ter pripravljeni za vsakodnevne izzive.

2. Vpliv cirkadianega ritma

Dnevna svetloba igra ključno vlogo pri uravnavanju cirkadianega ritma telesa. Pozimi se dan začne pozneje, kar pomeni, da jutranja svetloba doseže naša očesa kasneje. To vpliva na proizvodnjo melatonina, hormona spanja, ki zmanjša krvni tlak in raven glukoze, s čimer povzroči zaspanost. Zato je zjutraj težje vstati, saj naše telo še vedno dojema, da je noč.

3. Manjše ravni vitamina D

V zimskih mesecih se naravna proizvodnja melatonina poveča, medtem ko se ravni vitamina D zmanjšajo. Pomanjkanje vitamina D lahko privede do apatije, depresije in zaspanosti. Čeprav dodatki vitamina D lahko pomagajo, se je priporočljivo posvetovati z zdravnikom in opraviti test, preden začnete jemati dodatke.

4. Vpliv nizkih temperatur

Nizke temperature vplivajo na pospešitev metabolizma, kar povečuje željo po težji hrani v večjih količinah. Ta prehranski vnos lahko sproži željo po spanju, saj telo potrebuje več energije za vzdrževanje telesne temperature v hladnem okolju.

5. Pomanjkanje serotonina

Pomanjkanje sončne svetlobe pozimi zmanjšuje raven serotonina, hormona sreče. To pomanjkanje lahko vodi v razvoj depresije, apatije in zaspanosti. Pomembno se je poskušati izpostavljati sončni svetlobi in, če je potrebno, poiskati strokovno pomoč za obvladovanje vplivov pomanjkanja svetlobe na duševno zdravje.

6. Pomanjkanje kisika

Manjša aktivnost na prostem in redko prezračevanje prostorov vplivata na oskrbo možganov s kisikom. Ogrevanje zraka lahko povzroči suhost in poslabša cirkulacijo zraka, kar povečuje željo po spanju in povzroči občutek letargije.

Pomembno je, da se zavedamo vpliva zimskega obdobja na naše počutje in skušamo vzdrževati uravnotežen življenjski slog tudi v hladnejših mesecih. Z razumevanjem vzrokov lahko bolje obvladujemo zimske izzive zaspanosti ter ohranjamo svoje fizično in duševno dobro počutje.

[Vir: Ljepota i zdravlje]; Foto: Freepik ; Portal24