Zanimanje za električna vozila je izrazito padlo: Brez subvencij ni nič
Izrazit upad zanimanja za električna vozila je v zadnjem času postal v več evropskih državah, zlasti v Nemčiji zelo opazen. Julija 2024 je bilo v tej državi registriranih kar 37 odstotkov manj električnih avtomobilov v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta. Podobno se trend zmanjševanja prodaje električnih vozil opaža po vsej Evropski uniji, kjer je julija v primerjavi z enakim obdobjem lani prišlo do 11-odstotnega upada.
Zmanjševanje tržnega deleža
Kljub skupnemu rahlemu povečanju števila na novo registriranih avtomobilov v EU, ki je doseglo 852.051 vozil (0,2 odstotka več kot lani), tržni delež električnih avtomobilov pada. Julija je ta delež padel s 13,5 odstotka na 12,1 odstotka. Poleg tega se je zmanjšal tudi tržni delež avtomobilov na fosilna goriva, ki zdaj znaša 46 odstotkov. Medtem pa je število registriranih hibridnih avtomobilov, ki kombinirajo električni in fosilni pogon, močno naraslo, kar jim je prineslo 32-odstotni tržni delež.
Cena je odločilni dejavnik
Eden izmed glavnih razlogov za upad zanimanja za električna vozila je visoka cena. Constantin Gall, strokovnjak za mobilnost iz podjetja EY, poudarja, da je prav cena tista, ki trenutno onemogoča nadaljnjo rast elektromobilnosti. Države, kjer so subvencije za nakup električnih vozil še vedno visoke, kot so skandinavske države, beležijo boljše prodajne rezultate. Nasprotno pa se v državah, kjer subvencij ni, kupci raje odločajo za cenejše avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem.
Brez državnih subvencij nič
Nemčija, kot največji avtomobilski trg v Evropi, je odlična ilustracija vpliva ukinitve subvencij. Po ukinitvi okoljskega bonusa, ki je omogočal denarne ugodnosti pri nakupu električnih vozil, je prodaja teh vozil drastično upadla. Električni avtomobili se zdaj dobro prodajajo le še v državah, kjer so subvencije visoke, kot so Danska, Švedska in nekatere države Beneluksa, kjer tržni delež električnih vozil dosega tudi do 52 odstotkov.
E-avtomobili so obroben izdelek v vzhodni Evropi
V vzhodnih in jugovzhodnih evropskih državah ostajajo električna vozila le obroben izdelek. V teh regijah je tržni delež električnih avtomobilov še vedno zanemarljiv in znaša le 4,3 odstotka. V kar 15 državah EU je bil julija tržni delež električnih avtomobilov nižji od 10 odstotkov, kar kaže, da so električna vozila še vedno daleč od široke sprejetosti. Tudi v Nemčiji, ki velja za vodilno evropsko gospodarsko silo, tržni delež električnih vozil ne presega 13 odstotkov.
Čakanje na cenejše električne avtomobile
Zmanjšano zanimanje za električne avtomobile postavlja avtomobilsko industrijo pred velike izzive. Proizvajalci bodo morali svoje ambiciozne načrte glede prehoda na električna vozila prilagoditi realnosti in se sprijazniti s sobivanjem vozil z motorji z notranjim izgorevanjem ter električnih avtomobilov. Po mnenju strokovnjakov bo to terjalo velike finančne vložke, stanje pa naj bi se izboljšalo šele v srednjeročnem obdobju.
Gall poudarja, da bo šele prihod cenejših električnih avtomobilov na trg omogočil, da bo elektromobilnost dosegla širšo množico kupcev. Kljub obetom, da bo prihodnost avtomobilizma električna, trenutni podatki kažejo, da brez večjih cenovnih prilagoditev in državnih subvencij elektromobilnost ne bo mogla doseči širše sprejetosti. Evropski trg se bo moral tako spopasti z realnostjo, da je prehod na električna vozila počasnejši in zahtevnejši, kot so sprva pričakovali
[Vir: Deutsche Welle]; Portal24; Foto: Vecteezy