Zaradi pomanjkanja naročil ustavili proizvodnjo električnega Fiata 500

ByAna Koren

12. septembra, 2024 , ,
Fiat [Foto: Pixabay]

Stellantis zaradi pomanjkanja naročil ustavil proizvodnjo električnega Fiata 500

Stellantis, francosko-italijansko podjetje, ki ima v lasti blagovne znamke, kot so Fiat, Citroën, Vauxhall in Peugeot, je napovedalo začasno ustavitev proizvodnje svojega popolnoma električnega modela Fiat 500. Razlog za to odločitev je pomanjkanje naročil na evropskem trgu, zaradi česar bo proizvodnja prekinjena za štiri tedne. Ta ukrep, ki začne veljati v petek, je posledica upočasnitve prodaje električnih vozil, kar je prizadelo avtomobilsko industrijo na svetovni ravni. Upočasnitev je delno posledica različnih politik zelenih spodbud, ki niso dosegli želenih učinkov v Evropi.

Stellantis je v izjavi pojasnil, da vsi evropski proizvajalci vozil, vključno z njimi, doživljajo težave zaradi pomanjkanja naročil. Fiat 500 je priljubljen majhen avtomobil, ki se izdeluje v tovarni Mirafiori v Torinu, zgodovinskem kraju znamke Fiat, vendar je zdaj soočen z negotovimi razmerami na trgu.

Investicije v prihodnost kljub težavam

Stellantis se zavezuje, da bo še naprej vlagal v prihodnost električne mobilnosti, kljub trenutnim težavam. Podjetje vlaga 100 milijonov evrov v prenovo tovarne Mirafiori, ki je bila odprta že leta 1939. Cilj prenove je povečati proizvodne zmogljivosti in vključiti novo, zmogljivejšo baterijo, ki bo med letoma 2025 in 2026 omogočila proizvodnjo hibridne različice Fiata 500.

Sindikati že dlje časa pritiskajo na Stellantis, da posodobi tovarno in omogoči proizvodnjo novega, cenovno dostopnega avtomobila v velikem obsegu. Podjetje se odziva s strategijo preobrazbe Mirafiori v “globalno središče za inovacije in razvoj”. S tem želijo doseči pomemben napredek na poti k trajnostni mobilnosti, kar je eden ključnih ciljev podjetja v prihodnosti.

Geopolitični izzivi in upočasnitev prodaje EV

Eden izmed večjih izzivov, s katerimi se sooča evropska avtomobilska industrija, je močna konkurenca s Kitajsko, ki je največja proizvajalka in prodajalka električnih vozil na svetu. Leta 2022 je Kitajska prodala več kot tretjino vseh električnih vozil na svetu, kar kaže na močan porast povpraševanja po električnih avtomobilih na tamkajšnjem trgu. Hkrati je Kitajska največji onesnaževalec z ogljikom na svetu, kar pomeni, da je prehod na električna vozila ključnega pomena za zmanjšanje emisij.

Evropska unija je junija uvedla začasne carine na uvoz kitajskih električnih vozil, ki znašajo med 17,4 in 37,6 odstotki, kar je povzročilo skrbi glede morebitne trgovinske vojne s Kitajsko. Evropska komisija je poudarila, da so te carine odgovor na “nepravične” subvencije iz Pekinga. Vendar pa se vsi v Evropi ne strinjajo s tem pristopom. Španski premier Pedro Sánchez je pozval k ponovnemu premisleku o carinah in poudaril potrebo po kompromisu med EU in Kitajsko, saj bi trgovinska vojna negativno vplivala na obe strani.

[Vir: The Guardian]; Portal24; Foto: Pixabay