Zastoj v KLS Ljubno ovira evropsko avtomobilsko industrijo
Zaradi ustavitve proizvodnje v KLS Ljubno po nedavnih poplavah so proizvajalci avtomobilov po Evropi prisiljeni ustavljati ali zmanjševati proizvodnjo. Slednje pa pod vprašaj postavlja tudi naročila drugim dobaviteljem, vključno s slovenskimi. Kidričevski Boxmark Leather že čuti zastoj, medtem ko SIJ in Talum zaenkrat še ne opažata bistvenega vpliva na obseg odprem kupcem.
KLS Ljubno, ki proizvaja zobnike in obroče za avtomobilsko industrijo in ima v Evropi 80-odstotni tržni delež, je zaradi poplav ustavil proizvodnjo pred dobrim mesecem dni. Posledično so zaloge teh izdelkov začele pohajati proizvajalcem avtomobilov po Evropi, to je k ustavitvi tovarn Volkswagen, Audi, Škoda, Seat in Renault.
Direktor kidričevskega Boxmark Leather, Marjan Trobiš, je povedal, da jim je Volkswagen zmanjšal naročila za sedežne prevleke za ustavljeno portugalsko tovarno. “KLS Ljubno je dobavitelj večini avtomobilske industrije. Če enega dela ni, avtomobila ne morete sestaviti, posledično pa trpimo tudi drugi dobavitelji,” je pojasnil Trobiš.
Slovenska industrija jekla (SIJ), ki ustvari približno petino prodaje s komponentami in deli za avtomobilsko industrijo, trenutno še ni zabeležila izpada prodaje zaradi težav v KLS. Napovedi potreb kupcev za četrto četrtletje (od oktobra do decembra) pa ostajajo nespremenjene.
V podjetju Talum, kjer je na avtomobilsko panogo vezano okoli 30 odstotkov kapacitet v livarni, pravijo, da se težave v KLS še ne odražajo bistveno na obseg odprem kupcem. Vendar opozarjajo na tveganja za dobavne verige v Evropi in posledice za slovensko predelovalno industrijo. Talum sodeluje pri sanaciji razmer v KLS prek Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) in Avtomobilskega grozda Slovenije (ACS).
Poplave, ki so onemogočile proizvodnjo v KLS, bodo verjetno imeli dolgoročne posledice za celotno evropsko avtomobilsko industrijo in povezane dobaviteljske verige.
Foto: STA (fotografija je simbolna)