Milano je je bil nedavno prizorišče ene najpomembnejših evropskih prireditev za ljubitelje klasičnih avtomobilov in ekskluzivnih posebnih projektov. Na 15. izdaji sejma Milano AutoClassica, ki je v paviljonih Fiera Milano potekal od 21. do 23. novembra, je največ pozornosti požel Maseratijev enkratni model MC20 Cielo „Opera d’Arte“. Gre za ročno izdelan primerek iz programa Maserati Fuoriserie, v katerem znamka že tradicionalno združuje oblikovalsko drznost in izrazito individualizacijo vozil.
V Modeni pravijo, da je ta avtomobil premišljeno umeščen v srce razstavnega prostora. „Opera d’Arte“ je razstavljen v bližini stojnice Aci Storico, kjer so ga predstavili tudi v okviru pogovora z naslovom „Umetniški avto: ko se dizajn sreča z avtomobilom“. V Maseratiju so poudarili, da gre za „vrhunec možnosti programa Fuoriserie, kjer izkušnja postane neponovljiva in ustvarjalnost ne pozna meja“.
MC20 Cielo „Opera d’Arte“ je bil izdelan leta 2024 in velja za predhodnika nove generacije superšportnikov MCPURA. Maserati je ob tem spomnil, da je MCPURA svojo premiero doživel na lanskem festivalu hitrosti v Goodwoodu, kjer je kot kupe in kabriolet Cielo pritegnil pozornost zaradi izrazito dirkaškega značaja in tehničnih rešitev, prenesenih iz motošporta.
Pri italijanski znamki so ob razkritju poudarili, da je „Opera d’Arte“ znova postavila nove mejnike ekskluzivnosti. Njihove besede potrjuje tudi izjemno natančna izvedba. Vozilo je v celoti ročno poslikano, petnajst barvnih tonov pa je bilo razvitih posebej za ta projekt.
„Tridentov spyder je postal prazno platno, kjer sta prilagajanje in eksperimentiranje oživela sodobno mojstrovino,“ so dodali v Maseratiju. Izpostavili so tudi izbor barv, od „unikatne kislo rumene do toplega oranžnega odtenka in živahne električno zelene“, zasnovanih tako, da vsaka od njih sproža povsem drugačen čustveni odziv.
V kabini najdemo kombinacijo abstraktne vizije in obrtniške natančnosti. Na sedežih iz alkantare je videti napredno lasersko graviranje, celotno notranjost pa zaznamuje preplet športnih ogljikovih vlaken, mehkih površin in ročno poslikanih elementov.
„Notranjost smo zasnovali kot ‘belo tablo’ za najbolj izvirne osebnosti,“ so poudarili pri znamki. Na zunanjosti izstopajo kolesa s posebnimi grafičnimi motivi, ki so jih oblikovalci razvili posebej za ta model. Obe izjemi, „Opera d’Arte“ in MC20 „Manj je več…?“, sta nastali v prenovljeni tovarni Officine Maserati v Modeni.
V Maseratiju so razložili, da je bil projekt rezultat več kot enoletnega sodelovanja med oddelki Maserati Fuoriserie, Maserati Centro Stile in Maserati Engineering. S tem se „Opera d’Arte“ umešča med najambicioznejše umetniške projekte italijanske znamke v zadnjih letih.
BOTTEGAFUORISERIE – širitev italijanske Motor Valley identitete
Pred kratkim je Maserati predstavil širši kreativni koncept BOTTEGAFUORISERIE, v katerega je vključen tudi program Fuoriserie. Gre za sodelovanje med Maseratijem in Alfa Romeom, ki po besedah podjetja postaja „simbol razširjene italijanske Motor Valley“, avtomobilskega središča, ki se razprostira od Modene do Torina in Areseja. Pod okriljem pobude nastajajo avtomobili po meri, restavracije zgodovinskih vozil, raziskave materialov ter programi, usmerjeni v razvoj zmogljivosti.
Maserati trenutno ponuja več modelov v segmentu športnih in luksuznih vozil. Med njimi so Grecale, GranTurismo in GranCabrio, ki jih dopolnjujejo hibridni pogonski sklopi, motorji V6 ter popolnoma električne izvedbe Folgore.
Znamka posebej izpostavlja novo družino MC, ki jo sestavljata MCPURA in MCPURA Cielo, poganjana z lastnim motorjem V6 Neptune. „Gre za tehnologijo, ki vključuje rešitve iz Formule 1,“ so poudarili v podjetju.
Komercialno paleto dopolnjuje cestno homologirani GT2 Stradale, medtem ko je model MCXtrema, omejen na 62 primerkov, zasnovan izključno za uporabo na dirkališčih. Maserati vztraja, da ostaja osredotočen na razvoj mobilnosti v luksuznem segmentu tudi prek dirkaškega programa Corse in prilagoditvenega programa Fuoriserie.
[Foto: Maserati/Stellantis media]
