Zgodovinski uspeh slovenskih dirkačev v Imoli: Mark Kastelic zmagovalec, Kyam Potež na drugem mestu

ByMiha D. Kovač

19. aprila, 2025 , ,
Zmagovalna trojica v Imoli [Foto: Mapetrol Lema Racing/David Smole]

Zgodovinski uspeh slovenskih dirkačev v Imoli: Mark Kastelic zmagovalec, Kyam Potež na drugem mestu

Slovenski avtomobilistični dirkači so na znamenitem dirkališču, imenovanem po Enzu in Dinu Ferrariju v Imoli, dosegli izjemen uspeh na drugi dirki svetovnega prvenstva vztrajnostnih dirk FIA WEC. Sedemnajstletni Mark Kastelic iz Ivančne Gorice je v razredu GT4 slavil zmago, njegov moštveni kolega, šestnajstletni Mariborčan Kyam Potež, pa je uspeh moštva Mapetrol Lema racing dopolnil z drugim mestom. Slovenska zastava je ponosno plapolala na zmagovalnem balkonu, medtem ko je v ozadju donela Zdravljica.

Dirka v Imoli je privabila številne ljubitelje avtomobilizma, ki so se zbrali na tem zgodovinskem prizorišču, kjer se je leta 1994 tragično ponesrečil legendarni brazilski dirkač Ayrton Senna. Letos so tribune in garaže gostile navijače z vsega sveta, med drugim tudi podpornike devetkratnega motociklističnega prvaka Valentina Rossija, ki je v razredu GT3 z moštvom WRT BMW osvojil najboljši štartni položaj. Rossi, znan kot »The Doctor«, je že lani v prvenstvu FIA WEC večkrat stopil na zmagovalni oder in tudi tokrat cilja na najvišja mesta na šesturni dirki, ki je na sporedu v nedeljo.

Med zvezdniki, ki so letos nastopili v Imoli, so bili tudi nekdanji dirkači Formule 1, kot so Mick Schumacher (Alpine), Jenson Button (Cadillac), Kamui Kobayashi (Toyota) in Robert Kubica (Ferrari). Vendar pa so slovenski dirkači v razredu GT4 ukradli pozornost z izjemnimi predstav Lucia drugače in disciplinirano vožnjo. Moštvo Mapetrol Lema racing je v Imolo pripeljalo dva dirkalnika Mercedes AMG GT4, za volanom katerih sta sedela mlada talenta, Mark Kastelic in Kyam Potež. Oba sta že na dopoldanskih kvalifikacijah pokazala izjemno hitrost: Kastelic je bil najhitrejši v razredu GT4, Potež pa je zasedel odlično drugo mesto. Kljub temu sta zaradi mešane konkurence z dirkalniki razreda GT SS dirko začela s petega oziroma osmega štartnega mesta.

Izjemen dirkaški dan za slovensko moštvo

Dirka v razredu GT4 je bila vse prej kot enostavna, saj so se dirkači soočali s hitrejšimi avtomobili razreda GT SS, kar je zahtevalo veliko potrpežljivosti in strateške vožnje. Mark Kastelic je po dirki poudaril izzive, s katerimi se je soočil:

Zmage sem izjemno vesel, čeprav moram priznati, da dirka izza volana ni bila najbolj zanimiva. Težko je dirkati v konkurenci z drugim tekmovalnim razredom in proti precej hitrejšim avtomobilom, a to je pač dirkanje na vztrajnostnih dirkah, kjer več različnih dirkalnikov pelje eno samo dirko. Ko sem imel opravka z dirkači v močnejšem tekmovalnem razredu sem jih enostavno spustil mimo, saj nisem želel tvegati kakšne drame ali dotika.

Poudariti moram, da sem zmage izjemno vesel, saj smo med postankom dobili še 5 sekund kazenskega pribitka, a sem z dobro vožnjo uspel nadoknaditi tudi v drugi polovici dirke. No, po drugi strani pa je potrebno tudi prinzati, da smo imeli nekaj sreče ob postanku saj sem ob prvi možni variantni zapeljal v boks in to ravno takrat, ko se je na stezi zgodila nesreča in je bila razobešena rumena zastava. Tako nam je šel časovni razpored dogodkov tokrat precej na roko. Občutki ob zmagi so vedno odlični in Imolo zapuščamo zadovoljni, seveda pa si podobnih predstav želimo tudi v nadaljevanju letošnjega leta. Naslednja je dirka za evropsko prvenstvo v Zandvoortu na Nizozemskem.

Za konec se enostavno moram zahvaliti še mojemu moštvu Mapetrol Lema racing. Včeraj nisem imel najboljšega občutka z mojim dirkalnim Mercedesom in fantje so zvečer razdrli avto in ugotovili, da bo sklopka potrebna menjave. Takoj so se lotili dela in delali celo noč. Ob štirih zjutraj je bil avto nared in danes sem imel v rokah fantastičen dirkalnik. Brez mojih mehanikov danes tudi zmage ne bi bilo, zato današnjo zmago posvečam njim.

Imola [Foto: Mapetrol Lema Racing/David Smole]

Tudi Kyam Potež je kljub mladosti pokazal zrelost in borbenost, ki sta mu prinesli drugo mesto. Po dirki je dejal:

Težka dirka je za nami. Dobro sem štartal, potem pa sem storil drobno napako in že v sredini prvega kroga me je v 180 stopinjskem ovinku prehitel precej bolj izkušeni dirkač, italijan Lasagni, ki sedi v enakem dirkalniku kot je moj. Kaj kmalu sem doživel še en napad konkurenta za menoj, ki sedi v hitrem Lotusovem dirkalniku, a ta napad sem uspešno odbil in nato zbral svoje misli.

Ocenjujem, da sem uspešno odpeljal do konca in planiral morda poizkusiti priti še mesto višje v generalni razvrstitvi, a se je nekaj krogov pred koncem dirke Lasagni zaletel v zid in za celotno stezo je bila zato razobešena rumena zastava. Do konca tako ni bilo mogoče storiti več dosti saj je enostavno zmanjkalo časa. Vsekakor gre za izjemen uspeh našega moštva in rezultata sem izjemno vesel.

Slovenski ponos na svetovnem odru

Uspeh moštva Mapetrol Lema racing je še toliko bolj izjemen, saj sta Kastelic in Potež med najmlajšimi dirkači v prvenstvu, a sta kljub temu premagala bolj izkušene tekmece. Njuna zmaga in drugo mesto sta dokaz, da Slovenija v avtomobilizmu gradi svetlo prihodnost. Moštvo je pokazalo tudi izjemno predanost, saj so mehaniki garali vso noč, da so pripravili dirkalnik za Kastelica, kar je bilo ključno za njegovo zmago.

Dirka v Imoli je bila šele druga v letošnjem koledarju FIA WEC, ki je že na uvodni dirki v Katarju pokazala, kako izenačena in nepredvidljiva je konkurenca. Slovenski dirkači se zdaj že pripravljajo na naslednji izziv – dirko evropskega prvenstva v Zandvoortu na Nizozemskem, kjer bodo skušali ponoviti ali celo nadgraditi svoj uspeh. Navijači pa že nestrpno pričakujejo, ali bosta Kastelic in Potež nadaljevala svojo zmagovito pot in še naprej pisala zgodovino slovenskega avtomobilizma.

Portal24; Foto: Mapetrol Lema Racing/David Smole