Živila, ki krepijo možgane in izboljšujejo kognicijo

Raziskave so pokazale, da lahko veliko živil pomaga izboljšati kognicijo, spomin in druge vidike zdravja možganov. Že dolgo je znano, da hrana napaja telo. Naši možgani so kot motor našega telesa in tako kot drag avtomobil potrebujejo vrhunsko gorivo, torej zdravo hrano. Preprosto povedano, to, kar jeste, je pomembno za zdravje vaših možganov.

Študije so pokazale, da hrana, ki jo jeste, vpliva na delovanje vaših možganov. Motnje, povezane s prehrano, vključno z debelostjo in sladkorno boleznijo, negativno vplivajo na posameznikovo kognitivno funkcijo – kar pomeni, da je za zapletene naloge odločanja potrebno več truda. Najslabša hrana za zdravje možganov vključuje rafinirane ogljikove hidrate, živila z visoko vsebnostjo transmaščob, predelano hrano, aspartam, alkohol in ribe z visoko vsebnostjo živega srebra. Dokazano je tudi, da diete z visoko vsebnostjo sladkorja vplivajo na inzulinske receptorje v možganih, kar spodkopava sposobnosti prostorskega učenja in spominske sposobnosti.

Ko gre za zdravje možganov, obstajajo dobre novice. Zdrava sprememba prehrane lahko pozitivno vpliva na delovanje naših možganov. Tukaj je 12 živilskih izdelkov, ki jih lahko vključite v svojo prehrano in pomagajo vašim možganom delovati najbolje… več na Senior24

Sedem super-živil za optimalno zdravje v letu 2024

Vse več prehranskih strokovnjakov poudarja, da lahko ključne spremembe v zdravju izvirajo z dodajanjem hranilno bogatih super-živil v prehrano, namesto omejevanja določenih skupin živil. Vaša prehranjevalna rutina igra ključno vlogo pri doseganju različnih zdravstvenih ciljev, ne glede na to, ali si želite zmanjšati raven holesterola, ohranjati zdravo telesno težo, uravnavati raven glukoze v krvi, krepiti imunski sistem ali vsak dan pridobiti več energije… več tukaj.

Foto: Senior24; Portal24