Znanstveno dokazano najboljše in najučinkovitejše diete

Te diete so znanstveno dokazano najboljše in najučinkovitejše. Po novem letu mnogo ljudi razmišlja o dieti po novem letu, a v obilici dostopnih informacij se je včasih težko orientirati in odločiti, kateri režim je najučinkovitejši. Strokovnjaki so zato sestavili seznam diet, ki so znanstveno dokazano najboljše.

Sredozemska prehrana

Sredozemska prehrana je že leta številka 1 med dietami. Nanjo prisegajo zvezde, kot sta Penelope Cruz in Cameron Diaz. Zdravniki dieto hvalijo zaradi deleža sadja, zelenjave in polnozrnatih žit. Številni dokazi kažejo, da sredozemska prehrana krepi zdravje srca, saj izključuje vnos nasičenih maščob in dovoljuje le majhen vnos masla, mastnega mesa in peciva.

Prav tako je bogat z enkrat nenasičenimi maščobami iz oljčnega olja in oreščkov ter omega-3 maščobnimi kislinami iz morskih sadežev, ki podpirajo zdravo srce. Raziskave so to dieto povezale z nizkim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 2 in možgansko kap.

Dieta za dolgo življenje

Znanstveniki so ugotovili, da je prehrana, bogata s polnozrnatimi žiti, stročnicami in rastlinskimi beljakovinami, eden od načinov, kako si podaljšamo življenje.

Dieta za dolgoživost vključuje 12-urni post in popolno izločitev rdečega mesa. Dovoljene so nekatere ribe, vnos piščanca mora biti medtem zelo majhen. Zmanjšati je treba vnos sladkorja in rafiniranih žit. 

Občasno postenje

Prekinitveni post je v zadnjih letih v porastu, in to z dobrim razlogom. Obe obliki 5:2 in 16:8 temeljita na občasnem postu, kar pomeni, da vključujeta prehranjevanje samo v določenem časovnem okviru v dnevu ali tednu.

Format 5:2 pomeni uživanje hrane pet dni v tednu. Dva dni pa ga je treba omejiti na 500 do 800 kalorij na dan.

Model 16:8 se nanaša na 16 ur posta čez dan in 8 ur, ko je dovoljeno jesti. Pri slednjem se običajno je med 10. in 18. uro.

Nekatere raziskave kažejo, da občasno postenje pomaga pri izgubi teže in s tem zmanjša tveganje za razvoj bolezni srca in sladkorne bolezni. Povezujejo ga tudi z daljšim življenjem in menda zmanjšujejo tveganje za nekatere vrste raka in nevrodegenerativne bolezni.

Psihobiotična dieta

Tudi tisti, ki nočejo shujšati, lahko spremenijo svojo prehrano za zdravje. Psihobiotična dieta, ki vključuje visoko vsebnost vlaknin in fermentirano hrano, lahko zmanjša stres in izboljša spanec, kažejo nove raziskave.

Pristop vključuje uživanje šest do osem obrokov sadja in zelenjave na dan z visoko vsebnostjo prebiotičnih vlaken. To so čebula, por, zelje, jabolka in banane.

Tisti, ki se tega držijo, zaužijejo tudi pet do osem porcij žitaric na dan in tri do štiri porcije zelenjave na teden ter dve do tri fermentirane hrane na dan – kot so kislo zelje, kefir in kombuča.

Foto: Pexels Vir

Objavljen je seznam najbolj zdravih diet

Objavljen je bil seznam najbolj zdravih diet in sredozemska dieta je bila že šesto leto zapored razglašena za najboljšo dieto. Drugo mesto si delita dieta DASH in fleksitarna dieta, tretje mesto zaseda dieta MIND, četrto pa neznana dieta TLC. Seznam najbolj zdravih diet je bil objavljen v US News & World Report.

Sredozemska dieta, ki temelji na polnozrnatih žitih, sadju, zelenjavi, pustih beljakovinah in zdravih maščobah, je zasedla prvo mesto tudi v več drugih kategorijah, vključno z najboljšo dieto za zdravje kosti in sklepov, najboljšo družinsko dieto in najboljšo rastlinsko prehrano… več tukaj.

By A.K.

One thought on “Znanstveno dokazano najboljše in najučinkovitejše diete”

Komentar: