Site icon Portal24

Je sevanje v električnih vozilih nevarno? Imamo odgovor!

Električno vozilo [Foto: Freepik/fotografija je simbolna]

Nemška analiza, ki sta jo pripravila Zvezni urad za varstvo pred sevanjem in avtomobilski klub ADAC, je prinesla ugotovitve, ki nasprotujejo razširjenemu prepričanju o elektromagnetnem sevanju v električnih vozilih. V raziskavo so bili vključeni tudi Raziskovalni center za okoljsko elektromagnetno združljivost (Femu), Univerzitetna bolnišnica RWTH Aachen in Seibersdorf Labor GmbH.

Ekipa je pregledala enajst električnih vozil, dva priključna hibrida in en avtomobil z bencinskim motorjem. V notranjost so namestili merilne lutke na več položajev, nato pa so spremljali jakost elektromagnetnih polj med vožnjo, pospeševanjem, zaviranjem in polnjenjem. Podatki kažejo, da so izmerjene vrednosti občutno pod pragom, ki bi lahko ogrožal zdravje potnikov.

V primerjavi z vozili na notranje izgorevanje so električni modeli v številnih primerih ustvarjali celo manj elektromagnetnih motenj.

Povečanja med pospeševanjem ne presegajo varnih mej

Pri testiranju so opazili kratka, a pričakovana povečanja magnetnega polja, ki se pojavijo pri večjih obremenitvah ali vklopu določenih električnih elementov. Strokovnjaki navajajo, da ti sunki trajajo kratek čas ter ostajajo v okviru uveljavljenih varnostnih standardov. Tudi za osebe s srčnimi spodbujevalniki niso zaznali tveganj.

Najvišje vrednosti so zaznali pri predelu nog voznika in sovoznika, medtem ko so bile meritve v višini glave in trupa zelo nizke.

Ogrevani sedeži med najmočnejšimi viri

Med posameznimi elementi v vozilih so najvišje elektromagnetne vrednosti beležili ogrevani sedeži. To je veljalo v vseh kategorijah – električnih vozilih, hibridih in pri edinem testiranem bencinskem modelu. Izmerjene jakosti so bile vseeno večkrat nižje od mej, ki bi nakazovale možna tveganja.

Polnjenje ne vpliva na izpostavljenost potnikov

Meritve med polnjenjem so pokazale, da tako polnjenje z izmeničnim kot enosmernim tokom ne poveča izpostavljenosti v kabini. Ob začetku polnjenja z izmeničnim tokom je bilo zaznati rahlo okrepitev polja v okolici vtiča, a vrednosti niso presegle dovoljenih mej. Hitro polnjenje z enosmernim tokom je povzročilo celo nižje vrednosti od polnjenja z izmeničnim tokom.

Skupne ugotovitve raziskave kažejo, da elektromagnetna polja v električnih vozilih ostajajo nizka v vseh preverjenih scenarijih, s čimer se razblinjajo dvomi o morebitnih zdravstvenih tveganjih med vožnjo ali polnjenjem.

Miha D. Kovač

Foto: Freepik

Exit mobile version