5,2 milijona dolarjev za Maserati MC12 in novi MCPURA, ki jemlje dih

Maserati MCPURA [Foto: Maserati/Stellantis media]

Maserati je na letošnjem tednu avtomobilov Monterey 2025 v Kaliforniji postregel z bogatim programom, ki je združil pogled v prihodnost, slavljenje dediščine in rekorde na dražbah. Na dogodkih, ki veljajo za enega največjih zborov avtomobilskih navdušencev in zbirateljev na svetu, je znamka s Tridentom nastopila z več premierami, razstavami in prestižnimi priznanji.

Osrednja točka pozornosti je bila severnoameriška premiera novega superšportnega avtomobila Maserati MCPURA, ki je bil v različici kabriolet Cielo prvič predstavljen na prireditvi The Quail, A Motorsports Gathering. Kasneje so ga obiskovalci občudovali tudi na travniku konceptov Pebble Beach Concours d’Elegance, kjer je s svojim oblikovanjem in barvo „Ai Aqua Rainbow“ pritegnil številne poglede.

MCPURA je zasnovan kot evolucija modela MC20, s katerim Maserati zadnja leta piše novo športno poglavje. Avtomobil uporablja prefinjeno konstrukcijo iz lahkih materialov, izboljšano notranjost in novo oblikovanje, vendar ostaja zvest svojemu jedru – motorju 3,0 V6 Nettuno z dvema turbopolnilnikoma, ki razvije 621 „konjev“. Na voljo bo v kupe in kabriolet različici, kar daje kupcem več svobode pri izbiri.

Pri znamki poudarjajo, da MCPURA uteleša srž njihove filozofije: neposreden stik z voznikom, eleganco brez kompromisov in zmogljivost brez popuščanja. Kot so zapisali, avtomobil „ohranja srce in dušo znamke, hkrati pa postavlja nove standarde v razredu superšportnikov“.

Prisotnost v središču Pebble Beach

Maserati se je v okviru Monterey Car Week predstavil tudi v Pebble Beach Concours Village, kjer so obiskovalci spoznali tri aktualne modele iz serije Nettuno: GT2 Stradale, GranTurismo Trofeo in Grecale Trofeo. Vsak od njih predstavlja drugačen pogled na kombinacijo italijanske zmogljivosti in razkošja – od dirkaško usmerjenega GT2 Stradale do športnega SUV-ja Grecale.

Maserati je ponovno nastopil tudi na Concours d’Elegance, kjer je bil MCPURA Cielo razstavljen v okviru konceptne trate. Poseben vtis je pustila notranjost iz ledeno obarvane alkantare z lasersko vgraviranim Tridentom, ki je pod kalifornijskim soncem zažarela v slogu pravih „fuoriserie“ mojstrovin.

Priznanja za klasiko in rekordna dražba

Maserati ni navdušil le s prihodnostjo, ampak tudi s slavljenjem preteklosti. Na tekmovalnem polju Pebble Beach Concours d’Elegance sta blestela dva klasična modela iz leta 1956. Maserati 200SI Fantuzzi Open Sports Racer je osvojil nagrado Briggs Cunningham Trophy ter prvo mesto v kategoriji povojnih športnih dirkalnikov, poleg tega pa je bil nominiran za glavno priznanje Best of Show. Drugi biser, Maserati A6G 2000 Allemano Coupé, je dosegel tretje mesto v kategoriji povojnih luksuznih potovalnih avtomobilov.

Še en mejnik je prišel z dražbe v Broad Arrow Jet Center. Tam je bil Maserati MC12 Stradale iz leta 2005 prodan za rekordnih 5,2 milijona dolarjev, kar pomeni najvišjo doseženo ceno za sodoben Maserati. Avtomobil, ki ga je oblikoval Giorgetto Giugiaro, poganja pa ga V12 motor s Ferrarijevimi koreninami, ostaja eden najbolj zaželenih superšportnikov začetka 21. stoletja. Izdelanih je bilo le 50 primerkov, MC12 Stradale pa velja tudi za najhitrejši serijski Maserati vseh časov.

S celotnim nastopom na Monterey Car Week 2025 je Maserati še enkrat dokazal, da zna povezati svojo bogato zgodovino z inovativnim pogledom v prihodnost. „Od počastitve naše tradicije do predstavitve vizionarskega MCPURA je Maserati na najprestižnejšem avtomobilskem odru ponovno potrdil svojo vlogo ambasadorja italijanske odličnosti,“ so sporočili iz Modene.

Maserati danes na trgih po vsem svetu ponuja raznolike modele – od vsakodnevnega SUV-ja Grecale do ikoničnega GranTurisma in odprtega GranCabria, pa vse do superšportnih paradnih konjev MC20 in MC20 Cielo. Paleto dopolnjujejo tudi popolnoma električni modeli serije Folgore, ki predstavljajo novo poglavje znamke. Najnovejša pridobitev je cestno homologiran GT2 Stradale, ki s 640 „konji“ predstavlja najmočnejši Maserati z motorjem z notranjim zgorevanjem doslej.

Monterey 2025 je tako postregel z jasnim sporočilom: Maserati ne le ohranja svojo dediščino, temveč jo aktivno prepleta z vizijo prihodnosti, kjer italijanska eleganca in neukročena zmogljivost še vedno hodita z roko v roki.

Anja Kadič

Foto: Maserati/Stellantis media