Preiskovalna komisija DZ, ki preiskuje sume nezakonitega financiranja političnih strank, nadaljuje svoje delo okoli stvari, ki so stare že štiri leta in več in ki več kot očitno služijo zgolj samo še političnem obračunavanju. Priprave na nove volitve so tako v polnem zagonu.
Politični aktivist Domen Savić, znan v javnosti po svojih skrajno levičarskih stališčih, je bil na sejo vabljen kot nekakšen raziskovalec na področju oglaševalskih praks državnih institucij in podjetij v državni lasti. Med letoma 2020 in 2022, v času tretje vlade Janeza Janše, si je namreč svojo prepoznavnost gradil z nekakšnimi analizami oglaševalske kampanje ministrstva za obrambo za novačenje vojakov, ministrstva za zdravje, ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, vladnega urada za komuniciranje (Ukom) o cepljenju in Darsa za elektronske vinjete.
Kot je danes znova pojasnil pred preiskovalno komisijo DZ, uradni dokumenti medijskih zakupov v tem obdobju po njegovi logiki ne sledijo oglaševalski logiki, v njih pa so se po njegovem na nepojasnjen, tržno nesmiseln oz. nedorečen način pojavljali mediji v lasti SDS in NSi, ki nimajo relevantnega tržnega deleža.
Pri t. i. uravnoteženju oglaševanja gre po njegovem mnenju za mit desnice, da obstajajo levi in desni mediji. Pomembna ločnica je po njegovem mnenju ta, da so te prakse neposredno povezane s strankami, pri nestrankarskih medijih pa so povezave med politiko in medijskimi lastniki oz. izvajalci veliko manj direktne. Zanimivo je, da se mu oglaševanje javnih zavodov in ministrstev v medijih skrajne levice nikjer ne zdi sporno.
Te državne oglaševalske pogodbe so problematične tudi za to, ker so zelo splošne in se učinka, ki ga je imela oglaševalska kampanja na prebivalstvo, ne da izmeriti. Do mandata prejšnje vlade je obstajal gentlemanski dogovor, do kje lahko sredstva “zlorabljaš oz. pomagaš medijem”, je dejal.
Foto: Vecteezy









