Audi med preobrazbo: Elektrika pridobiva zagon, dobiček skoraj prepolovljen

ByMiha D. Kovač

5. avgusta, 2025 ,
https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/one-millionth-audi-q3-made-in-gyor-16669 Audi Q3 [Foto: Audi/fotografija je simbolna]

V prvi polovici leta 2025 je Audi občutil kombinacijo močnega konkurenčnega pritiska, ameriških uvoznih tarif in stroškov prestrukturiranja. Kljub temu je skupina ustvarila 32,6 milijarde evrov prihodkov, kar pomeni 5,3-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Dobiček iz poslovanja se je ustavil pri 1,1 milijarde evrov, čisti denarni tok pa je dosegel 0,9 milijarde evrov.

„Cene in stroški za ukrepe prestrukturiranja Audija so v prvi polovici leta vplivali na finančno uspešnost. Številke še enkrat poudarjajo nujnost začete preobrazbe,“ je poudaril finančni direktor Jürgen Rittersberger.

Prodaja vseh vozil skupine (Audi, Bentley, Lamborghini in Ducati) se je zmanjšala za skoraj 6 odstotkov, vendar je prav segment električnih vozil pokazal izjemno rast.

Medtem ko se je skupna prodaja zmanjšala, je Audi zabeležil kar 32-odstotno rast pri popolnoma električnih vozilih. Z več kot 101.000 električnimi avtomobili, dostavljenimi po vsem svetu, se Audi postopoma pomika proti cilju elektrificiranega portfelja. Med najbolj priljubljenimi so bili Audi Q4 e-tron z okoli 45.000 in Q6 e-tron z okoli 36.000 enotami.

„Obnova našega portfelja je ključni del temeljne preusmeritve našega podjetja. Toda naša preusmeritev presega le ponudbo izdelkov,“ je izjavil izvršni direktor Gernot Döllner. „Z dogovorom za prihodnost pošiljamo jasen signal za večjo osredotočenost, učinkovitost in dobičkonosnost.“

Električni modeli so v prvi polovici leta 2025 še posebej dobro prodajali v Franciji (+196 %), na Nizozemskem (+86 %) in v Nemčiji (+76 %). Skupno so naročila za električna vozila v zahodni Evropi poskočila za 70 odstotkov, kar kaže na močan tržni interes.

Tržni pretresi in regionalne razlike

V Evropi brez Nemčije je bilo prodanih več kot 53.000 električnih Audijev, kar pomeni 46-odstotno rast, čeprav je skupna prodaja v tej regiji padla za 4 odstotke. Na domačem trgu se je Audi kljub zahtevnemu okolju obdržal in dosegel več kot 103.000 dobav (+1 %).

Na Kitajskem je Audi prodal nekaj manj kot 288.000 vozil, kar predstavlja 10-odstotni padec. Vzrok je predvsem v intenzivni konkurenci, a proizvajalec napoveduje okrepitev ponudbe z novimi modeli, kot so Audi E5 Sportback, Q6L e-tron in A5L.

V Severni Ameriki so se električni modeli rahlo skrčili, z 9-odstotnim padcem skupne prodaje. Razlogi ležijo v zaostrenih gospodarskih razmerah in še nezadostnem učinku trenutne modelne pobude.

Skupinski rezultat: Bentley, Lamborghini, Ducati

Znotraj skupine Progressive Brand Group so Bentley, Lamborghini in Ducati prispevali različno. Bentley je zabeležil 11-odstotni padec pri dobavah in upad prihodkov ter dobička. Lamborghini je ohranil stabilno prodajo in prihodke, a z nekoliko nižjim dobičkom. Ducati pa je doživel 5,7-odstotni padec prodaje motornih koles in opazen padec dobička.

Skupni dobiček skupine Audi po obdavčitvi je znašal 1,346 milijarde evrov, kar pomeni skoraj 38-odstotni padec glede na lani. Finančni rezultat se je prav tako zmanjšal za več kot 24 odstotkov.

„Na dobiček iz poslovanja so v prvi vrsti vplivali transformacijski ukrepi, kot je naš sporazum za prihodnost. To so še poslabšali stroškovni pritiski, povezani z ameriškimi carinskimi razmerami,“ je pojasnil Rittersberger.

Napoved za leto 2025: usmerjeno v prihodnost

Audi zdaj pričakuje prihodke med 65 in 70 milijardami evrov do konca leta. Operativna marža naj bi se gibala med 5 in 7 odstotki, neto denarni tok pa med 2,5 in 3,5 milijarde evrov. Pri tem ocenjujejo tudi morebitne učinke carinskega sporazuma med ZDA in EU, ki bi lahko vplival na poslovanje v drugi polovici leta.

Audi ostaja zavezan preobrazbi – ne le na ravni modelne ponudbe, temveč tudi s strateškimi partnerstvi, kot je sodelovanje z Rivianom pri razvoju programsko definiranih vozil nove generacije.

„Nagrada AutomotiveINNOVATIONS Award 2025 dokazuje inovativno moč našega podjetja in je spodbuda za celotno ekipo,“ je sklenil Döllner.

Miha D. Kovač

Foto: Foto: Audi/fotografija je simbolna