Citroën je evropsko turnejo preizkusa goriva HVO Aurora za nekaj dni vrnil tja, kjer se je začela industrijska zgodba modela Berlingo – v proizvodni center Vigo. Gre za del širšega projekta skupine Stellantis, s katerim želijo v realnih prometnih razmerah preveriti potencial obnovljivih dizelskih goriv kot takojšnje alternative klasičnemu fosilnemu dizlu.
V središču pozornosti je Citroën Berlingo na gorivo HVO (hidrotretirano rastlinsko olje), ki nastaja iz rabljenega jedilnega olja in živalskih maščob. Vozilo v okviru turneje skupaj s Fiatom Ducatom potuje po Evropi in služi kot mobilna demonstracija možnosti za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida brez posegov v vozni park ali infrastrukturo.
Pri Citroënu poudarjajo, da je cilj projekta podjetjem in posameznikom ponuditi „takojšnjo in učinkovito alternativo za znatno zmanjšanje emisij CO₂ v celotnem ciklu, od vira do kolesa“, pri čemer ni potrebna menjava vozila, saj so „vsa dizelska vozila Stellantis popolnoma združljiva s tem gorivom“.
Merjenje porabe in emisij v realnem času
Projekt HVO Aurora poteka v sodelovanju s podjetjem SPH3, francoskim specialistom za pametne senzorje in t. i. pametna goriva. Njihova tehnologija omogoča spremljanje porabe HVO in sprotno ocenjevanje izpustov CO₂ med vožnjo. V Stellantisu navajajo, da to omogoča „preverljivo in dokumentirano uporabo čistejših goriv v vozilih, ki so že na cestah“, brez dodatnih tehničnih prilagoditev.
Po njihovih besedah preizkus dokazuje, da je mogoče obstoječe osebne in lahke gospodarske avtomobile vključiti v prehod k bolj trajnostni mobilnosti, ne da bi bilo treba čakati na popolno elektrifikacijo ali obsežne infrastrukturne projekte.
Pobuda, ki je zrasla znotraj podjetja
HVO Aurora Trial izhaja iz internega programa Stellantis Star*Up, ki spodbuja zaposlene k razvoju inovativnih idej. V podjetju poudarjajo, da projekt kaže, „kako lahko pobude, ki jih vodijo zaposleni, v sodelovanju s tehnološkimi partnerji pospešijo uvajanje konkretnih rešitev na področju odgovorne mobilnosti“.
Citroën Berlingo ima v tem okviru tudi simbolno vlogo. Po navedbah proizvajalca ne predstavlja zgolj tehnične rešitve, temveč „primer krožnega gospodarstva, kjer se odpadki ponovno uporabijo kot vir energije“.
Združljivost z obstoječimi dizelskimi modeli
Skupina Stellantis ob tem izpostavlja, da so vsa njihova trenutno prodajana osebna in lahka gospodarska vozila že združljiva z dizelskim gorivom HVO po standardu EN15940. Dodajajo, da lahko gorivo brez predelav uporabljajo tudi številna dizelska vozila standardov Euro 5 in Euro 6, ki so že več let v uporabi.
Evropska turneja projekta se bo nadaljevala v drugih proizvodnih in urbanih središčih, kjer bodo zbirali dodatne podatke, izmenjevali izkušnje z uporabniki ter širili poznavanje goriv iz krožnega gospodarstva kot vmesnega koraka na poti k čistejši mobilnosti.
Foto: Stellantis media, Citroën



![Lancia in Eberhard & Co. prek izbranih ekskluzivnih prodajalcev predstavljata omejeno izdajo ure [Foto: Lancia, Stellantis mediaz]](https://i0.wp.com/portal24.si/wp-content/uploads/2025/12/LanciaHF-ThecollectibletimepiececelebratingLanciassportingheritage-scaled.jpg?fit=300%2C246&ssl=1)





