BMW na Bavarskem razvija baterije Gen6 za električno prihodnost

ByMiha D. Kovač

10. julija, 2025 ,
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0446493EN/high-tech-in-production:-bmw-group-enables-automated-driving-for-new-vehiclesBMW proizvodnja [Foto: BMW Group (BMW press)/fotografija je simbolna]

Skupina BMW intenzivno vlaga v prihodnost električne mobilnosti – ne le z modeli vozil, temveč tudi s popolnoma prenovljenim procesom izdelave visokonapetostnih baterij. S projektom Neue Klasse uvajajo novo dobo električne vožnje, serijska proizvodnja pa se bo začela konec leta 2025. Temelj tega prehoda je nova šesta generacija baterij BMW eDrive (Gen6), ki jo preizkušajo in razvijajo v treh strateško pomembnih pilotnih obratih na Bavarskem.

Pilotni obrati v Parsdorfu, Hallbergmoosu in raziskovalnem centru FIZ v Münchnu predstavljajo začetno točko globalnega industrijskega zagona. V teh objektih razvijajo in testirajo proizvodne procese ter preizkušajo predserijske baterije, ki bodo podlaga za serijsko proizvodnjo po vsem svetu.

Milan Nedeljković, član upravnega odbora BMW AG, zadolžen za proizvodnjo, poudarja: »Naši pilotni obrati za visokonapetostne baterije krepijo nemško zmogljivost za inovacije. Postavljajo temelje za nove serijske obrate po vsem svetu in zagotavljajo nemoten zagon proizvodnje visokonapetostnih baterij.«

Izkušnje iz Bavarske bodo uporabljene na petih montažnih lokacijah na treh celinah: na Madžarskem, v ZDA, na Kitajskem, v Mehiki in seveda tudi v Nemčiji.

BMW-jev proizvodni pristop temelji na popolni kontroli kakovosti. V proizvodni proces so vključene inteligentne tehnologije in AI, ki pomagajo zaznavati in preprečevati napake že v zgodnjih fazah.

Vodja proizvodnje baterij pri BMW AG, Markus Fallböhmer, pojasnjuje: »Za proizvodnjo naših visokonapetostnih baterij sledimo doslednemu pristopu brez napak. V proces so vključena visoko inteligentna preverjanja kakovosti, ki jih podpira umetna inteligenca.«

Sodobni pristopi vključujejo digitalne dvojčke, obsežne baze podatkov in popoln nadzor vseh proizvodnih korakov v realnem času. S tem BMW zagotavlja maksimalno stabilnost procesov in omogoča sprotno optimizacijo.

Tehnološka srčika: Kako nastaja baterija Gen6

Vsaka visokonapetostna baterija nove generacije je sestavljena iz natančno kontroliranih postopkov – od prejema celic do končne montaže. Inovativni sistem vključuje penjenje komponent, lasersko varjenje, hladilne tokokroge in centralno enoto za nadzor.

Proizvodni korakiOpis
Sprejem celicPreverjanje napetosti in kakovosti po BMW specifikacijah
Sestavljanje celic v moduleVključuje hladilne tokokroge za optimalno delovanje
Lasersko varjenje in čiščenjeNatančna povezava in nadzor varjenih stikov v realnem času
PenjenjeMehanska zaščita, izolacija in stabilnost baterijskega modula
Vgradnja Energy Master enoteCentralna krmilna enota za nadzor baterije
Tesnjenje in zakoviceDolgotrajna elastična zatesnitev in strukturna varnost
Končni pregled100 % pregled vsake enote za zagotovitev varnosti in zmogljivosti

Baterija Gen6 ni le vir energije – je nosilna struktura vozila. Valjaste celice so integrirane neposredno v karoserijo, kar omogoča boljšo stabilnost in boljši energetski izkoristek.

BMW sledi načelu »lokalno za lokalno« in tako postavlja tovarne baterij v neposredno bližino svojih avtomobilskih obratov. Tako zmanjšujejo transportne poti, povečujejo odpornost na geopolitične spremembe in krepijo lokalna delovna mesta.

Serijska proizvodnja se bo začela konec leta 2025 v Debrecenu na Madžarskem, kjer bodo proizvajali tako avtomobile kot tudi visokonapetostne baterije. Temu bodo sledili obrati v Shenyangu (Kitajska), Irlbach-Straßkirchnu (Nemčija), Woodruffu (ZDA) in San Luis Potosíju (Mehika).

BMW poudarja: »Pilotni obrati odpirajo pot – ne le v tehnološkem smislu, ampak tudi kot temelj za serijsko proizvodnjo baterij, ki bodo globalno gonilo električne mobilnosti prihodnosti.«

S tem pristopom BMW ne dokazuje le tehnološkega vodstva, temveč tudi strateško premišljenost – z Bavarsko kot živčnim središčem razvoja, od koder impulzi segajo po vsem svetu.

Miha D. Kovač

Foto: BMW Group