BMW je predstavil posebno izdajo modela Z4, poimenovano Final Edition, ki jo bo mogoče naročiti le omejen čas. Pri znamki poudarjajo, da ostaja „čisti užitek v vožnji vedno vklesan v DNK BMW“, Z4 pa še naprej velja za enega najbolj prepoznavnih roadsterjev v ponudbi.
V podjetju so dodali, da bo ta posebna izdaja na voljo z oblikovnimi in opremskimi poudarki, ki so zasnovani izključno za Final Edition. BMW je obenem sporočil, da se „proizvodnja BMW Z4 zaključi marca 2026“, naročila za Final Edition pa se odprejo konec januarja 2026.
Final Edition bo prepoznaven po posebnem zunanjem odtenku Frozen Matt Black, ki bo na voljo samo v tej izdaji. Pri BMW so pojasnili, da barva „poudarja individualen in dinamičen značaj modela“. V sklop izdaje sodijo tudi elementi M High-gloss Shadowline, ki dopolnjujejo temno mat površino, kupci pa lahko brez doplačila izberejo tudi druge barve iz serijske palete Z4.
Poseben vizualni poudarek predstavljajo zavore M Sport v visokosijajno rdečem odtenku. Pri znamki poudarjajo, da rdeče čeljusti „zagotavljajo učinkovito zaviranje in privlačen športni vtis“.
Notranjost Final Edition se razlikuje po izrazitih rdečih kontrastnih šivih, ki so razporejeni čez armaturno ploščo, sredinsko konzolo, obloge vrat in sedeže M Sport v kombinaciji usnja Vernasca in alkantare. Iz BMW so navedli, da kontrastni šivi „povezujejo ključne oblikovne površine kabine“.
Volan M iz alkantare dopolnjuje rdečo nit kabine, pragovi vrat pa so opremljeni s posebnimi gravurami, ki označujejo izdajo Final Edition.
Motorna paleta brez omejitev – trije modeli, en paket
Final Edition bo na voljo v vseh treh motornih izvedbah Z4:
– Z4 sDrive20i: 145 kW/197 KM, poraba 7,4–7,3 l/100 km, emisije CO₂ 166–164 g/km (razred F)
– Z4 sDrive30i: 190 kW/258 KM, poraba 7,4 l/100 km, emisije CO₂ 167 g/km (razred F)
– Z4 M40i: 250 kW/340 KM, poraba 8,7–8,0 l/100 km, emisije CO₂ 197–181 g/km (razred G)
Cena opreme Final Edition znaša 4.200 evrov za modele s paketom M Sport, ki je pri sDrive30i in M40i že vključen. Za različico sDrive20i, kjer paket M Sport ni serijski, bo celotni strošek znašal 7.400 evrov, saj vključuje dodatnih 3.200 evrov za vgradnjo paketa.
Dve desetletji razvoja: od Z3 do tretje generacije Z4
BMW Z4 nadaljuje tradicijo bavarskih dvosedežnih roadsterjev, ki vključujejo modele 328 Roadster, 507 in Z8. Z4 je bil prvič predstavljen leta 2002 kot naslednik BMW Z3 in je nastajal v tovarni Spartanburg v Južni Karolini.
Prva generacija (E85) je izstopala po dolgih linijah pokrova motorja, kratkem zadku, uravnoteženi porazdelitvi teže 50/50 in torzijski togosti, ki je bila takrat v segmentu neprimerljiva. Vrh ponudbe je predstavljal Z4 M Roadster s 252 kW/340 KM in pospeškom 0–100 km/h v 5,0 sekundah.
Druga generacija (E89), predstavljena konec leta 2008, je prinesla elektrohidravlično zložljivo trdo streho, ki se je zložila v 20 sekundah in omogočila kombinacijo roadsterske izkušnje in udobja kupeja. Prav ta generacija je prvič uvedla sistem BMW iDrive v roadster Z-serije.
Tretja in aktualna generacija (G29) je bila razkrita avgusta 2018 na Pebble Beachu v Kaliforniji. Poudarek se je vrnil k klasični roadsterski zasnovi s platneno streho, vozniško usmerjenim kokpitom in sodobnimi digitalnimi sistemi. Pri BMW so poudarili, da vrh ponudbe predstavlja šestvaljni motor M TwinPower Turbo v modelu Z4 M40i, ki je od leta 2024 na voljo tudi z ročnim menjalnikom v različici Pure Impulse Edition.
V podjetju dodajajo, da Final Edition „predstavlja vrhunec aktualne generacije Z4“, oblikovan kot posebna različica v času pred zaključkom proizvodnje marca 2026.
Foto: BMW









