Razprava o uvedbi splošne omejitve hitrosti na nemških avtocestah morda ni več ključna, kaže najnovejša študija Inštituta za nemško gospodarstvo (IW). Po podatkih raziskave, izvedene sredi poletja 2024, velika večina voznikov že zdaj vozi znotraj okvirjev priporočene hitrosti, tudi tam, kjer zakon tega ne zahteva, poroča nemški avtomobilski portal Autobild.
Študija, ki je zajela podatke s cest v zvezni deželi Severno Porenje-Vestfalija, je pokazala, da povprečna hitrost na odsekih brez uradne omejitve znaša le 113,5 kilometra na uro. Kar 83 odstotkov voznikov se prostovoljno odloča za vožnjo pod priporočeno mejo 130 km/h.
Po podatkih raziskovalcev je bila analiza opravljena v idealnih razmerah, brez vpliva zimskega vremena ali drugih omejitev. Kljub temu je le en odstotek avtomobilov dosegal hitrosti nad 160 km/h. Tudi ob koncih tedna, ko je promet običajno redkejši, se je večina udeležencev v prometu držala hitrosti med 100 in 130 kilometri na uro.
Strokovnjaki ocenjujejo, da k nižjim povprečnim hitrostim prispeva več dejavnikov. Med njimi izpostavljajo povečano število gradbišč na cestnem omrežju, večjo gostoto prometa zaradi postopnega vračanja delavcev v pisarne ter splošno rast cen goriva. Vsi ti dejavniki skupaj spodbujajo bolj zmerno in gospodarno vožnjo.
Ob tem znanstveniki, ki so sodelovali pri študiji, opozarjajo, da bi lahko bila dolgotrajna politična razprava o zakonski omejitvi hitrosti preprosto „pretirana“. Po njihovem mnenju bi namesto formalnih prepovedi lahko več doprinesla spodbuda k enakomerni vožnji, ki bi pripomogla k bolj tekočemu prometu, manj nenadnemu zaviranju ter posledično tudi k manjši porabi goriva.
Kot izpostavlja Autobild, je razkorak med teoretično svobodo vožnje brez omejitev in dejanskimi navadami voznikov vse večji. Tako se zdi, da se številni vozniki sami odločajo za previdnejši način vožnje – brez zunanjih prisil.
Foto: Freepik








