Cerkno uvedlo cono 30 na Bevkovi ulici za večjo prometno varnost

Cerkno postavlja varnost na prvo mesto: Pačas pa palahn [Foto: MOPE]

Občina Cerkno je ob koncu leta sporočila, da je uvedla celovite ukrepe za umirjanje prometa in vzpostavila cono 30 na najbolj obremenjenem delu Bevkove ulice, kjer dnevno poteka več kot 2.000 osebnih in več kot 1.000 tovornih vozil.

Projekt Pačas pa palahn, ki ga komunikacijsko podpira Inštitut za politike prostora (IPoP), je izboljšal varnost za več kot 350 otrok, ki vsak dan prečkajo območje šole in vrtca. Župan Gašper Uršič in predstavnik Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE) Gregor Steklačič sta ob začetku prazničnega obdobja nagradila voznike, ki so spoštovali novo omejitev hitrosti.

Podpora MOPE in pomen celostnega načrtovanja

Projekt je sofinanciran s sredstvi MOPE iz Sklada za podnebne spremembe. Na novinarski konferenci je Gregor Steklačič poudaril, da je sodelovanje med državnimi institucijami in občinami ključno za uspešne prometne rešitve. „Da bi z minimalnimi posegi na državnih cestah izboljšali prometno varnost v naseljih smo sredstva iz Podnebnega sklada namenili za 18 lokacij po Sloveniji. Na MOPE že razmišljamo o razširitvi javnega razpisa, da bi umirjanje prometa sofinancirali tudi na lokalnih cestah – namen je jasen, preko celovitih ureditev v naseljih in zaključenih soseskah omogočiti bolj varno prometno okolje in tudi območja prijaznega prometa,“ je dejal.

Steklačič je izpostavil tudi izzive pri doseganju nižjih hitrosti v naseljih. „Zato so pozitivni primeri kakovostnega, strokovnega in jasnega komuniciranja z javnostjo ključnega pomena in tu naši partnerji naredijo veliko delo,“ je dodal.

Merljivi rezultati in odziv lokalne skupnosti

Župan Gašper Uršič je predstavil podatke prvega meseca po uvedbi nove ureditve. „Občina Cerkno je že v prvem mesecu po izvedbi cone 30 na Bevkovi ulici prejela rezultate merjenja hitrosti, ki jasno potrjujejo, da ukrep pomembno prispeva k večji varnosti vseh udeležencev v prometu. Povprečne hitrosti so se znižale s 40 na 30 km/h, zaustavitvena pot avtomobila pa je s tem krajša za 5 metrov. To so konkretne razlike, ki odločajo o tem, ali so posledice trka za pešca blažje ali pa lahko postanejo smrtonosne,“ je poudaril. Dodal je tudi, da je projekt nastal v sodelovanju z MOPE in Direkcijo RS za infrastrukturo. „Skupaj smo pokazali, da lahko z usklajenim delom ustvarimo varnejši prostor za vse,“ je dejal.

Ob začetku prazničnega časa sta Uršič in Steklačič nagrajevala voznike, ki so spoštovali novo omejitev hitrosti in prometna pravila.

Varnost otrok in širši pomen ukrepa

Nova ureditev vključuje obnovljeno vozišče z urejenim odvodnjavanjem, novo javno razsvetljavo ter razširjene površine za pešce z dodatnim prehodom. Anketa med učenci je pokazala, da si polovica šolarjev želi v šolo potovati s kolesom, skirojem, rolko ali rolerji, a se za tak način trenutno odloči le 6 otrok.

Ravnatelj Osnovne šole Cerkno Mitja Dežela je poudaril, da sprememba presega zgolj infrastrukturni vidik. „Po več desetletjih, ko je bil ta odsek za najmlajše udeležence v prometu med najbolj problematičnimi, lahko končno rečemo, da smo naredili pomemben premik naprej. Ta prenova ni pomembna le zaradi nove infrastrukture, temveč zaradi sporočila, ki ga nosi: da je varnost naših otrok, kolesarjev, pešcev – vseh nas – vrednota, v katero je treba vlagati,“ je dejal. Dodal je še: „Pa vendar Bevkova ulica ni bila edini nevarni odsek v Cerknem. Vsi vemo, da obstajajo še druga območja, ki čakajo na izboljšave. Naj nam današnja otvoritev zato ne predstavlja zaključka, temveč motivacijo, da podobno skrbno in ambiciozno uredimo tudi druge dele našega kraja.“

Na pomen ukrepov opozarja tudi Javna agencija RS za varnost prometa. Vodja sektorja za izobraževanje in usposabljanje Dragana Trivundža Tomanić je dejala: „Cerkno se danes pridružuje mestom, ki postavljajo varnost ljudi pred hitrostjo vozil. Cona 30 je preprost, a izjemno učinkovit ukrep, ki dokazano zmanjšuje število nesreč, hudih poškodb in smrtnih žrtev.“ Nadaljevala je: „Ta projekt bo prinesel večjo varnost predvsem za vse ranljive udeležence v prometu, kjer se vsak dan srečujejo otroci, pešci, kolesarji in gost promet. Naj šteje varen prihod domov, ne sekunde, ki jih prihranimo s prehitro vožnjo.“

Projekt je del komunikacijske podpore ukrepom trajnostne mobilnosti, ki jo IPoP izvaja v okviru programa LIFE IP CARE4CLIMATE, novo javno povabilo za vključitev občin pa je napovedano za začetek prihodnjega leta.

Miha D. Kovač

Foto: MOPE