Priljubljeni pogovorni sistem z umetno inteligenco ChatGPT bi se lahko kmalu znašel pod najstrožjim nadzorom Evropske komisije v skladu z evropskim zakonom o digitalnih storitvah (DSA). Po podatkih podjetja OpenAI je število uporabnikov aplikacije v Evropski uniji preseglo 120 milijonov mesečno, kar pomeni, da bi platforma lahko presegla prag za vključitev med „zelo velike spletne platforme“.
Evropski zakon o digitalnih storitvah določa strožja pravila za spletne platforme, ki imajo več kot 45 milijonov mesečnih uporabnikov v državah članicah EU. Cilj zakonodaje je omejiti širjenje nezakonitih vsebin, zaščititi uporabnike in povečati preglednost delovanja velikih tehnoloških podjetij.
Med podjetja, ki so že vključena v najvišjo kategorijo nadzora, sodijo Amazon, Meta (s Facebookom in Instagramom), TikTok in X. Ta podjetja morajo Evropski komisiji redno poročati o svojih postopkih za obvladovanje dezinformacij in nezakonitih vsebin ter plačevati višje nadzorne pristojbine.
V izjavi, objavljeni v torek, je OpenAI sporočil, da je ChatGPT med aprilom in septembrom 2025 v Evropski uniji beležil povprečno 120,4 milijona mesečnih uporabnikov, ki so uporabljali iskalno funkcionalnost znotraj aplikacije, navaja Euronews. Poudarili so, da gre za povprečje v šestmesečnem obdobju in da številka ne odraža celotne uporabe ChatGPT, temveč zgolj določen del delovanja orodja.
Podjetje je že septembra objavilo, da ima ChatGPT po vsem svetu okoli 700 milijonov tedensko aktivnih uporabnikov.
Tiskovni predstavnik Evropske komisije je v sredo v Bruslju povedal, da so seznanjeni z novimi številkami OpenAI in da je analiza, ali ChatGPT spada v okvir zakona o digitalnih storitvah, že stekla. Dodal je, da Komisija uporablja uradne podatke, ki jih platforme same posredujejo, za oceno, ali presegajo prag 45 milijonov uporabnikov.
Če bo ugotovljeno, da ChatGPT izpolnjuje pogoje, bo postal 26. platforma, za katero veljajo najstrožja pravila DSA.
Evropska komisija trenutno neposredno nadzira 25 največjih spletnih platform, medtem ko so manjše pod nadzorom nacionalnih organov držav članic. Pristojnost je odvisna od sedeža podjetja v EU.
Komisija je prvo skupino 19 platform določila leta 2023, med njimi Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Amazon in Zalando. Pozneje je seznam razširila še za šest dodatnih platform, med drugim za spletni trgovini Temu in Shein.
Evropski regulatorji so medtem sprožili več preiskav morebitnih kršitev pravil DSA proti platformam, kot so TikTok, Facebook, Instagram in AliExpress, a nobena od teh preiskav še ni zaključena.
Foto: Pexels









