CUPRA z modelom Leon VZ TCR vstopa v segment najzmogljivejših cestnih kombilimuzin s pogonom na sprednji kolesi. Model bo omejen na 499 vozil in je zasnovan kot poklon dirkalnim modelom Leon, ki nastopajo v mednarodnih prvenstvih TCR.
Iz znamke poudarjajo, da gre za „najmočnejši Leon s pogonom na sprednji kolesi doslej“, so navedli. Poganja ga 2-litrski turbobencinski motor s 325 KM (239 kW) in 420 Nm navora. Najvišja hitrost ni elektronsko omejena.
„CUPRA Leon VZ TCR je drzen izraz tega, kar se zgodi, ko se dirkanje sreča s cestno natančnostjo,“ je dejal dr. Werner Tietz, podpredsednik za raziskave in razvoj. „Ta omejena izdaja, rojena na dirkališču in izdelana za cesto, ujame CUPRINO željo po zmogljivosti in vznemirjenju,“ je poudaril.
Dirkalnik Leon VZ TCR je v letošnji sezoni osvojil naslove prvaka v serijah TCR Europe, TCR UK, TCR Mexico in TCR France. Prav tako je slavil na svojem prvem nastopu na Kitajskem in osvojil zmage v seriji IMSA Michelin Pilot Challenge v ZDA.
Ti uspehi po navedbah znamke potrjujejo „inženirsko odličnost in globalno konkurenčnost“, so pojasnili. CUPRA izpostavlja, da so zmogljivost in tekmovalni duh „v samem jedru DNK znamke“.
Zasnova za dirkaške občutke na cesti
VZ TCR uporablja 7-stopenjski DSG menjalnik in elektronsko krmiljeno zaporo sprednjega diferenciala VAQ. Pospešek do 100 km/h traja 5,3 sekunde.
Podvozje je prilagojeno hitri vožnji z adaptivnim nadzorom DCC, zavore Akebono s 6-batnimi čeljustmi in progresivno krmiljenje skrbijo za natančen nadzor. Iz štirih bakrenih izpušnih cevi se razlega „živahen zvok“, so poudarili.
V notranjosti so odstranjeni zadnji sedeži, nameščena je oporna palica in mreža za dodatno togost. Spredaj sta športna sedeža CUPBucket s 4-točkovnimi pasovi. Vsako vozilo nosi lasersko vgravirano serijsko številko.
Ekskluzivna aerodinamična zasnova vključuje strešni spojler, razdelilnike zraka, difuzor ter širše, 245-milimetrske pnevmatike. Okrasni elementi iz karbona in temni logotipi dopolnjujejo zunanji videz. Posebna grafika na boku vozila ustvarja vizualni odtis hitrosti in gibanja.
Iz Barcelone na ulice leta 2026
CUPRA Leon VZ TCR bo zasnovan, razvit in proizveden v Martorellu pri Barceloni. Na trg prihaja konec leta 2026.
„Ta model je poklon vsem 499 tekmovalnim Leonov, ki so nastali skozi leta,“ so pojasnili v Cupri. Tehnika in videz naj bi vozniku ponudila „čisto dirkaško okolje“ v cestnem prometu.
Že pred prihodom VZ TCR bo znamka predstavila model CUPRA Leon VZ, prav tako opremljen s 325 KM (239 kW) in 420 Nm navora. Gre za cestni model z elementi iz motošporta, ki naj bi „ponudil zgodnji okus vrhunske izkušnje CUPRA“, so navedli.
Omejen bo na 1.500 vozil in bo predstavljen v prvem četrtletju 2026. Vključuje štiri izpušne cevi v bakrenem zaključku in bo namenjen voznikom, ki želijo vsakodnevno zmogljivost z dirkaškim značajem.
Foto: Seat/Cupra









