Podjetje SunContract bo z novembrom letos ukinilo storitev letnega net meteringa za samooskrbne sončne elektrarne. To pomeni, da bo prizadetih 3169 odjemalcev, ki so bili vključeni v shemo letnega netiranja, opozarjajo na Eles. „Odjemalce SunContracta pozivamo, naj čim prej aktivno pristopijo k reševanju nastale situacije,“ so navedli na Eles.
Razlog za ukinitev je sprememba pravil glede zagotavljanja elektrike v okviru neto meritev, ki jih je februarja lani uvedel Borzen. Po novem mora vsak dobavitelj sam kriti stroške dobave elektrike, ko sončne elektrarne ne proizvajajo. „Ker je elektrika v teh obdobjih dražja, to za dobavitelje pomeni strošek,“ so pojasnili. V SunContractu so zaradi tega sprožili tožbo proti državi, a hkrati ustavljajo poslovni model, zgrajen na neto meritvah.
Na Eles poudarjajo, da morajo odjemalci ukrepati najkasneje do 1. novembra 2025. Če tega ne storijo, bodo ostali brez pogodbe o dobavi električne energije. „Merilna mesta, ki ne bodo imela sklenjene pogodbe, bo elektrodistribucijsko podjetje odklopilo od omrežja,“ so dodali.
Odjemalci imajo na voljo dve možnosti – sklenitev pogodbe z novim dobaviteljem ali zahtevo za zasilno oskrbo. Pri tem na Eles opozarjajo, da vključitev v sistem zasilne oskrbe ni avtomatska. „Odjemalci morajo to izrecno zahtevati,“ so pojasnili.
Zakon o oskrbi z električno energijo določa, da mora distribucijski operater zagotoviti zasilno oskrbo vsakemu gospodinjskemu in malemu poslovnemu odjemalcu, a le na njihovo zahtevo.
Zasilna oskrba kot skrajna možnost
Na Eles priporočajo, da se odjemalci raje odločijo za novega dobavitelja kot pa za zasilno oskrbo. „Zasilna oskrba je izrazito neugodna,“ so poudarili. V tem sistemu ni letnega netiranja, temveč se električna energija zaračunava glede na dejansko porabo. Prav tako ni predviden odkup oddane energije v omrežje.
Trenutna cena zasilne oskrbe znaša 0,17371 evra na megavatno uro brez DDV. „Ta cena je višja od cen pri konkurenčnih dobaviteljih,“ so dodali. Po njihovih besedah je sistem oblikovan tako, da spodbuja čim hitrejši izhod odjemalcev iz zasilne oskrbe.
Ko se odjemalec znova odloči za pogodbo o samooskrbi pri novem dobavitelju, lahko ponovno vstopi v režim letnega netiranja. Do takrat pa mu energija, prispevki in omrežnina bremenijo dejansko prevzeto energijo iz omrežja.
Posledice odlašanja
Na Eles opozarjajo, da bi vztrajanje pri SunContractu povzročilo dodatne stroške. „Z vsakim mesecem odlašanja bo škoda večja,“ so izpostavili. Najprej zaradi visoke cene zasilne oskrbe, nato pa še zaradi izgube zimskih mesecev, ko je poraba elektrike visoka, a bi jo sicer lahko pokrili s proizvodnjo v poletnih mesecih.
Sistem zasilne oskrbe je vzpostavljen kot varovalo za primere, ko dobavitelj preneha delovati ali prekine pogodbo z odjemalci. „Ne glede na to, ali je bil poslovni model SunContracta za uporabnike ugoden, ga je konec,“ so dodali.
Odjemalci se bodo morali odločiti za nove pogodbe, sicer jih čaka prekinitev dobave. „Zasilna oskrba je rešitev le za tiste, ki v trenutku menjave ne morejo takoj skleniti nove pogodbe,“ so še pojasnili na Eles.
Foto: Freepik









