Predstavniki evropskih združenj proizvajalcev avtomobilov in dobaviteljev avtomobilske opreme opozarjajo, da cilji Evropske unije za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida iz vozil, vključno z načrtovanim 100-odstotnim zmanjšanjem za osebne avtomobile do leta 2035, po njihovem mnenju niso več izvedljivi. V pismu, ki so ga naslovili na predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen, so izpostavili vrsto izzivov, s katerimi se industrija trenutno sooča.
Voditelji avtomobilskega sektorja se bodo 12. septembra sestali z von der Leyen, da bi razpravljali o prihodnosti evropske avtomobilske industrije. Kot so zapisali, podjetja ob prehodu na čista vozila spremljajo dvojni pritisk kitajske konkurence na področju električnih avtomobilov ter ameriških tarif, hkrati pa jih bremenijo visoki proizvodni stroški in pomanjkljiva polnilna infrastruktura.
V pismu, ki sta ga med drugim podpisala izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius in izvršni direktor za pogonske sklope in šasije pri Schaeffler AG Matthias Zink, so zapisali, da proizvajalci sicer ostajajo zavezani cilju Evropske unije o podnebni nevtralnosti do leta 2050. Vendar pa trenutne razmere na trgu, kot so skoraj popolna odvisnost od azijskih dobaviteljev baterij in omejena dostopnost polnilnih mest, po njihovih besedah onemogočajo doseganje vmesnih ciljev do leta 2030 in 2035.
„Doseganje strogih ciljev glede emisij CO2 za avtomobile in kombije za leti 2030 in 2035 v današnjem svetu preprosto ni več izvedljivo,“ so zapisali. Dodali so, da zgolj pravne obveznosti in kazni ne bodo spodbudile prehoda, temveč bodo le še povečale pritisk na industrijo.
Po podatkih proizvajalcev električni avtomobili trenutno predstavljajo približno 15 odstotkov tržnega deleža novih avtomobilov v EU, medtem ko znaša delež električnih dostavnih vozil okoli devet odstotkov. V pismu so zato izpostavili potrebo po bolj fleksibilnem pristopu, ki bi poleg električnih vozil vključeval tudi priključne hibride, podaljševalnike dosega, visoko učinkovita vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, pa tudi vozila na vodik in ogljično nevtralna goriva.
Vodji združenj sta opozorila tudi na nujnost pregleda predpisov, ki se nanašajo na emisije CO2 pri težkih tovornjakih in avtobusih. Po njunih besedah bi morala EU oblikovati realistično strategijo, ki bi obsegala celoten transportni sektor, saj se brez tega evropski proizvajalci težko kosajo s svetovno konkurenco.
Evropska komisija je sicer marca že pristala na to, da proizvajalcem avtomobilov zagotovi dodaten čas za doseganje ciljev zmanjšanja emisij, sprva določenih za leto 2025. Industrija pa zdaj opozarja, da bo brez prilagoditve tudi nadaljnje izpolnjevanje ciljev v prihodnjem desetletju vprašljivo.
Foto: Vecteezy









