Ferrari razkril šasijo in ključne komponente prvega električnega modela

Ferrari razkril šasijo in ključne komponente prvega električnega modela [Foto: Ferrari]

Ferrari je ob dnevu kapitalskih trgov 2025 razkril šasijo in ključne komponente prvega popolnoma električnega avtomobila v svoji zgodovini. Model Ferrari Elettrica bo mejnik v tako imenovani večenergijski strategiji, ki jo Maranello razvija že več kot desetletje. Strategija obsega motorje z notranjim zgorevanjem, hibride in priključne hibride, zdaj pa prvič še povsem električni pogon.

„Gre za produkt radikalno novega in inovativnega pristopa,“ so poudarili v podjetju. „Novi Ferrari Elettrica združuje najsodobnejšo tehnologijo z vrhunsko zmogljivostjo in izjemnim užitkom v vožnji, ki je značilen za vsak Ferrari.“

Kot so pojasnili, je bila vsaka glavna komponenta razvita in izdelana znotraj podjetja, da bi ohranili popoln nadzor nad kakovostjo in zagotovili raven zmogljivosti, ki jo pričakujejo kupci.

Elektrifikacija pri Ferrariju ni novost. Prvi poskus sega v leto 2009, ko so predstavili hibridne rešitve, izpeljane iz Formule 1. Leta 2010 je nastal prototip 599 HY-KERS, sledil je LaFerrari (2013) in prvi priključni hibrid SF90 Stradale. Nadalje so prišli modeli 296 GTB in 849 Testarossa.

„Ta model je vrhunec dolgoletnih raziskav,“ so navedli. „Ferrari je znanje gradil postopoma, s ciljem razviti električni avtomobil, ki bo vrhunski v vseh dimenzijah.“

Projekt Elettrica se ponaša z več kot 60 patentiranimi lastniškimi rešitvami. Prvič v zgodovini so šasijo in karoserijo izdelali iz 75 odstotkov recikliranega aluminija, kar po navedbah proizvajalca pomeni prihranek 6,7 tone CO₂ na vsako vozilo.

Arhitektura in dinamika vozila

Arhitektura novega modela vključuje kratke previsne dele, napreden vozniški položaj in baterijo, v celoti integrirano v dno karoserije. „Kar 85 odstotkov modulov je nameščenih v najnižjem možnem položaju,“ so pojasnili in dodali, da je s tem težišče znižano za 80 milimetrov v primerjavi z enakovrednim modelom z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Na zadnjem delu so prvič uporabili ločen pomožni okvir. Ta zmanjšuje hrup in vibracije v kabini, hkrati pa ohranja togost. „Tretja generacija 48-voltnega aktivnega vzmetenja dviga udobje vožnje in vozno dinamiko na novo raven,“ so poudarili.

Prvi povsem električni Ferrari je opremljen z dvema električnima osema, razvitima znotraj podjetja. Vsaka ima par sinhronih motorjev s trajnimi magneti in Halbachovo konfiguracijo rotorjev, izpeljano iz tehnologije Formule 1.

Sprednja os dosega gostoto moči 3,23 kW/kg z izkoristkom 93 odstotkov. Zadnja os je še zmogljivejša: gostota znaša 4,8 kW/kg, največji navor pa do 8000 Nm. „Gre za osupljive številke, ki odražajo vrhunsko zasnovo,“ so navedli pri Ferrariju.

Baterija, razvita in sestavljena v Maranellu, ima energijsko gostoto 195 Wh/kg, kar je po njihovih trditvah največ v razredu. Hladenje je zasnovano za optimalno porazdelitev toplote.

Načini vožnje in elektronski nadzor

Ferrari Elettrica ponuja tri načine vožnje: Range, Tour in Performance. Voznik z obvolanskimi stikali izbira med petimi stopnjami navora in moči. „Občutek pospeševanja je postopno močnejši in voznik je pri tem vedno vključen,“ so poudarili.

Krmilna enota vozila posodablja parametre 200-krat na sekundo. Sistem prediktivno upravlja vzmetenje, oprijem in krmiljenje ter s tem zagotavlja stabilnost in agilnost.

Pri Ferrariju so poseben poudarek namenili zvoku. „Zvok je značilna lastnost vsakega našega modela,“ so pojasnili. Tokrat ne gre za umetno posnemanje motorja, temveč za ojačane mehanske vibracije pogonskega sklopa. Poseben senzor zaznava frekvence, ki se nato prenašajo v notranjost in zunanjost vozila.

Kot so navedli, voznik dobi pristne zvočne povratne informacije, ki poudarjajo dinamično vozno izkušnjo. V običajnih razmerah pa je kabina tiha, kar zagotavlja udobje.

Šasija in varnostne rešitve

Šasija je bila zasnovana z izjemno kratko medosno razdaljo, po navdihu berlinett s sredinsko nameščenim motorjem. Voznik sedi blizu sprednje osi, kar zagotavlja neposredne povratne informacije pri vožnji.

Pri trkih energijo absorbirajo sprednji amortizerji, elektromotorji in pretvornik pa so postavljeni tako, da razpršijo sile, preden dosežejo šasijo. „Na ta način smo povečali varnost in ohranili strukturno celovitost,“ so poudarili.

Baterija, ki je integrirana v osrednji del šasije, deluje tudi kot zaščitni element. Prostor med moduli in pragovi absorbira energijo pri bočnem trku, posebna spodnja plošča pa ščiti pri udarcih od spodaj.

Inovacije pri vzmetenju in pnevmatikah

Aktivno vzmetenje tretje generacije omogoča samostojen nadzor vsakega kolesa in povečuje povezavo med voznikom in avtomobilom. „Rezultat je vrhunska kombinacija udobja in športne dinamike,“ so izpostavili v podjetju.

Razvoj so razširili tudi na pnevmatike. V sodelovanju s tremi dobavitelji so dosegli 15-odstotno zmanjšanje kotalnega upora. Kupcem bodo na voljo tri različice za suho vožnjo, ena zimska in ena z run-flat tehnologijo.

Ferrari bo v začetku leta 2026 predstavil predogled notranje opreme, nekaj mesecev kasneje pa načrtuje svetovno premiero modela. Takrat bodo razkrili dokončno obliko električnega Ferrarija.

„Naš cilj je bil ustvariti avtomobil, ki bo električen, a hkrati 100-odstotno Ferrari,“ so poudarili v Maranellu. „Elettrica bo združila tehnološke inovacije in oblikovanje, ki zaznamujeta našo znamko že desetletja.“

Anja Kadič

Foto: Ferrari