Londonski železniški operater Eurostar je objavil ambiciozne načrte za vzpostavitev neposrednih vlakovnih povezav iz Združenega kraljestva v Nemčijo in Švico, ki naj bi zaživele v začetku 2030-ih let. Napoved prihaja v času, ko se družba sooča z izzivi pri ohranjanju prostora v svojem londonskem vzdrževalnem depoju Temple Mills, saj se za ta prostor potegujejo tudi konkurenčni operaterji.
Po poročanju britanskega časnika The Guardian je glavna izvršna direktorica Eurostarja Gwendoline Cazenave izrazila prepričanje, da bodo neposredne povezave kljub preteklim neuspehom, kot je propadla linija med Londonom in Frankfurtom, tokrat izvedljive.
Eurostar, ki trenutno upravlja povezave iz Londona v Pariz, Bruselj, Amsterdam in Rotterdam, si prizadeva za širitev svojih storitev. Poleg načrtov za Nemčijo in Švico družba napoveduje tudi povečanje pogostosti vlakov na Nizozemsko po zaključku gradbenih del na mednarodnem terminalu v Amsterdamu februarja prihodnje leto.
Terminal bo omogočil vkrcanje do 850 potnikov na posamezen vlak. Vendar pa je ključni izziv omejen prostor v londonskem depoju Temple Mills. Britanski regulator za železniški promet (ORR) je Eurostar in njegove konkurente pozval, naj do konca leta predložijo načrte za uporabo tega prostora, kar bo odločilo, ali bo Eurostar lahko razširil svoje storitve ali pa bo prostor dodeljen drugim operaterjem.
Potencial za hitrejše in cenejše potovanje
Poleg neposrednih povezav v Nemčijo in Švico Eurostar raziskuje tudi možnosti za uvedbo dvonadstropnih vlakov, ki bi povečali zmogljivost in znižali cene vozovnic. Po navedbah spletnega portala Travel And Tour World naj bi ti vlaki, ki bi lahko dosegali hitrosti do 350 km/h, začeli voziti že leta 2026.
Model Avelia Horizon proizvajalca Alstom, obljublja večjo učinkovitost in udobje za potnike. Vendar pa mora Eurostar pred uvedbo teh vlakov zagotoviti skladnost z varnostnimi predpisi za predor pod Rokavskim prelivom, kar zahteva dodatne regulativne odobritve.
Po poročanju The Guardiana obstajajo tudi govorice o morebitnih povezavah proti Italiji, vključno z Milanom, kar bi lahko dodatno razširilo možnosti za potnike.
Eurostar je že uvedel možnost nakupa vozovnic za potovanja med Londonom in švicarskimi mesti, kot so Ženeva, Zürich, Basel in Lausanne, v enem samem postopku prek Pariza, kar nakazuje na postopno krepitev povezav z evropskimi destinacijami.
Ana Koren
Foto: Freepik









