Italija bo med celino in Sicilijo zgradila most

ByAna Koren

6. avgusta, 2025 ,
Sicilija [Foto: Pixabay/nikoanastasi]

Italijanska vlada je dokončno potrdila gradnjo mostu prek Mesinske ožine, s katerim bo Sicilija prvič neposredno povezana s celinskim delom države. Projekt, ocenjen na 13,5 milijarde evrov, predvideva gradnjo najdaljšega enorazponskega mostu na svetu, dolgega 3,7 kilometra. Zaključek del je predviden za leto 2032.

O načrtu, da bi Sicilijo povezali s celinsko Italijo, se v Italiji govori že več kot pet desetletij. Most čez Mesinsko ožino velja za simboličen in infrastrukturni projekt, ki naj bi prispeval k razvoju manj razvitega juga države. Sedanja desnosredinska vlada pod vodstvom premierke Giorgie Meloni je projektu dala prednost in v državnem proračunu zagotovila potrebna sredstva.

Projekt vodi podjetje Messina Strait Company, pri čemer bo gradbena dela izvedel konzorcij Eurolink, ki ga sestavljajo italijanski Webuild, španska skupina Sacyr ter japonsko podjetje IHI. Konzorcij je bil izbran na podlagi mednarodnega razpisa. Pristojni odbor je že potrdil začetek pripravljalnih del, med katerimi bodo izvedene arheološke in geološke raziskave ter razlastitve zemljišč.

Opozorila stroke in civilnih gibanj

Kljub odločni podpori vlade in določenega dela javnosti projekt spremljajo številna opozorila. Strokovnjaki iz vrst geologov in okoljskih organizacij opozarjajo, da območje, kjer bo stal most, leži na potresno zelo aktivnem območju, kar povečuje tehnično tveganje. Poleg tega izražajo zaskrbljenost glede morebitne prekoračitve stroškov, vpliva na okolje in možnosti korupcije oziroma vmešavanja organiziranega kriminala v izvedbo.

Nekatere civilnodružbene skupine so projekt označile za nepotreben in predrag, medtem ko so okoljevarstvene organizacije vložile pritožbo pri Evropski uniji. V njej opozarjajo na domnevno pomanjkljivo presojo vplivov na okolje in pozivajo k dodatnemu nadzoru nad projektom.

Zagovorniki projekta poudarjajo njegov razvojni pomen. Nova prometna povezava, ki bo omogočila železniški in cestni prehod brez potrebe po trajektih, naj bi spodbudila gospodarsko aktivnost na jugu Italije, zlasti na Siciliji in v Kalabriji.

Podjetje Webuild ocenjuje, da bi gradnja lahko ustvarila več kot 100.000 delovnih mest, neposredno in posredno. Italijanska vlada projekt uvršča med infrastrukturne prednostne naloge v naslednjem desetletju.

Sicilija bo tako, če bo načrt potekal brez večjih zapletov, prvič v zgodovini neposredno povezana z Apeninskim polotokom. Gradnja, ki naj bi se pričela v prihodnjih mesecih, bo pod drobnogledom strokovne in širše javnosti, doma in v tujini.

Ana Koren

Foto: Pixabay/nikoanastasi