Italijanski Iveco prodaja obe glavni dejavnosti: Nova lastnika sta Tata Motors in Leonardo

[Foto: Pixabay/mikhailboltunov]

Italijanski proizvajalec tovornjakov in gospodarskih vozil Iveco bo svojo dejavnost razdelil med dva strateška kupca – indijski avtomobilski koncern Tata Motors in italijansko obrambno podjetje Leonardo. Vrednost obeh transakcij skupaj presega 5,5 milijarde evrov, poročajo italijanski mediji.

V skladu z izjavo podjetja, objavljeno pretekli četrtek, bo Tata Motors prevzel poslovanje s komercialnimi vozili in avtobusi za 3,8 milijarde evrov, medtem ko bo Leonardo odkupil vojaško divizijo podjetja – ki vključuje proizvodnjo oklepnih transporterjev in vojaških tovornjakov – za 1,7 milijarde evrov.

Družba Iveco je že v začetku februarja letos napovedala razdelitev civilnega in vojaškega dela poslovanja. Kot so pojasnili, je odločitev del dolgoročnega strateškega preoblikovanja podjetja, ki naj bi zagotovilo večjo „operativno in strateško fleksibilnost“ v razmerah vse bolj konkurenčnega in geopolitično razdrobljenega globalnega trga.

Izvršni direktor podjetja Gerrit Marx je v izjavi za javnost poudaril, da gre za „ključni korak v smeri optimizacije vrednosti za delničarje in okrepitve osredotočenosti posameznih poslovnih enot“.

Transakciji pod nadzorom regulatorjev

Prevzem vojaške divizije s strani Leonarda bi lahko bil dokončan do konca marca 2026, če bo dobil soglasje vseh pristojnih regulatornih organov. V podjetju so navedli, da v tem trenutku že potekajo začetni postopki preverjanja s strani italijanskih in evropskih organov za varnost in konkurenco.

Transakcija z indijskim Tata Motorsom bo morala poleg evropskih protimonopolnih pravil prestati tudi nadzorni postopek v okviru predpisov o neposrednih tujih naložbah ter pravil EU o tujih subvencijah. Zaključek prodaje civilnega dela poslovanja je predviden v prvi polovici leta 2026.

Exor z 1,5 milijarde evrov izkupička

Med največjimi delničarji podjetja ostaja holding Exor, investicijska družba v lasti italijanske družine Agnelli. Ta ima v lasti nekaj več kot 27 odstotkov delnic Iveco in bo s transakcijami pridobila približno 1,5 milijarde evrov.

Holding Exor, ki je bil ustanovljen leta 1927 s strani Giovannija Agnellija – ustanovitelja koncerna FIAT – ostaja pomemben igralec v evropski avtomobilski industriji. Po prodaji deleža v Stellantisu in zdajšnjih spremembah v Ivecu se strategija Exorja očitno pomika v smer večjega razprševanja portfelja iz tradicionalne avtomobilske industrije.

Kljub prodaji obeh ključnih segmentov bo Iveco ostal dejaven v proizvodnji motorjev, osi, baterijskih sistemov in drugih komponent. Podjetje bo po napovedih nadaljevalo s partnerskimi projekti na področju električne mobilnosti, zlasti v sodelovanju z evropskimi in azijskimi dobavitelji.

Na spletni strani podjetja je navedeno, da so v teku številne pobude za elektrifikacijo težkih vozil, razvoj vodikovih pogonov ter okrepitev logističnih rešitev z napredno programsko opremo.

Miha Kovač

Foto: Pixabay/mikhailboltunov